Toon posts:

mp3 in meerdere stukken delen

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bv een mp3 file van laten we zeggen 100mb ofzo (dus een hele cd) in meerdere stukken delen..
Dus elk liedje een aparte mp3 van maken.. ik heb de .inf erbij waarin staat hoe lang elk nummer duurt en aan de hand van die tijden wil ik hem dus delen.
Is dit met een of andere programma mogelijk??

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Je moet een cue sheet maken. Dit kan je doen met notepad o.i.d. en dan extensie van het bestand hernoemen naar 'cue'. Hoe je een cue sheet kunt maken staat op internet. Gewoon ff zoeken op cue sheet. Ik gebruik zelf CDRwin 3.8 om vervolgens de cd te fikken.
Zie ook dit topic:
weppe in "mix in stukjes knippen"

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
NRGetic schreef op 07 april 2004 @ 08:48:
Je moet een cue sheet maken. Dit kan je doen met notepad o.i.d. en dan extensie van het bestand hernoemen naar 'cue'. Hoe je een cue sheet kunt maken staat op internet. Gewoon ff zoeken op cue sheet. Ik gebruik zelf CDRwin 3.8 om vervolgens de cd te fikken.
Zie ook dit topic:
weppe in "mix in stukjes knippen"
thx zal het vanmiddag ff proberen, ik moet nu naar sgool :'( !

ik zie nu net dat er al een .cue bijzit :D maar kan het ook zonder te brande en dan wav van de cd weer naar mp3 onzetten, beetje omslachtig.. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 10:55 ]

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12 17:35
ipv branden openen met deamon tools (ff googlen)
vervolgens met CDEX weer een mp3 cd ervan rippen

het kan zijn dat deamon tools je mp3 niet pakt vanuit de cue,
dan moet je de mp3 file even omzetten naar wav (kan met winamp)

athans zo heb ik het gedaan met alle apres skihut cd's.

/dev/null

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De topic starter zegt nergens een cd te willen branden. Hij wil enkel de mp3 opdelen in kleinere tracks. Het branden of mounten van de grote mp3 en dan weer rippen is totaal onzinnig. Mp3 is een formaat met verlies. Wanneer je deze als gebrande of gemounte audio-cd nogmaals ript met een programma als CDex naar mp3, dan heb je weer een stap met verlies van audio kwaliteit. En waarom zou je de mp3 nogmaals rippen? Je hebt de mp3 tenslotte al! Hij moet gewoon in stukken gehakt worden.

Er bestaan tal van gratis programma's die verliesvrij in mp3's kunnen knippen. Voorbeelden zijn MusiCutter en mp3DirectCut. Je kan de mp3 met zulke programma's met handmatig ingestelde tijden splitsen, of aan de hand van een CUE-sheet. Een *.inf bestand wordt waarschijnlijk niet aanvaard, dus je zult het of met de hand moeten doen, of eerst een CUE sheet maken van de tijden in de *.inf.

Als het wel degelijk de bedoeling is de mp3 te branden hierna, dan hoef je enkel de CUE sheet te maken. Je moet de mp3 dan niet splitsen. Brandprogramma's die het CUE formaat ondersteunen (zoals de CDRWin die "NRGetic" vernoemt) zullen dan wel weten wat ze ermee moeten aanvangen. Wel is het interessant om voor het branden de mp3 om te zetten naar WAV met een decoder als LAME. Dan ben je niet afhankelijk van de decoder in het brandprogramma die niet altijd foutloos werken.

Verwijderd

Topicstarter
SatCP schreef op 07 april 2004 @ 11:50:
De topic starter zegt nergens een cd te willen branden. Hij wil enkel de mp3 opdelen in kleinere tracks. Het branden of mounten van de grote mp3 en dan weer rippen is totaal onzinnig. Mp3 is een formaat met verlies. Wanneer je deze als gebrande of gemounte audio-cd nogmaals ript met een programma als CDex naar mp3, dan heb je weer een stap met verlies van audio kwaliteit. En waarom zou je de mp3 nogmaals rippen? Je hebt de mp3 tenslotte al! Hij moet gewoon in stukken gehakt worden.

Er bestaan tal van gratis programma's die verliesvrij in mp3's kunnen knippen. Voorbeelden zijn MusiCutter en mp3DirectCut. Je kan de mp3 met zulke programma's met handmatig ingestelde tijden splitsen, of aan de hand van een CUE-sheet. Een *.inf bestand wordt waarschijnlijk niet aanvaard, dus je zult het of met de hand moeten doen, of eerst een CUE sheet maken van de tijden in de *.inf.

Als het wel degelijk de bedoeling is de mp3 te branden hierna, dan hoef je enkel de CUE sheet te maken. Je moet de mp3 dan niet splitsen. Brandprogramma's die het CUE formaat ondersteunen (zoals de CDRWin die "NRGetic" vernoemt) zullen dan wel weten wat ze ermee moeten aanvangen. Wel is het interessant om voor het branden de mp3 om te zetten naar WAV met een decoder als LAME. Dan ben je niet afhankelijk van de decoder in het brandprogramma die niet altijd foutloos werken.
bedankt voor je uitleg _/-\o_ een .cue met alle tracknummers en tijden erin zat er al bij dus zal straks even zon programmatje download en kijke of het lukt :D

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59
lees ook dit stukje in de faq even:
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Verwijderd

proggie MP3surgeon gebruik ik al jaren hiervoor. Werkt prima.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12 21:29
Ik had laatst een album dat ik moest splitten , en na veel zoeken kwam ik dit tegen , grandioos commandline utility en die werkte het beste , ZONDER opnieuw te moeten encoden
http://mp3splt.sourceforge.net/

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Pagina: 1