Het onderstaande is een bewerkt script.
Wat het doet is het volgende: als ik het script aanroep, maakt hij een array in javascript en daarmee maakt hij een fotoshow. Hij laat eerst foto 0 zien, en foto 1 loopt hierin over, en zo voort.
Wat ik nu wil, en waar ik ook al mee bezig ben, is dat tijdens dat wisselen van de foto, er telkens ook bijpassende teksten bij geschreven worden. Bijvoorbeeld eerst maar eens de bestandsnamen, later misschien als ik het door heb, wat ingewikkeldere dingen.
Code:
Mjin vraag is nu: hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het wisselen van de foto de juiste tekst wordt meegestuurd en weergegeven? Om in het voorbeeld te blijven: hoe kan ik ervoor zorgen dat bij de slideshow van foto's (die goed werkt) erboven de file-name afgedrukt wordt. De filenames zijn al beschikbaar in de array Bestandsnaan[i] alleen ik weet niet hoe ik dit nu boven de foto weergeef.
Ik ben meer een php-er en heb nog weinig javascript ervaring. Vandaag heb ik wel allerlei tutorials van Javascript doorgewerkt, en dat leverde hier en daar wel nieuwe inzichten op, maar niet de gewenste: ik weet nog niet hoe dit moet...
Wie helpt me?
Zowel opweg helpen met een stukje code als een goede verwijzing naar een methode / uitleg wordt erg gewaardeerd.
Wat het doet is het volgende: als ik het script aanroep, maakt hij een array in javascript en daarmee maakt hij een fotoshow. Hij laat eerst foto 0 zien, en foto 1 loopt hierin over, en zo voort.
Wat ik nu wil, en waar ik ook al mee bezig ben, is dat tijdens dat wisselen van de foto, er telkens ook bijpassende teksten bij geschreven worden. Bijvoorbeeld eerst maar eens de bestandsnamen, later misschien als ik het door heb, wat ingewikkeldere dingen.
Code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Foto album - Slideshow</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/styles.css"> </head> <body bgcolor="#000000" background="../images/achtergrond-staal.gif" onload='runSlideShow()'> <? $pics=array('foto1.jpg', 'foto2.jpg', 'foto3.jpg'); //array maar ff drastisch ingekort; er stonden ruim 80 fotos in ;) ?> <script language="JavaScript"> // Set slideShowSpeed (milliseconds) var slideShowSpeed = 4000 // Duration of crossfade (seconds) var crossFadeDuration = 3 // Specify the image files var Pic = new Array() // don't touch this // to add more images, just continue // the pattern, adding to the array below <? for($i=0; $i < count($pics);$i++) { print "Pic[$i] = 'http://urlnaarfotos/".$pics[$i]."'\n";//array voor weergave } ?> var j = 0 var h = 0 var p = Pic.length var preLoad = new Array() var Bestandsnaam = new Array() <? for($i=0; $i < count($pics);$i++) { print "Bestandsnaam[$i]='".$pics[$i]."'\n";//array voor filenames } //array_unshift($Bestandsnaam,'tekst1'); ?> function runSlideShow(){ if (document.all){ document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=2)" document.images.SlideShow.style.filter= "blendTrans(duration=crossFadeDuration)" document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Apply() } if (Pic[j] != ''){ window.status='Loading : '+Pic[j] preLoad[j] = new Image() preLoad[j].src = Pic[j] Pic[j] = '' var tekst='blhaat' window.status=tekst } document.images.SlideShow.src = preLoad[j].src if (document.all){ document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Play() } j = j + 1 if (j > (p-1)) j=0 t = setTimeout('runSlideShow()', slideShowSpeed) } </script> <table align="center" width="500" cellspacing="1" cellpadding="0" align="center"> <tr> <td align="center"><br><br> <table cellspacing="2" cellpadding="0" style="border: 1px solid #000000; background-color: #FFFFFF;"> <tr> <td> [img]""[/img]<br> </tr> </td> </table><br><br> </td> </tr> </table> <table align="center" width="500" cellspacing="1" cellpadding="0" align="center"> <tr> <td align="center" style="white-space: nowrap;"> <a href="javascript:history.back()">Stop de slide-show</a> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> </body> </html> |
Mjin vraag is nu: hoe kan ik ervoor zorgen dat bij het wisselen van de foto de juiste tekst wordt meegestuurd en weergegeven? Om in het voorbeeld te blijven: hoe kan ik ervoor zorgen dat bij de slideshow van foto's (die goed werkt) erboven de file-name afgedrukt wordt. De filenames zijn al beschikbaar in de array Bestandsnaan[i] alleen ik weet niet hoe ik dit nu boven de foto weergeef.
Ik ben meer een php-er en heb nog weinig javascript ervaring. Vandaag heb ik wel allerlei tutorials van Javascript doorgewerkt, en dat leverde hier en daar wel nieuwe inzichten op, maar niet de gewenste: ik weet nog niet hoe dit moet...
Wie helpt me?
Zowel opweg helpen met een stukje code als een goede verwijzing naar een methode / uitleg wordt erg gewaardeerd.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 11:24 ]