Toon posts:

ISO's branden gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai: WinXP (sp1a) met een PlexWriter 48/24/48a en Maxtor HDD.

Nu heb ik een aantal ISO's gedownload (linux mandrake, redhat) maar het na het branden van de image naar disk gaat het mis.

Heb al verschillende programma's gebruikt (Nero6.xxx , Alcohol120%, CloneCD ) maar bij het opstarten van de cd gaat niet goed. Ik krijg data corrupted/infailed of could not read disk of hij begint de hele tijd te laden en er gebeurt niets verder.

Heb getest of de ISO's wel juist zijn maar dat blijkt ook wel goed te zijn (via mounten met deamontools). Dit probleem had ik wel eerder met Game iso's (backup) na het branden gaat het niet goed maar mounten gaat wel goed.

Soms kan ik de files wat de orginele cd wel heeft, wel zien op de backup cd maar starten gaat niet.

waar kan dit aan liggen?

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 21:17
uhm media of de brander zou ik dan aan denken

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Je had er vast wel aan gedacht, maar.... je hebt ze toch wel goed gebrand hè? Als in, je hebt toch niet de iso-file op de cd gebrand?
Kan je geen (externe) brander lenen van iemand? Om 't daarmee ff te testen? Zijn de cd'tjes allemaal van 'tzelfde merk?

United we stand, and divided we fall

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:30
Weet je ook zeker dat het niet aan de cd-speler ligt? oftwel hebbie daar al een ander cdtje in gepleurd

Ik weet dat et n00b klink maar je weet et maar nooit :P

[ Voor 23% gewijzigd door YoYoost op 07-04-2004 08:37 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Burn je de iso's wel in de juiste mode? (mode1/mode2 -> blocksize etc..)
sommige iso's brand je juist anders dan 99% van alle andere iso's
2048 bytes:
Used for disc images containing only data. This block size is commonly used for mode 1 tracks.

2336 bytes:
Used for disc images containing data. Commonly with mode 2 tracks.

2352 bytes:
Used for disc images containing audio or raw data.

2368 bytes:
Used for disc images containing audio plus PQ sub-codes or raw data.

2448 bytes:
Used for CD Images containing audio plus PQ and R-W sub-codes or raw data.
Het gebeurt niet vaak, maar soms komen de problemen hierdoor :) (met verkeerde blocksize geburned)

Uit een zelfde soort topic:
Door The Evil Brain - Wednesday 12 November 2003 16:05

dank jullie wel voor jullie hulpvaardige reacties, maar het mounten met bin ging wel goed, dus die was niet corrupt. Het ging mij meer wát er aan de cue fout was, en dat was dus de blocksize. Maar iig nog bedankt
Probleem hoeft niet in de .cue te liggen als je die niet heb, kan ook settings van je burn programma zijn.

Use the Search Luke :D (alhoewel die nu een beetje raar doet :?)

[ Voor 104% gewijzigd door Max|Burn op 07-04-2004 08:50 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn wel van hetzelfde merk (mmore cdtjes) zal zeer binnenkort anderen kopen. Eventueel alle kabels van pc checken. Mischien dit keer niet de branden op de zelfde kabel aansluiten dan de hd?!

Ik heb ook al gekeken bij datamode en blocksize maar dat bleek allemaal goed te staan (zoals het op de linux site ook stond)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 12:20 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het schijnt dat alcohol en nero weleens problemen geven.

Uninstall alle alcohol tools en herinstall je schrijver. Herinstall voor de zekerheid ook nero 6 en hoop dat het dan weer werkt. (uit ervaring)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:19: Mischien dit keer niet de branden op de zelfde kabel aansluiten dan de hd?!
Ik zou eens de Plextor als master aan een 2e IDE kabel hangen. Plextors zijn geweldige apparaten maar werken meestal kieskeurig. Waarschijnlijk zijn je problemen over als de plextor als master staat ingesteld.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

en wat krijg je als je een iso brand en vervolgens kiest voor verify? (bij nero)

Verwijderd

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op 07 april 2004 @ 16:58:
en wat krijg je als je een iso brand en vervolgens kiest voor verify? (bij nero)
Volgens mij heb ik dat al geprobeert maar had geen succes. Ik heb gekeken maar de brander: staat netjes op master bij de secondaire IDE. Ik probeer nu dezelfde iso's te branden op een andere pc (laptop brander), morgen probeer ik wel op deze pc

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter een tijdje geleden dat de brander aan de tweede ide bus zit. Dus heb het verandert en vandaag aan de zelfde ide kabel als de hdd aangesloten.

Maar als ik een .iso brand dan gaan alle files wel mooi op de cd etc. , vervolgens wil ik een .jpg openen of een .gif afbeelding maar dan begint WinXp te zeuren over: "could not access this file" of "autorun.bat is not a valid 32-bit application"

Ik snap et niet meer. :'(

Het was trouwens een iso (vandaag gedownload) van knoppix met 2 kleine bijbehorende filetjes (alles in de zelfde dir gezet waneer ik ga branden) en boten met die cd ging ook niet.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Prbeer eens of je de Plextor op een andere pc correct werkend krijgt? Misschien is de drive zelf gewoon kapot (erg zeldzaam bij Plextors, maar het kan voorkomen).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1