Toon posts:

WLAN instellingen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er helemaal niks meer van 8)7 , situatie is als volgt:

1 pc draait als internetserver 192.168.0.1, deelt via DHCP aan de aangesloten pc's op gewone hub ipadressen uit in deze range.

Alles draait perfect. Nu wil ik een draadloze netwerkverbinding maken tussen een laptop met wifi pc card (3Com) en een pc die in bovenstaand netwerk is opgenomen (betreffende pc heeft dus 2 netwerkkaarten, waarbij de wireless moet gaan worden gebruikt voor bedoelde draadloze verbinding)

Ik neem aan dat ik dus een Ad-hoc verbinding moet maken tussen de laptop en de deze pc. SSID is hetzelfde, beide geven ook statusmelding "uistekend" draadloze verbinding, maar een verbinding heb ik niet. Pingen heeft in beide richtingen tot geen succesvol resultaat geleid.

Om later een internetverbinding op de laptop tot stand te brengen neem ik aan dat ik op de vaste pc een netwerkbrug dien te maken. Betekent dit dat de laptop ook een ipadres in de eerder genoemde range zou moeten hebben?

In ieder geval, ik heb allerlei verschillende manieren probeerd om enigerlei verbinding te maken tussen de pc's, maar helaas tevergeefs:
- moet ik statische ip-adressen gebruiken? (en zo ja, welke ip/dns/gateway?)
- moet ik wel of niet een netwerkbrug maken?

Tevens geven de statusmeldingen weer dat de snelheid 11 Mbps bedraagt, terwijl beide kaarten 54 Mbps ondersteunen.. weet iemand hier een oorzaak voor?

Please help me out. }:O

Mvg,

Richard van der Pool

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Met een Ad-Hoc verbinding moet je statische IP's gebruiken.
Welk OS gebruik je? als je windows XP gebruikt, kun je bij je internetverbinding aangeven dan andere heb ook mogen gebruiken. Dan heb je geen Netwerk Brug nodig

* KompjoeFriek heeft vorige week een wireless ad-hoc verbinding aan de gang geholpen 8)
edit:
dat 11Mbit had ik ook, maar ik heb het wel ff op 54Mbit kunnen krijgen :?

[ Voor 24% gewijzigd door KompjoeFriek op 07-04-2004 01:28 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home