[Macro] Raynox DCR-250

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dus interesse in deze macro lens voor op mijn Canon G2, maar heeft iemand ervaring met deze lens? en zijn deze ervaringen goed of slecht?

voorbeeld foto's van de fabrikant:
http://www.raynox.co.jp/c...tal/comp_psg3.htm#dcr-150

alvast bedankt!

Verwijderd

Hoi toevallig heb ik er twee weken geleden eentje gekocht en heb hier al eens een topic voor geopent: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/893252

Onderaan dit topic staat een voorbeeld, alles geschoten met een Fuji S5000.

• Leipo
  • Niet online
8)7 ik had met de search gezocht en die kon niets vinden..

maar je bent er dus wel tevreden over?
nog negatieve puntjes die je gevonden hebt aan de macro lens?

Verwijderd

1 minpuntje: het autofocussen loodrecht op een object gaat soms moeizaam.

Ennu over dat zoeken volgens mij werkt ie niet, want ik zocht gisteren een topic over zonsondergangen en alles wat ik in typte gaf ie geen resultaat dus ik denk dat ie gewoon niet werkt probeer maar eens met bijv.: [showcase] of [verzamel] staan er hier genoeg alleen krijg je geen resultaat met een zoekopdracht.

• Leipo
  • Niet online
hmm, ik wil hem namelijk graag gebruiken voor aquarium-fotografie waar ik dus regelmatig macro-foto's wil maken van eigenlijk bijna nooit stilhangende vissen. een nog tragere autofocus gaat mij dan waarschijnlijk aardig wat frustraties opleveren :(

maar hoeveel langer duurt het ongeveer om te focussen op een object? meerdere seconden of ligt het nog onder de 1 seconde?

Verwijderd

nee ligt nog wel onder 1 sec. maar als je voldoende licht hebt gaat het wel goed. Ik heb het geprobeerd binnen met een tien euro briefje en toen buiten en buiten gaat wel goed. Je DOF is wel heeeeeeel klein zie mijn thermometer foto. scherptegebied is ca. 0,5 cm !!!! maar is misschien te regelen met diafragma :)

• Leipo
  • Niet online
een kleine DOF is geen probleem (geeft ook wel een leuk effect met macro's van vissen), maar ik heb denk ik dan een probleem met het licht: voor foto's van vissen in een aquarium moet je namelijk je omgeving helemaal donker maken en alleen het licht van je aquarium aanhebben omdat je anders de hindelijke reflectie hebt van het glas. ik ben dus bang dat ik dan uiteindelijk niet genoeg licht overhoud :(

anders maar een winkel ind e buurt zoeken die hem verkoopt en vragen of ik hem een dagje mag uitproberen (uitleggen waarvoor ik hem gebruik enzo)

Verwijderd

Succes met zoeken, want er zijn zeer weinig winkels die dat soort dingen verkopen. FOKA in Rotterdam heeft zelfs niet eens Raynox onderdelen. Maarre als je vissies genoeg licht reflecteren denkt de cam dat er genoeg licht is dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Als je nog eens foto's wil zien mail me dan probeer ik wat voor je, maar nogmaals ik heb een heel ander camera dan jij (FUJI S5000).

Suc6 ;)

• Leipo
  • Niet online
hier een voorbeeld van een foto van 1 van mijn vissen gemaakt met mijn Canon G2 zonder flits (anders zie ik alleen een reflectie van de flits in het glas ;) )

zou dit genoeg licht moeten zijn? Ik kan hier nu ff niet de EXIF informatie bekijken op mijn werk dus ik weet de preciese sluitertijd, diafragma en ISO waarde niet, maar misschien dat jij er wel wat mee kan :)

toch gelukt de EXIF info te krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
File: - C:\Documents and Settings\vdg\Bureaublad\ram1_mar_2004.jpg

Make - Canon
Model - Canon PowerShot G2
Orientation - Top left
XResolution - 180
YResolution - 180
ResolutionUnit - Inch
Software - Adobe Photoshop 7.0
DateTime - 2004:03:24 20:09:36
YCbCrPositioning - Centered
ExifOffset - 216
ExposureTime - 1/8 seconds
FNumber - 2.50
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:03:16 15:14:49
DateTimeDigitized - 2004:03:16 15:14:49
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 3 (bits/pixel)
ShutterSpeedValue - 1/8 seconds
ApertureValue - F 2.51
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 2.00
MeteringMode - Multi-segment
Flash - Not fired, compulsory flash mode
FocalLength - 21.00 mm
UserComment -                                                                                                
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 500
ExifImageHeight - 547
FocalPlaneXResolution - 8114.29
FocalPlaneYResolution - 8114.29
FocalPlaneResolutionUnit - Inch
SensingMethod - One-chip color area sensor
FileSource - DSC - Digital still camera
CustomRendered - Normal process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
DigitalZoomRatio - 1.00 x
SceneCaptureType - Standard

het valt me op dat ik de ISO waarde nergens terug kan vinden, of kijk ik er soms overheen :?

[ Voor 61% gewijzigd door Leipo op 07-04-2004 12:22 ]

Verwijderd

Klopt als ik je plaatje open geeft ie ISO-value: unknown. Ik zag dat je PS 7.0 hebt gebruikt? Waarschijnlijk door het opslaan is er het één en ander in je Exif verloren gegaan. Maarre ik denk dat dit wel voldoende licht is hoor. :)
Pagina: 1