Toon posts:

apps hangen bij win XP afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

ik heb een klein probleempje bij het afsluiten van windows XP. Ik zal eerst even de specs geven voor het verhaal wat beter uit te leggen:
AMD 3000+
Asus A7N8X-Deluxe
2*512 MB PC3200 (Dane-Elec)
Creative audigy 2
Lite on 52X
Nec 1300A
Sapphire Radeon 9800 Pro
en nog wat andere zooi.
Windows XP Home SP (NL)

De laatste tijd blijven er telkens applicaties hangen als ik windows probeer af te sluiten (wilt u dit programma nu beindigen).
Vervelende is dat deze programma's echter niet automatisch worden afgesloten en dat het ook telkens andere programma's zijn (explorer.exe /ccAPS.exe enz).
Ik heb de logboeken erop nageplozen maar daar is niks van hangende applicaties of foutmeldingen in te zien.

Misschien relevant dat mijn floppydrive ook vreemd doet de laatste tijd. AF en toe probeerd de compu wanhopig een floppy te lezen (terwijl er niks in zit) waarbij er gedurende een seconde of 10~20 een hoog zoemdend geluid uit komt.

Alsvast bedankt,

Sven

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Goeiemorgen :)
De laatste tijd blijven er telkens applicaties hangen als ik windows probeer af te sluiten (wilt u dit programma nu beindigen).
Vervelende is dat deze programma's echter niet automatisch worden afgesloten en dat het ook telkens andere programma's zijn (explorer.exe /ccAPS.exe enz).
Ik heb de logboeken erop nageplozen maar daar is niks van hangende applicaties of foutmeldingen in te zien.
Je kan middels powertoys voor XP instellen dat programma's die niet reageren bij het afsluiten automatisch worden afgesloten... Dat zou een oplossing zijn, echter geen oplossing voor het probleem waarom die programma's blijven hangen. Probeer anders eerst voor het afsluiten even je virusscanner uit te zetten en kijk dan of de programma's nog problemen geven met het afsluiten..

Overigens: ccAPS.exe, waar is dat bestand van? Ik kan er helemaal niks over vinden, niet via GoT en ook niet via Google. Heb je je PC al eens gescant op spyware? (zie de Software Algemeen FAQ)
Misschien relevant dat mijn floppydrive ook vreemd doet de laatste tijd. AF en toe probeerd de compu wanhopig een floppy te lezen (terwijl er niks in zit) waarbij er gedurende een seconde of 10~20 een hoog zoemdend geluid uit komt.
Dat lijkt mij de virusscanner of eventueel spyware :)

[ Voor 5% gewijzigd door Han op 07-04-2004 09:19 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik neem aan dat je ccapp.exe bedoeld? Ik zou sowieso even hierlangs lopen:

SA FAQ: virussen & spyware

:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Filename: ccApp.exe
Fullname: Common Client CC App
Type: background application
Manufacturer: Symantec Corporation
Het is dus een bstand van je virusscanner... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
mensen, bedankt voor de reacties. Het is helaas ook niet elke keer bij het afsluiten, maar ik ga jullie suggesties eens proberen. by the way, ik draai norton systemwork 2004 pro.

Misschien een (domme) vraag, maar hoe kan je via powertoys instellen dat apps automatisch moeten worden afgesloten. Ik zat een beetje te zoeken op de MS site maar daar staan wel powertoys maar niet voor dit doeleinde (en alleen maar voor engelse versies).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:20 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Zelfde optie als in powertoys nu alleen direct via register (deze optie is niet gevaarlijk alleen volg het wel goed op)
Start>uitvoeren>type in: regedit
Ga naar: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks verander de waarde in 1

Verder je virusscanner is ingesteld dat die bij opstarten en afsluiten naar diskette's zoekt en die op virussen checkt. Je moet denk ik ff alle opties van die Norton systemworks bijlangsgaan en alle ongewenste dingen uitzetten, ik heb zelf Mcafee 7.0, die 8.0 vond ik te traag en kun je niet de auto protection uit zetten (tenminste bij mij lukte dat niet) Ik scan meestal alles wat ik gedownload heb voordat ik open, dat is een aparte partitie speciaal voor downloads.

Kijk ook bij msconfig: start>uitvoeren> type in msconfig> naar laatste tabblad of er onnodige dingen aanstaan. Die ccaps.exe en nog een van symantec moet je niet uitzetten anders werkt virusscanner niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, het laatste heeft het em gelapt.

PS. sorry voor het te snel kicken :)
Pagina: 1