Toon posts:

[win ME] virussen niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn vriendin heeft drie virussen op haar pc.
troj_gertex.a => c:\_restore\archive\fs113.cab
troj_gertex.a => c:\_restore\archive\fs113.cab
dos_massmsg.a => c:\_restore\archive\fs155.cab

Ze heeft een online virusscan laten doen via housecall antivirus, deze had ze gedetecteerd maar zegt dat hij ze niet kan verwijderen omdat ze in gebruik zijn.

Na wat zoeken vond ik op een site dat je deze virussen kon verwijderen door
de optie "systeem herstellen" uit te schakelen. maar deze optie stond al uit. Zouden wij op een of andere manier deze virus toch kunnen verwijderen?

Alvast bedankt.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Lijkt me niet zo heel moeilijk, pak een win98/dos opstart diskette. Ga naar C:\ dan na de directorie _restore\archive en dan even met del weggooien

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
ok heeft millenium ook een DOS?
Ik bedoel om via F8 in zo'n opstart scherm te geraken.
Ik probeer haar nu te helpen over telefoon en ik ben zelf ook geen pc genie :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

djexplo schreef op 07 april 2004 @ 00:53:
Lijkt me niet zo heel moeilijk, pak een win98/dos opstart diskette. Ga naar C:\ dan na de directorie _restore\archive en dan even met del weggooien
Win98 opstartdisk maken lijkt me idd het beste en het makkelijkste. Je hebt van heel win_ME dan geen last en kunt de bestanden zo verwijderen.

Anders kun je ook eerst proberen om even in je taskmanager te kijken naar ongebruikelijke processen die lopen. Schakel deze uit (taak beeindigen) en probeer vervolgens nogmaals de bestanden te verwijderen.

Hier kun je de bestanden vinden voor het maken van een win98 opstartdisk.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
dank u iedereen. Ze heeft het idd via een opstartdiskette kunnen verwijderen. Hopelijk is er nu voorgoed van verlost ;)

Tnx
Pagina: 1