Ik heb hier nog maar pas een vraag gesteld ivm een totaal oplossing voor een home theatre en pc in 1. Nu las ik op tweakers een artikel over de XC Cube EA65 (http://solution.aopen.com.tw/products/XC/EA65/en/#). Dit systeem lijkt zo redelijk goed aan mijn eisen te voldoen, maar is er iemand die weet of het hiermee mogelijk is om tv te kijken (en opnemen, vermits je hiervoor het pcgedeelte ook effectief nodig hebt) en het gewone computerwerk tegelijkertijd te doen op 2 verschillende schermen?
kijk naar de specs:
tv tuner (option)
tevens is er nog een vrije pci slot dus je kan altijd een pvr kaartje in stoppen
tv tuner (option)
tevens is er nog een vrije pci slot dus je kan altijd een pvr kaartje in stoppen
Idd, daar staat bij specs tv tuner (option), maar wanneer deze tuner er in zit, kan je dan de beelden die daar binnenkomen zeg maar door op de record knop van je afstandsbediening opnemen op je harde schijf zonder in windows theatre te moeten zitten (ipv van instant theatre)Chillmeister schreef op 07 april 2004 @ 10:17:
kijk naar de specs:
tv tuner (option)
Als ik het goed begrijp kan je via instant theatre gewoon tv-kijken, radio luisteren... zonder dat je pc eigenlijk aan staat. Maar recording kan enkel in de windows mode, dus ik ga ervan uit dat wanneer je iets wil opnemen, er ondertussen niemand anders verder kan werken op het pc-gedeelte (op een ander scherm), zonder gestoord te worden door de handelingen die uitgevoerd moeten worden om het opnemen te starten...
Verwijderd
Iemand al meer informatie over dit beestje? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig, maar kan niet echt iets vinden
Op Tom's Hardware staat een review. Helaas is TV opnemen onder InstantON (dus zonder windows op te starten) niet mogelijk, de rest (TV kijken, radio luisteren, mp3 luisteren, DVD kijken) wel, en dat na 5 seconden opstarten.
Weet er inmiddels al iemand meer over deze barebone. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen en of het iemand gelukt is om instantON met een externe videokaart aan de praat te krijgen.
volgens http://www.intervideo.com/jsp/Technology.jsp?mode=InstantON worden er ook een hele reeks andere geintegreerde videochipsondersteund (non X windows) en in xwindows mode zelfs nog meer (vermoedelijk ook externe), alleen staat er niet bij welke.
En goede review (iets diepgaander dan die van tomshardware) is ook nooit weg
volgens http://www.intervideo.com/jsp/Technology.jsp?mode=InstantON worden er ook een hele reeks andere geintegreerde videochipsondersteund (non X windows) en in xwindows mode zelfs nog meer (vermoedelijk ook externe), alleen staat er niet bij welke.
En goede review (iets diepgaander dan die van tomshardware) is ook nooit weg
edit:
extra info toegevoegd
extra info toegevoegd
[ Voor 43% gewijzigd door cornelisprul op 25-08-2004 07:56 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Verwijderd
Ik heb hem staan. Moet je zeggen dat ik jouw vraag nog niet heb uitgeprobeerd omdat ik nog geen kabel op zolder heb liggen. Ik heb er wel de TV kaart van Aopen bij besteld om compatible te blijven.
Opnemen via instant on mode is volgens mij niet mogelijk omdat je een geisoleerd OS opstart (Linux). Of dat naar hard disk kan wegschrijven lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Verder opzich wel een geinig apparaat dat wel leuke specs heeft, maar meer ook niet.
Opnemen via instant on mode is volgens mij niet mogelijk omdat je een geisoleerd OS opstart (Linux). Of dat naar hard disk kan wegschrijven lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Verder opzich wel een geinig apparaat dat wel leuke specs heeft, maar meer ook niet.
Zat die er niet standaard bij dan? Volgens AOpen namelijk wel.Ik heb hem staan. Moet je zeggen dat ik jouw vraag nog niet heb uitgeprobeerd omdat ik nog geen kabel op zolder heb liggen. Ik heb er wel de TV kaart van Aopen bij besteld om compatible te blijven.
Nee volgens mij ondersteund instandON dit (nog) niet. Technisch moet het niet zo moeilijk zijn aangezien instantON ook van je HD gelanden wordt, maar misschien wordt de startuptime daardoor te hoogOpnemen via instant on mode is volgens mij niet mogelijk omdat je een geisoleerd OS opstart (Linux). Of dat naar hard disk kan wegschrijven lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Wat zijn je ervaringen met de HTPC aspecten van dat ding? Ik bergijp dat je nog geen opnamen hebt gemaakt, maar hoe gaat bijvoorbeeld het afspelen van een DVD of mp3's via instantON?Verder opzich wel een geinig apparaat dat wel leuke specs heeft, maar meer ook niet.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Verwijderd
Ik ben niet echt onder de indruk van de software. Erg spartaans. Wel werkbaar en aardig, maar verwacht niet zomaar een high end systeem.cornelisprul schreef op 25 augustus 2004 @ 08:04:
[...]
Zat die er niet standaard bij dan? Volgens AOpen namelijk wel.
Nope
[...]
Nee volgens mij ondersteund instandON dit (nog) niet. Technisch moet het niet zo moeilijk zijn aangezien instantON ook van je HD gelanden wordt, maar misschien wordt de startuptime daardoor te hoog
[...]
Wat zijn je ervaringen met de HTPC aspecten van dat ding? Ik bergijp dat je nog geen opnamen hebt gemaakt, maar hoe gaat bijvoorbeeld het afspelen van een DVD of mp3's via instantON?
Voorbeeld: DVD afspelen via instant-on geeft geen 5.1 geluid, enkel stereo.
Dus nogmaals, leuk systeempje, maar meer ook niet.
Heb je dat via de analoge output geprobeerd, of via de (optische) S/Pdif aansluitingen?Voorbeeld: DVD afspelen via instant-on geeft geen 5.1 geluid, enkel stereo.
Ik denk er namelijk over om zo'n systeempje te kopen en aan te sluiten op mijn Logitech Z680 speakerset.
En weet iemand of het beeld ook via de (mee aan te schaffen) TV out gestuurd wordt? Of alleen over de VGA-aansluiting? In het laatste geval kan ik natuurlijk een VGA-> TV adaptertje kopen/maken.
Uiteindelijk wil ik er mythTV op gaan draaien om zo een uitgebreider HTPC te maken. Games zijn niet de bedoeling, dus ik denk niet dat ik er een andere grafische kaart in zal zetten.
Kortom, alle ervaringen zijn welkom.
Stel je vraag en ik antwoord. DVD speler krijg ik niet aan de praat. Zelfs met een nieuwe officiële firmware niet. En de afstandsbediening doet het onder Home Theater 2 niet. Tenminste niet bij mij. Dat vind ik wel irritant. En die tv is wel leuk, maar trekt het in de verste verte niet bij een gewone tv wat betreft kwaliteit. Ik vind de kanalen instellen ook behoorlijk bagger eerlijk gezegd.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Je hebt de DVD niet aan de praat gekregen? Voor zover ik begrepen had (via een Duits forum over myHTPC, meer gebruikerservaringen ben ik nog niet tegengekomen) werkte de DVD in InstantOn alleen met 2 speakers. Er werd niet duidelijk vermeld of dat via de analoge uitgangen of de digitale was. Bedoel jij ook bij InstantOn, of via windows?
Ik wil zelf linux gaan draaien, dus die bijgeleverde windows HT-software vind ik niet bijster interessant. De meeste reviews die ik gelezen hebben zijn het erover eens dat dat bagger is.
Voor de afstandsbediening is op de website van Aopen wel een SDK manual beschikbaar, daarin zou beschreven staan hoe de afstandsbediening en het display communiceren (beide over Com2). Dus wie weet zou ik dat zelf kunnen programmeren m.b.v. Lirc.
Dat het beeld van bijgeleverde TVout belabberd is is erg jammer. Het is mijn bedoeling om m'n HTPC naast de TV te zetten als veredelde vidorecorder. Gewoon TV kijken zal ik dus zonder de PC doen, maar ja, als 'ie iets opgenomen heeft moet dat natuurlijk wel helder via de TVout verstuurd worden.
Al met al krijg ik toch gemengde gevoelens over deze barebone... Het uiterlijk is OK, de functies in theorie ook, maar de uitvoering laat nogal te wensen over. Inwezen zit ik niet op de meeste InstantOn-functies te wachten. Als'ie zonder TV of monitor CD's kan afspelen en evt. MP3s (van CD of de card reader), dan ben ik al tevreden. DVDs zou ook aardig zijn, maar niet noodzakelijk. Dat komt niet zo vaak voor, dus dan mag'ie ook wel volledig booten. Maar ja, ook dan staat of valt het geheel met een goede TVout.
Misschien moet ik toch de Asus Pundit-R weer overwegen (zie deze thread). Die heeft weer als nadeel dat de SPDIF-out voorop zit (lekker slim
) en geen InstantOn.
Ik zal ook eens naar de ex5 MiniMe kastjes van EPoX kijken...
Ik wil zelf linux gaan draaien, dus die bijgeleverde windows HT-software vind ik niet bijster interessant. De meeste reviews die ik gelezen hebben zijn het erover eens dat dat bagger is.
Voor de afstandsbediening is op de website van Aopen wel een SDK manual beschikbaar, daarin zou beschreven staan hoe de afstandsbediening en het display communiceren (beide over Com2). Dus wie weet zou ik dat zelf kunnen programmeren m.b.v. Lirc.
Dat het beeld van bijgeleverde TVout belabberd is is erg jammer. Het is mijn bedoeling om m'n HTPC naast de TV te zetten als veredelde vidorecorder. Gewoon TV kijken zal ik dus zonder de PC doen, maar ja, als 'ie iets opgenomen heeft moet dat natuurlijk wel helder via de TVout verstuurd worden.
Al met al krijg ik toch gemengde gevoelens over deze barebone... Het uiterlijk is OK, de functies in theorie ook, maar de uitvoering laat nogal te wensen over. Inwezen zit ik niet op de meeste InstantOn-functies te wachten. Als'ie zonder TV of monitor CD's kan afspelen en evt. MP3s (van CD of de card reader), dan ben ik al tevreden. DVDs zou ook aardig zijn, maar niet noodzakelijk. Dat komt niet zo vaak voor, dus dan mag'ie ook wel volledig booten. Maar ja, ook dan staat of valt het geheel met een goede TVout.
Misschien moet ik toch de Asus Pundit-R weer overwegen (zie deze thread). Die heeft weer als nadeel dat de SPDIF-out voorop zit (lekker slim
Ik zal ook eens naar de ex5 MiniMe kastjes van EPoX kijken...
Het is meer dat je beeldkwaliteit niet je van het is... Ik heb een Cinergy gehad en heb nu deze + een AIW... Ze geven allen redelijk beeld. Maar niet goed genoeg om mijn tv te vervangen en dat vind ik jammer.
De DVD krijg ik niet aan de praat omdat dat stom ding zegt dat de regio niet klopt. Baggerding.
De DVD krijg ik niet aan de praat omdat dat stom ding zegt dat de regio niet klopt. Baggerding.
Hmmm, als de DVD zeurt over de regio, kan dat zowel aan de drive als aan windows liggen. Heb je de drive al eens in een andere PC gehangen om te zien of 'ie het daar doet?
Toch wel zonde van de TVout.
Heb jij (of iemand anders) ervaring met de TVout van de MSI Mega 180 (nForce2)? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Toch wel zonde van de TVout.
Heb jij (of iemand anders) ervaring met de TVout van de MSI Mega 180 (nForce2)? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Die drive doet het in Windows wel. Alleen in Instant On doet het geen bal. TV-Out is niet slecht op Shuttle en MSI vind ik. Niet superscherp, maar voor tv maakt dat niet uit. Het is de tuner zelf die slecht beeld geeft.
Pagina: 1