[Mandrake] Alle CD's benodigd

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 11:23
Hoi.

vraagje: aangezien ik een sort of linux noob ben heb ik hier geen idee van. Ik vroeg me af of ik persé alle cd's nodig heb als ik mandrake wil downloaden.
Ik ben namelijk (nog) niet gezegend met een snelle verbinding. Ik heb de cd ook wel eens in de winkel zien liggen gratis bij een linux magazine dus volgens mij moet het kunnen, maar welke moet ik dan hebben?

Verwijderd

De standaard reactie hier is : gebruik search en open dan pas een topic. :) :)

Maar goed zo ben ik niet?

Je hebt alle drie de CD's nodig voor de installatie.
Lees eerst even de FAQ op de Mandrake site voor de installatie

Verwijderd

Je hebt cd 1 t/m 3 nodig, 4 is optioneel (3rd party programmatuur).

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Download anders een Mandrake Live cd :)

• Don Corleone
Thanx voor de reacties.
Ik heb al een live cd (knoppix), dus die hoef ik niet meer. Werkt dit trouwen bij Redhet ook zo? Redhat 9 bestaat ook uit 3 cd's heb je die ook allemaal nodig?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Je hebt niet alle cd's nodig. De meeste programma's staan op cd 1 + 2. Bij de installatie kan je aangeven welke cd's je wel/niet hebt, en dan houdt de rest van de install daar rekening mee..

iRacing Profiel

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

MrBarBarian schreef op 07 april 2004 @ 09:34:
Je hebt niet alle cd's nodig. De meeste programma's staan op cd 1 + 2. Bij de installatie kan je aangeven welke cd's je wel/niet hebt, en dan houdt de rest van de install daar rekening mee..
idd, Mandrake levert zooooveeel meuk mee dat je alleen aan CD 1 genoeg hebt. iig, zo was het uit mijn mandrake 8.1 tijd.

Dan installeer je die ene CD en kan je vanzelf aangeven dat je de rest niet hebt.

Als je dan eenmaal in je grafische wereld bent beland na je Mandrake install kan je zelf de programma's die je nodig hebt op internet gaan zoeken. Dan heb je daar ook meteen wat ervaring mee.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Don Corleone
MrBarBarian schreef op 07 april 2004 @ 09:34:
OK, hier heb ik wat aan. Kun je me ook zeggen of dit tevens voor Redhat 9 geldt?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 19:50
yep, RH9 iig wel :D Maar koop anders de linux starter (hierbij zit een dvd van mandrake 9.2) en wat basisinfo over linux en de programma's. Zo ben ik ook begonnen en het werkt prima. Kost je iets van 8 euro ofzo bij de bruna

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer anders Slackware. Is wat ingewikkelder, maar staat wel op 1 cd.

• Don Corleone
wagenveld schreef op 07 april 2004 @ 10:01:
Probeer anders Slackware. Is wat ingewikkelder, maar staat wel op 1 cd.
Klopt, slackware heb ik gisteren gedownload. Was op zich wel goed te installeren dankzij de uitgebreide review ergens anders op GOT.

Maar ik heb toch liever Redhat of Mandrake, tis nl voor een kennis.

Ik weet iig wel genoeg, bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

Is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld een Mandrake 10 Live cd te installeren op je harde schijf??

Want ik heb zelf de Live-cd en ik vind de hoeveelheid software precies goed om te gaan experimenteren. Maar om steeds op te starten van CD en de instellingen steeds opnieuw (want ik heb geen USB stick) in te stellen.

Dit is een newbievraagje hoor ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je kunt de meeste Live-CD's gewoon installeren op je hardeschijf. Dit word meestal door de makers met een script er bij geleverd.

Zoals bij Knoppix is het Hdinstall.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Don Corleone
Hey Guyz,

Ik heb op toch maar zo'n Linux starter magazine gekocht met Mandrake 9.2 DVD erbij en het draait als een tierelier.

Bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1