Toon posts:

Wel ping, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben nu al een tijdje bezig... (14 uur!) en ik heb een netwerk probleem waar ik dus echt niet uit kom. :'(

Scenario: 2 pc's. 1 host met adsl en 1 client waarmee ik ook internet op wil. De XP network wizard werkte voor geen meter. De computers zagen elkaar niet eens in het netwerk! :(

Dus handmatig aan de slag gegaan. Nu .... netwerk handmatig ingesteld en de computers zien elkaar, maar:

1) Met de client kan ik niet via de explorer internet op. En het gekke is .... de (netwerk)verbinding is wel okidoki, want ik kan vanaf de client wel pingen naar externe ip-adressen via de host (en dan zie ik de host verbinding maken). Het moet dus een DNS probleem zijn. Nu heb ik al de DNS servers van mijn provider achterhaalt via ipconfig/all, maar als ik die invul geen resultaat. Ook als ik het ip adres van de host bij de DNS servers invoer geen resultaat.

2) Met de client kan ik wel de gedeelde bestanden op de host benaderen, maar andersom niet. Als ik met de host de client probeer te benaderen, zegt ie dat ie niet is geautoriseerd en dat er contact met de administrator opgenomen moet worden. Kan ik ergens dit vrijgeven ofzo (in de buurt van system/computernaam/etc?). Ik kon niets vinden.

Ik zou het helemaal geweldig vinden als iemand mij uit de brand kan helpen. Ik ben zonder dollen al de hele dag aan het klooien en ik word er helemaal gek van. 8)7

Thnx ;)

Verwijderd

Probeer eens dit:

Ip adressen in dezelfde range dus 192.168.0.1 en 192.168.0.2

.1 is de pc met adsl
.2 is de andere client

Op .1 kan je gewoon internetten via de adsl, deze pc moet wel als gateway/router worden ingesteld, dus met de xp internet wizzard oid...
Op de 2e pc moet je dan hetvolgde instellen, ip adres 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1 en dns moet je het ip opgeven van het modem, dus 10.0.0.138 "dit is het standaard alcatel modem ip adres"

Verwijderd

Zitten de ip-adressen in dezelfde range?

Heb je internet wel gedeeld op je host?

Staat de firewall aan op de host?

Heb je trouwens een iets uitgebreidere omschrijving?

B.v. De besturingssystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Da's t proberen waard. Ip adressen liggen inderdaad ver uit elkaar. Ga nog even sleutelen met jullie tips. Ben zo weer online. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 09:24:
Zitten de ip-adressen in dezelfde range?

Heb je internet wel gedeeld op je host?

Staat de firewall aan op de host?

Heb je trouwens een iets uitgebreidere omschrijving?

B.v. De besturingssystemen.
Mocht toch niet baten. :X Ip adressen zijn nu 192.168.0.1 en 192.168.0.2. DNS is nu die van alcatel (exact tzelfde). Internet is gedeeld op de host (anderen mogen via deze computer verbinding met internet maken). De firewall is uit. De besturingssytemen zijn beiden XP.
Alles wat de communicatie kan storen (mcafee enzo) is gedeïnstaleerd. Op de host heb ik windows zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd. Het ADSL abonnement is van KPN (wanadoo lite).

Oh ja,... Hoe achterhaal ik het IP van mijn modem? Of kan ik gewoon die van alcatel gebruiken?

En... hoe moet ik de internetverbinding van de client zien? Als een breedband? Want als ik dan de wizard draai zegtie.... breed band is al in werking en in goede staat. :?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47

rally

Deyterra Consultancy

Je kunt dus wel pingen naar externe hosts?

Probeer anders even een van de volgende DNS servers:

Tiscali:
195.241.48.33
195.241.49.33

XS4All
194.109.6.66
194.109.9.99

Als ik het probleem zo zie dan is het echt zuiver een DNS probleem. Zeker gezien het feit dat je blijkbaar wel naar externe hosts kunt pingen.

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Het ip van je router kun je achterhalen door ipconfig te typen -> het ip van de gateway is je router.

Wat voor router heb je eigenlijk? Zo'n speedtouch? dan is het ip 10.0.0.138 als je dat niet veranderd heb.

@Rally: ik denk niet dat DNS servers van xs4all of tiscali requests accepteren buiten de een bepaald subnet... Dus dat zal hoogst waarschijnlijk niet werken.

@Hussie2
Als je een extern adres pingt, welke adres ping je dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 11:26 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

had laatst ook iets bij een kennis.
bleek dat er een progsel van een bank in de pad zat om online te bankieren.
na 20 x dat te hebben verwijderd en opnieuw geinstalleerd werkte alles weer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Rally .... Da's t gekke ervan. Ik kan vanaf de client pingen op externe ip adressen. Ik zie dan de ADSL verbinding op de host tot stand komen en de ping is succesvol. Op de host kan ik wel op webnaam pingen b.v. www. google.nl, maar op de client niet. Dus wel pingen op ip adres, maar niet op webnaam. Moet dus inderdaad iets met DSL van doen hebben.

Tijz ... Ik heb geen router, maar een modem. Zo'n dp121 ADSL modem van Ericsson. De hostcomputer is eigenlijk de router.

Pipo ... Ik heb inderdaad internetbankieren, maar dit is van ABN AMRO. Hoef je volgens mij niets voor op je PC te installeren, omdat t allemaal via hun server loopt.

Dus tot zover ..... :?

• martin.h
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Ik herken je problemen zeer goed, ik heb een paar keer in dezelfde situatie gezeten!

Je moet eerst zorgen dat bij je client de gateway wel op het ip van host staat. Ook is het handig dat je bij de client bij DNS ook het ip van de host invuld.

Verder moet je op de client je gast-account even aanzetten. Ik weet niet meer goed waar je dat aan kon vinken, maar ik dacht dat het bij de eigenschappen van je LAN-verbinding kon. Maar goed ik zal dat wel even na kijken als ik thuis ben (zit nu op school)

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Topicstarter
:? Hé,.. na t opstarten van Explorer en het niet krijgen van internet (kan pagina niet vinden enzo ... ). Krijg ik van windows .....

RUNDLL ... uitzondering bij bla bla .... C:\windows\system32\msg121.cpy.dll, Umonitor

Het zal toch niet zo zijn dat mijn nividiadrivers problemen hebben met de explorer? 8)7 8)7 8)7
martin.h schreef op 07 april 2004 @ 11:56:
Ik herken je problemen zeer goed, ik heb een paar keer in dezelfde situatie gezeten!

Je moet eerst zorgen dat bij je client de gateway wel op het ip van host staat. Ook is het handig dat je bij de client bij DNS ook het ip van de host invuld.

Verder moet je op de client je gast-account even aanzetten. Ik weet niet meer goed waar je dat aan kon vinken, maar ik dacht dat het bij de eigenschappen van je LAN-verbinding kon. Maar goed ik zal dat wel even na kijken als ik thuis ben (zit nu op school)
;) Wel relaxed zo een school! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff gegoogeled op de melding ...... het schijnt ook te kunnen dat anti-spyware dit soort spulletjes in quarantaine zet. Kan het zijn dat ik niet kan internetten, omdat de explorer gewoonweg kaput is? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• martin.h

martin.h

Nee ik denk niet dat je IE kapot is (want spy ware wil just wel internet hebben anders verliest spyware zijn nut).... al zou je toch voor de zekerheid als alle andere tips niet lukken even scannen met ad-aware.

[ Voor 30% gewijzigd door martin.h op 07-04-2004 12:07 ]

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Ben jij met je inlogprofiel van Windows XP zelf de administrator?

Of heb jij je eigen profiel?

Verwijderd

Topicstarter
martin.h schreef op 07 april 2004 @ 12:06:
Nee ik denk niet dat je IE kapot is (want spy ware wil just wel internet hebben anders verliest spyware zijn nut).... al zou je toch voor de zekerheid als alle andere tips niet lukken even scannen met ad-aware.
;) Je hebt gelijk ... heb net op de client geprobeerd om op een gameserver te komen, maar ik krijg hoe dan ook geen serverlijst. Ik snap er echt geen bal meer van. :( Ik kan wel pingen met externe servers, maar ik kan geen lijst met online servers krijgen. Pffffff..... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:09:
Ben jij met je inlogprofiel van Windows XP zelf de administrator?

Of heb jij je eigen profiel?
Op beide PC's ben ik de administrator. Kan dat iets zijn :?

• martin.h

martin.h

Maar heb je nou al de ip's veranderd op de client?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

- open telnet
- connect op 66.102.9.99 80 (port 80 van google.com)

Werkt dit wel? Of krijg je connection refused oid?

Installeer eens mozilla firefox als je IE gaar doet.
IE zit sowiezo in Windows ingevroten. Als er iets aan je explorer.exe verrot gaat kan IE ook probs krijgen. Moz. FireFox is dus ff goed als testbrowser (en hopelijk ook al definitieve browser ;) )

http://www.mozilla.org/products/firefox/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
martin.h schreef op 07 april 2004 @ 12:12:
Maar heb je nou al de ip's veranderd op de client?
Ja ... komtie

Host:

IP 192.168.0.1
Subnet 255.255.255.0

voor de rest auto .. DNS enzo

Client:

IP 192.168.0.2
Subnet 255.255.255.0
Standaard gatway 192.168.0.1

Voorkeur DNS: 192.168.0.1

Modemverbinding (ADSL) : alles auto

En dan daarbij .... alle client accounts zijn geactiveerd (op zowel host als client). Ik kan vanaf client wel pingen naar externe ip adressen, maar niet naar domeinnamen (www.tele.. etc). Op de host kan dit overigens wel.

Ik kan op de client geen gamesserver benaderen. Erg vaag, want ik kan er wel naar pingen via cmd...... ben nu echt helemaal lost .... :'(

Verwijderd

Hey,

Ik heb een tijdje geleden precies hetzelfde probleem gehad bij een vriend van mij.
Ik heb daar toen twee avonden gezeten.
De derde avond zat ik echt uit wanhoop alles te proberen......

Het bleek de snelheid / duplexmode te zijn.
Probeer die op de client is op 10Mb / half duplex te zetten.

Bij mij werkte het toen gelijk!
Ik kreeg gelijk een ip adres.....

Dit doe je trouwens bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

Gr. sander

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:25 ]

• martin.h

martin.h

mmmm raar.. Tja wat ik nu altijd doe is, alles van het begin af aan weer opnieuw doen, namelijk alles eraf gooien en dan gewoon opnieuw istallen :P

Verwijderd

Misschien geen antwoord op je vragen, maar waarom tweak je je modem niet gewoon? (je hebt toch een speedtouch?) Deze is dan altijd online. Je hoeft 'm alleen maar aan te sluiten op je switch of hub (waar beide pc's ook aan hangen) en je kunt met beide pc's direct internetten via het modem....
zoiets dus:

-------------- pc1
|
modem --------- switch
|
-------------- pc2

Misschien wist je al dat dit kon, maar zo bespaar je jezelf een hoop gedoe en stroom (aangezien je geen host meer nodig hebt)

Mauro

Verwijderd

k*t.... 'tekening' is niet goed zichtbaar...
maar je begrijpt 't vast wel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:24:
Hey,

Ik heb een tijdje geleden precies hetzelfde probleem gehad bij een vriend van mij.
Ik heb daar toen twee avonden gezeten.
De derde avond zat ik echt uit wanhoop alles te proberen......

Het bleek de snelheid / duplexmode te zijn.
Probeer die op de client is op 10Mb / half duplex te zetten.

Bij mij werkte het toen gelijk!
Ik kreeg gelijk een ip adres.....

Dit doe je trouwens bij de eigenschappen van je netwerkkaart.

Gr. sander
Gedaan .... maar geen resultaat. Ben nu opnieuw aan het opstarten. Zal wel niet veel uitmaken. Shit ... ik wou dat het had gewerkt, want dit was iets wat ik nog niet had gedaan. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:28:
Misschien geen antwoord op je vragen, maar waarom tweak je je modem niet gewoon? (je hebt toch een speedtouch?) Deze is dan altijd online. Je hoeft 'm alleen maar aan te sluiten op je switch of hub (waar beide pc's ook aan hangen) en je kunt met beide pc's direct internetten via het modem....
zoiets dus:

-------------- pc1
|
modem --------- switch
|
-------------- pc2

Misschien wist je al dat dit kon, maar zo bespaar je jezelf een hoop gedoe en stroom (aangezien je geen host meer nodig hebt)

Mauro
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik heb geen speedtouch. Het is gewoon een crosselinked netwerk met 1 pc als host en 1 als client. De adsl verbinding loopt via een Ericcson dp121 die ik gratis van KPN heb gekregen.
;)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:44:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik heb geen speedtouch. Het is gewoon een crosselinked netwerk met 1 pc als host en 1 als client. De adsl verbinding loopt via een Ericcson dp121 die ik gratis van KPN heb gekregen.
;)
Mijn idee nog geprobeerd trouwens? :)

DeMoN in "Wel ping, maar geen internet"

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

de machine die je adsl serveert is geen DNS-server !!!!
zoek op de server het ip-adres van je dsl-provider,
en voer die es in op de client samen met default gateway.

Verwijderd

Ah ok..... crosslinked niet aan gedacht. Tja dan zit er niets anders op dan verder klooien. ;)

succes

PS Lukt 't niet, of vindt je deze manier(client -> host) van internetten niet relaxed. Check dan ff of je modem router-functionalieit heeft.... Zo ja, hang dan een switch of hub in je netwerk (kost tegenwoordig ook geen drol meer). Heeft ie dat niet, koop (moet niet, is slechts en tip :)) dan een breedbandrouter waar je zowel je pc's als modem aan kunt hangen...

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 21:29

M-ThijZ

Riding on Rails

Is het niet zo dat de host als dhcp/dns moet functioneren? Lijkt mij dat bij de client automatisch een IP en DNS toegewezen moet krijgen. Dan moet het naar behoren werken.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47

rally

Deyterra Consultancy

Hussie...

Wat ik bedoelde is dat je bij de client(s) die DNS adressen moet intypen

(Voor de zekerheid): Tiscali:
Primary : 195.241.48.33
Secondary : 195.241.49.33

Doet hij het dan wel? Dan weet je precies waar je probleem ligt :)
Gezien alle info e.d. denk ik persoonlijk dat het probleem toch echt daar ligt

(overigens kun je zonder een enkel probleem DNS server van andere providers gebruiken. Dat doe ik (en met mij waarschijnlijke vele tweakers) al jaren).

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Topicstarter
Voor al diegene die mij hebben geholpen. Ben intussen er achter dat de client fucked up is..... had ik eerder kunnen bedenken. Heb de modem aan de clientpc gekoppeld en je raadt t al..... ook no internettie. Heb daar dus eerst een schone install te verrichten. Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1