Toon posts:

[OL2003] 'Relaying denied' sinds upgrade van Outlook 2000*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus de volgende melding;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:    Test
      Verzonden:    7-4-2004 8:49

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

Metec op 7-4-2004 8:49
            550 5.7.1 Relaying not allowed: mXXXc@home.nl

Dit had ik echter niet bij mijn Outlook 2000.
Alles wat ik nu wil versturen geeft deze foutmelding, terwijl ik bij het testen van de accountinstellingen geen problemen tegenkom. De provider die wij hier op de zaak hebben is BBNED. Ik heb proberen te versturen via mijn oude planet account. Dus met wachtwoordverificatie, en via de mailserver van BBNED zelf, maar beide instellingen geven deze problemen.
Ik heb ook de meest recente Servicepacks voor Office en XP Pro.

Iemand die mij kan helpen?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

ralpje

Deugpopje

Het lijkt erop dat je via een onjuiste SMTP server probeert te versturen.
Heb je bbned via demon, of iets anders? Kijk eens wat je bij de betreffende provider als SMTP server zou moeten invullen.

edit:

Digidude: :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 07-04-2004 09:15 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 09:11:
Ik krijg dus de volgende melding;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:    Test
      Verzonden:    7-4-2004 8:49

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

Metec op 7-4-2004 8:49
            550 5.7.1 Relaying not allowed: mXXXc@home.nl

Dit had ik echter niet bij mijn Outlook 2000.
Alles wat ik nu wil versturen geeft deze foutmelding, terwijl ik bij het testen van de accountinstellingen geen problemen tegenkom. De provider die wij hier op de zaak hebben is BBNED. Ik heb proberen te versturen via mijn oude planet account. Dus met wachtwoordverificatie, en via de mailserver van BBNED zelf, maar beide instellingen geven deze problemen.
Ik heb ook de meest recente Servicepacks voor Office en XP Pro.

Iemand die mij kan helpen?
Ik denk toch dat de verificatie bij de SMTP service niet goed is ingesteld. Anders krijg je niet dit soort foutmeldingen.

Edit: net te laat

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 09:14 . Reden: Hè net te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het dan dat bij het testen van mijn accountinstellingen ik geen problemen ondervind?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je beveiligd wachtwoord verificatie aan heb gezet is dat je probleem, hoort uit.
Welke smtp heb je trouwens ingesteld onder je planet account, en welke provider heb je nu!? Volgens mij is dit al een x, of 2, gevraagd.

[ Voor 46% gewijzigd door Max|Burn op 07-04-2004 09:34 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
MaxBurn schreef op 07 april 2004 @ 09:33:
als je beveiligd wachtwoord verificatie aan heb gezet is dat je probleem, hoort uit.
Welke smtp heb je trouwens ingesteld onder je planet account, en welke provider heb je nu!? Volgens mij is dit al een x, of 2, gevraagd.
Wachtwoordverificatie staat uit. De provider die we hier hebben is Systemec. Deze maakt gebruik van het netwerk van BBNED.

Ik heb bij alledrie mijn accounts mijn planet accounts de uitgaande server mail.planet.nl gemaakt en het aanmelden vereist gebruikersnaam en wachtwoord. Hier heb ik dus de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn planet accounts ingegeven.

Indien ik mail.systemec.nl invul (wat voorheen altijd werkte en sinds Outlook 2003 niet meer) krijg ik ook nog steeds dezelfde foutmelding.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 09:50 . Reden: :). ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 09:42:
[...]
Ik heb bij alledrie mijn accounts mijn planet accounts de uitgaande server mail.planet.nl gemaakt en het aanmelden vereist gebruikersnaam en wachtwoord.
uitgaand moet zowiezo NIET op planet.nl, altijd op de smtp van je provider.
voor SMTP is doorgaans ook echt GEEN verificatie vereist, deze verificatie gaat namelijk op ip-basis, is jouw ip van de provider van die smtp, dan kan je mail versturen.

Wachtwoordverificatie is normaal alleen voor inkomende mail.
" beveiligde" wachtwoordverificatie is doorgaans niet ondersteund, als je dit aanzet werkt de boel ook niet.
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat de SMTP van o.a Chello, Planet, XS4ALL en Multikabel GEEN beveiligd wachtwoordverificatie op smtp hebben.

systemec instellingen volgens hun site:
Business Accounts: Mail Server (SMTP) mail.systemec.nl
(A)DSL Accounts: Mail Server (SMTP) smtp.dsl.systemec.nl

Verder moet je nu denk ik echt zelf zoeken, het probleem ligt toch echt aan je instellingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 07-04-2004 11:13 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply Max. Maar ik heb net even gekeken en beide mailservers geprobeerd. Ik begin een beetje het idee te krijgen dat op het netwerk hier enkele beperkingen zijn aangegeven. Ik zal het eens navragen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - 'Probleem verzenden mail Outlook2003' is niet echt omschrijvend :)
Pagina: 1