[Mail] Alleen maar virussen naar mijn mail

Pagina: 1
Acties:

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Hopelijk kan iemand me helpen hiermee.
Ik heb een speedlinq adsl abbonement en ik krijg sinds een week per dag zo`n 8 virussen toegestuurd. Van onbekende .nl adressen. Ligt dit aan mijn mail adres of aan het verturen vanaf mijn mail of hebben die onbekende mensen mijn emailadres en sturen deze mij allemaal virussen als .scr/.zip/.doc bestanden :?

Serve The Humanity , Be Server

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Draai adaware / spybot / eens over je computer... Misschien dat je een .dll in je pc hebt die dat aanstuurd. Of draai eens een virusscan... misschien dat een virus dat doet

Ik neem aan dat ze email daarom hebben gevonden... En welke virussen sturen ze :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 18:18

Neoz

Neoz & Hobbes

Topicstarter
Het rare is dat ik alleen via mijn webmail check aangezien mijn eigen pc al een maand het niet doet :(

En als ik de bijlage wil downloaden geeft hij een virus aan: "the file" :( :?

[ Voor 29% gewijzigd door Neoz op 07-04-2004 08:59 ]

Serve The Humanity , Be Server

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Neoz schreef op 07 april 2004 @ 08:56:
Het rare is dat ik alleen via mijn webmail check aangezien mijn eigen pc al een maand het niet doet :(
Dan is het waarschijnlijk gewoon spam :/
Misschien dat je eens op een verkeerde site bent geweest, en toen met je email adres hebt geregistreerd.. Er zijn zo veel mogelijkheden... Ik denk dat je er niets aan kan doen..

Unsubscriben :? ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

outerspace schreef op 07 april 2004 @ 08:58:
[...]

Dan is het waarschijnlijk gewoon spam :/
Misschien dat je eens op een verkeerde site bent geweest, en toen met je email adres hebt geregistreerd.. Er zijn zo veel mogelijkheden... Ik denk dat je er niets aan kan doen..

Unsubscriben :? ;)
Wat dacht je van een virus die gewoon adressen van je emailtjes pakt en er fake headers boven post :?

Ik heb echt geen idee waar jij jouw oplossingen leest in het originele stukje.

DE TS hoeft dus niets te doen (tenminste als ie niet de attachments geopend heeft zonder AV) hij is niet besmet en het heeft (IMHO) geen zin om de headers helemaal uit te spitten om te kijken wie er wel besmet is geraakt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is echt dweilen met de kraan open met al die prive ADSL abbo's waarachter PCs onbeheerd en ongecontroleerd staan te draaien.

Jouw geval is net zoals bij veel anderen: Je mailadres en/of domeinnaam is door een virus/worm op een andere computer van de lokale adreslijst of van het web geplukt, en wordt als afzenderadres en ontvangstadres in virusspams gebruikt.

Addit:
Ik zing in een koortje met MeNTaL_TO zie ik :D :D

Ik krijg de laatste weken zelfs mailtjes van de helpdesk van mijn eigen bedrijf of dat ik even die en die 'anti'viruspatch wil installeren... mijn internetadres stond netjes als link in de virusmail vermeld, dus heb ik maar gauw een disclaimer op m'n website geplaatst...

[ Voor 32% gewijzigd door benoni op 07-04-2004 09:15 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:19
In principe hoeft maar 1 besmet iemand je in zijn adreslijst te hebben staan en je krijgt al bergen virussen, ogenschijnlijk van verschillende personen, maar als je de headers goed bekijkt is het vaak 1 pc.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
THEF_Pino schreef op 07 april 2004 @ 09:11:
In principe hoeft maar 1 besmet iemand je in zijn adreslijst te hebben staan en je krijgt al bergen virussen, ogenschijnlijk van verschillende personen, maar als je de headers goed bekijkt is het vaak 1 pc.
... en als je vaker hetzelfde IP-adres tegenkomt kun je een zoektochtje starten bij Spambutcher en de provider van de spammer een abuse reportje sturen, of je kunt het IP opgeven bij blacklists ...

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Dat snap ik ook wel.. ik kom hier ook wel vaker dan eens ;)
Ik gaf alleen aan wat er misschien zou gebeurd kunnen wezen..
Ik wil dus eigenlijk precies hetzelfde zeggen als jou...

Iedereen krijgt virussen en iedereen krijgt van dat soort 'gedoe'.. Het enigste wat ik zou kunnen zeggen: Gewoon telkens verwijderen + blocken die hap. Je kan het 9/10 toch niet verhelpen dat je die emailtjes krijgt.

offtopic:
word een groot koordje zo.. 3 man al :+

Pagina: 1