[barebone] Matige voedingen ?

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01
Ik wil mijn oude pc vervangen voor een barebone (shuttle, msi, soltec whatever). Deze moet goed zijn om mee te gamen. Nu zie ik dat er bij zo;n beetje alle kasten een magere voeding zit (rond de 200Watt). Dit lijkt me niet echt voldoende indien je daar een zware gfxkaart inzet van nVidia of ATi. Zeker wanneer er ook veel geheugen en inzit.

Iemand hier ervaring mee ?

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Geen ervaring, maar je moet gewoon eens kijken naar wat je gaat gebruiken aan wattage en watd e voeding kan leveren ;) . Iniedergeval denk ik dat 200 watt voor eenz waar systeem zeker niet genoeg zal zijn. ;)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik wete in elk geval dat in de shuttle sn41g2 een msi 5700 Ultra zonder problemen werkt. ook een radeon 9700pro, in een andere shuttle (zal hooguit eenzelfde voeding als de sn41g2 hebben) werkt zonder problemen.
nog snellere, duurdere kaarten worden toch wel erg warm voor een barebone, ook is hun koeling vaak wat groot voor een barebone.

maar het is zeker wel mogelijk een game barebone te maken. radoen 9800 pro heeft wel een bescheiden koeling, en zou dus wel moeten passen lijkt me.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

shuttle is mini atx formaat, heeft heele andere power eisen. geloof me een 9800 pro, 160gig ide schijf en cd speler draai je makkelijk in een shuttle, helemaal als ie de nieuwe silentx 250watt voeding heeft :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
een collega heeft ook een shuttle (weet niet precies welke(met 875 chipset)) en heeft daarin een P4 3.2c, een 9800 XT, 1 GB aan geheugen en 2 Raptor schijven van 74 GB. dus ik denk dat dat wel ongeveer de zwaartste combinatie is die je kan krijgen, en het draait perfect.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik heb de msi megapc en ik krijg morgen of overmorgen mijn fx5600 binnen.
Dus dan kan ik eens gaan testen wat het doet.
Met een gf4 mx440 heb ik geen problemen (qua stroom verbruik dan)
heb er 512 mb geheugen in en een dvd brander en 120 gig hardeschijf verder zit er nog een usb diskette drive aan zonder externe voeding.
In de mega pc zit ook een 200 watt voeding

No signature found

• shades
Ik wist niet dat miniatx andere powereisen heeft.
Bedankt voor de reacties (gaat sneller dan ieder persoonlijk te bedanken). Ik ga nu met een gerust hart een minipeeceetje kopen.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

[mierenneuk-modus]shuttle is geen mini atx maar flex-atx mini atx heeft 4 sloten (1*agp 3*pci) en shuttle 1 of 2 (weet ik niet)
[/mierenneuk-modus]
ontopic ik denk niet dat het een probleem zal zijn als hij gebrekkig zou lopen kun je nog altijd de nieuwe 250W kopen zoals Hubert al zegt

</onzin>

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

nuclear waste schreef op 07 april 2004 @ 10:14:
[mierenneuk-modus]shuttle is geen mini atx maar flex-atx mini atx heeft 4 sloten (1*agp 3*pci) en shuttle 1 of 2 (weet ik niet)
[/mierenneuk-modus]
ontopic ik denk niet dat het een probleem zal zijn als hij gebrekkig zou lopen kun je nog altijd de nieuwe 250W kopen zoals Hubert al zegt
ok mini atx / flex atx :X foutje :P

maare idd. en de huidige shuttle's worden allemaal uitgeleverd met de nieuwe 250 watt voeding.
maar de ouwe trekt t ook makkelijk :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik was zelf op zoek naar een Barebone met meer power. Het schijnt dat de OEM shuttles de enige zijn met een 350 wat voeding. Dis zijn geen "losse" barebones maar complete systemen. Als "tweakers" zijnde vind ik dat dan weer geen lol aan hebben. Het beste wat ik heb kunnen doen met mijn Terminator P4 533a Barebone van asus is een GF3 Ti500. Wat op zich naar tevredenheid draait. Helaas gaat het met de huidige games niet zo lekker. UT2k4 heeft hij veel moetite mee en FarCry begin ik niet eens aan.

Ik heb er gepoogde een Radeon 9800 pro in te zetten. Maar dat leverde Instabiliteit op omdat er maar een... 165 watt voeding in zit :X :X

Wel jammer wan't zo'n Barebone is Uberhandig voor de LAN's. (een chieftec case tilt wat rotter).

Verwijderd

is wel genoeg denk ik

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
shuttle is mini atx formaat, heeft heele andere power eisen.
Dat is helemaal niet waar. Op een mini/flex-ATX bordje huist meestal precies dezelfde chipset als op een groter bord, ook precies dezelfde CPU, er zit een normale harddisk in het kastje en ook de videokaart is een normaal type. De eisen aan de voeding zijn precies hetzelfde als in een normale desktop.
Waar wél een verschil in zit is in de voeding zelf van een flex-ATX. Om preciezer te zijn: de vermogensverdeling tussen de verschillende spanningen is anders dan in een doorsnee desktop-voeding. Zo zijn de 3.3V en de 12V van een flex-ATX voeding meestal normaal (dus vrij zwaar) uitgevoerd, terwijl de 5V-lijn een stuk minder vermogen kan leveren dan in een desktop model. Hiermee breikt men dat een 200W of 250W voeding toch een dikke P4 of Athlon kan voeden. Je zal alleen wat minder harde schijven en optical drives kunnen aansluiten, maar die passen toch niet in het kastje dus dat is niet erg.
Maar wellicht bedoelde je dit zelf ook?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, dat is waar barebone voedingen hun echte vermogen presenteren op de sticker:

Pak een QTEC PSU van 300W, kijk es wat erop staat: voor elk voltage het vermenigvuldigde met het aantal amperes, vervolgens alles mooi bijelkaar opgeteld en afgerond naar een leuk getalletje.
Op de QTEC 300W PSU die in mn desktopkast zit, staat dat maximum power output 160W is.

Pak je een merkvoeding zoals in een barebone: geven ze aan hoeveel elke lijn kan hebben maximaal, maar gaat dat getalletje wat ie echt kan hebben als alle lijnen maximaal belast zijn op de sticker.

Heb hier laatst een Compaq Presario met 125W PSU omgebouwd naar een Athlon XP 2500+, 512MB DDR SDRAM, Asrock K7S8X, Sony DVD+/-RW, Pioneer DVD, Maxtor DiamondMax Plus 8 80GB en een Radeon 9200SE. Draait gewoon stabiel, voltages zijn ook gewoon zoals ze horen.

Verwijderd

Hubert schreef op 07 april 2004 @ 10:17:
[...]

maare idd. en de huidige shuttle's worden allemaal uitgeleverd met de nieuwe 250 watt voeding.
maar de ouwe trekt t ook makkelijk :)
Ik zie daar niks van op de website van Shuttle,wil zelf namelijk een SN 41/45G en die is volgens mij gewoon met een 200W voeding.

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:27:
[...]

Ik zie daar niks van op de website van Shuttle,wil zelf namelijk een SN 41/45G en die is volgens mij gewoon met een 200W voeding.
tis toch echt zo :) heb m zelf los gekocht, maar de nieuwe revisie's hebben die 250 watt.

quote van duitse shuttle site:
Das Silent X 250 Watt Netzteil ist ab sofort in ausgewählten XPC Modellen integriert. Es ist auch als Einzelkomponente für die Umrüstung von allen G und G2-XPC-Modellen verfügbar. Die ICE Heat-Pipe Technologie und das intelligente Kühlungsdesign sind Standard in allen Shuttle XPCs.

Verwijderd

Hmm kwam dit tegen tijdens het zoeken:

http://forums.sudhian.com...&threadid=54272&forumid=1

Had my SN 41G2 Version 2 Silentx for a few days now and i have to say its miles apart from my Version 1 ,when i ordered it i just assumed it would come installed with the 250w SilentX PSU how wrong i was !!!

Weet iemand waar ik in Nederland de SN 41G2 Version 2 kan krijgen,hij staat namelijk niet in de Pricewatch en wil deze graag kopen omdat ik dit de mooiste Shuttle Barebone vind.
De SN 41G2 Version 2 is iets beter dan de 41G2 omdat hij 400fsb aan kan en ook wat meer instellingen in het bios heeft om over te klokken,kwam ook tegen dat het moederbord van de 45G gebruikt wordt maar dat lijkt me sterk aangezien die geen tv-out heeft.

• shades
koraks schreef op 07 april 2004 @ 10:25:
[...]

Dat is helemaal niet waar. Op een mini/flex-ATX bordje huist meestal precies dezelfde chipset als op een groter bord, ook precies dezelfde CPU, er zit een normale harddisk in het kastje en ook de videokaart is een normaal type. De eisen aan de voeding zijn precies hetzelfde als in een normale desktop.
Waar wél een verschil in zit is in de voeding zelf van een flex-ATX. Om preciezer te zijn: de vermogensverdeling tussen de verschillende spanningen is anders dan in een doorsnee desktop-voeding. Zo zijn de 3.3V en de 12V van een flex-ATX voeding meestal normaal (dus vrij zwaar) uitgevoerd, terwijl de 5V-lijn een stuk minder vermogen kan leveren dan in een desktop model. Hiermee breikt men dat een 200W of 250W voeding toch een dikke P4 of Athlon kan voeden. Je zal alleen wat minder harde schijven en optical drives kunnen aansluiten, maar die passen toch niet in het kastje dus dat is niet erg.
Maar wellicht bedoelde je dit zelf ook?
Hier zit wel logica in.. Ik denk dat ik die nieuwe shuttle maar ga halen met de nforce3 chipset (athlon64) jummy

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:37

lonkhuijzen

100% ADH

De Shuttle SN85G4 (amd64) heeft een 240watt voeding en die draait hier zonder problemen met 2 HD's (waarvan 1 raptor, geen 2 want het geld was op :) ) een dvd-fikker en een R9800Pro. :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• shades
Ik zit me trouwens af te vragen, heeft het wel nut om eem amd64 te kopen aangezien xp niet 64 bits is en eigenlijk de games hier volgens mij ook geen gebruik van maken.. toch ?

Verwijderd

shades schreef op 08 april 2004 @ 11:35:
Ik zit me trouwens af te vragen, heeft het wel nut om eem amd64 te kopen aangezien xp niet 64 bits is en eigenlijk de games hier volgens mij ook geen gebruik van maken.. toch ?
In 32bits applicaties is hij ook al de snelste ;) Dus wel nuttig 8)

• shades
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:37:
[...]

In 32bits applicaties is hij ook al de snelste ;) Dus wel nuttig 8)
Ondanks dat het aantal megahertzen relatief een stuk lager is ?

(ik heb de laatste ontwikkelingen niet echt bij kunnen houden - is er ergens een faqtje over de amd64 enzo)

Verwijderd

shades schreef op 08 april 2004 @ 11:40:
[...]

Ondanks dat het aantal megahertzen relatief een stuk lager is ?

(ik heb de laatste ontwikkelingen niet echt bij kunnen houden - is er ergens een faqtje over de amd64 enzo)
Moet je even searchen er is veel te vinden. Check ook eens benchmarks resultaten op de Frontpage :) . Staat duidelijk over in. Hij maakt gehakt vand e rest :9

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik heb een barebone Shuttle SN85G4 met een voeding van 240Watt kijk maar eens naar mijn sig wat er allemaal in zit ;) Werkt zonder problemen 24 uur met SETI@Home. langer heb ik nog niet getest.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• shades
UNICRONBOT schreef op 08 april 2004 @ 16:24:
Ik heb een barebone Shuttle SN85G4 met een voeding van 240Watt kijk maar eens naar mijn sig wat er allemaal in zit ;) Werkt zonder problemen 24 uur met SETI@Home. langer heb ik nog niet getest.
Dat ziet er wel okay uit. Hoe draait bv ut2004, far cry en unreal 2 ?

Nog een vraagje..

Ik begrijp uit dir artikel op de frontpage dat de Athlon 64 cpu's dus Socket 754 of Socket 939 voetjes hebben maar op de site van shuttle staat dat het een Socket A betreft :?. Ben ik nou simpel ?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

shades schreef op 08 april 2004 @ 20:19:
[...]

Dat ziet er wel okay uit. Hoe draait bv ut2004, far cry en unreal 2 ?

Nog een vraagje..

Ik begrijp uit dir artikel op de frontpage dat de Athlon 64 cpu's dus Socket 754 of Socket 939 voetjes hebben maar op de site van shuttle staat dat het een Socket A betreft :?. Ben ik nou simpel ?
FarCry draait goed, unreal 2 draait heel goed, ut2004 draait ook heel goed.

Kijk eens hier http://www.shuttle.com/hq...ebone/default.asp?B_id=25

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• shades
UNICRONBOT schreef op 09 april 2004 @ 12:17:
[...]

FarCry draait goed, unreal 2 draait heel goed, ut2004 draait ook heel goed.

Kijk eens hier http://www.shuttle.com/hq...ebone/default.asp?B_id=25
Nou, ik ga hem gewoon bestellen. met een 3000+ (512kb cache of toch maar voor 1mb cache gaan , de 3200+) en 2x512 ddr400 geil geheugen, 160 gig s-ata, Ik hou nog even mijn 9200se. Kan nog wel even mee.

Alleen nog een 17" of 19" tftje voor de lan's. 19" crt is niet fijn om te sjouwen... Volgens mij zijn Benq en LG wel goede schempjes..

Hier staat trouwens ook een lijstje met vga kaarten die werken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door shades op 09-04-2004 17:17 ]

Pagina: 1