5 jaar oude TV laten repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Hi

Ik heb nu al ruim 5 jaar een Telefunken 28" breedbeeld tv. Nog geen 100 Hz en gewoon stereo.

Nu is ie stuk :(

Het beeld trilt en het geluid knettert. Langzaam wordt het beeld helemaal zwart en dan is het uit met de pret.

Wat mag het kosten om een TV van ruim 5 jaar oud te repareren? Heeft destijds ruim 2000 pieken gekost. Nu heb je al een leuke Sony of Philips 28" 100Hz voor 700 euro. Volgens mij is meer dan 150,= euro uitgeven voor een reparatie zonde...wat vinden jullie ervan?

Is er iemand die de symptomen herkent en een idee heeft wat er stuk is?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mijn tv en ben ook op zoek gegaan naar oplossingen. Ik kwam hier http://www.circuitsonline.net/forum/ terecht. Hier zitten een aantal mensen die ervaren zijn in het repareren van tv's ed. Als je de symptomen hier op het forum aangeeft, heb je grote kans dat er wel iemand je kan vertellen wat er aan schort.

Het probleem bij mij was alleen dat het duidelijk was dat er een IC vervangen moest worden en ze gaan er daar wel min of meer vanuit dat je dat zelf kan.
Aan de andere kant is het wel fijn om te weten wat er aan schort, dan kan de tv-boer waar je hem wilt laten repareren je in ieder geval geen kosten in rekening brengen die niet nodig zijn.

Over het algemeem kun je wel zeggen: als je beeldbuis z'n beste tijd gehad heeft is repareren per definitie zonde vanwege de kosten, maar een tv van 5 jaar oud zou imo nog niet onherstelbaar kapot kunnen zijn.

Verwijderd

Wij hadden een philips matchline ik denk uit 1990, 100 Hz ook, probleem is dat het beeld helemaal verkleurd is, kleuren worden niet meer scherp weergegeven, maar heel erg dof.
Zou dit de beeldbuis kunnen zijn ? lijkt echt gewoon of die kleuren "uitgebrand" zijn, echt op.
Misschien dat ie nog gemaakt kan worden..

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

MrDry schreef op 07 april 2004 @ 00:21:
Hi

Ik heb nu al ruim 5 jaar een Telefunken 28" breedbeeld tv. Nog geen 100 Hz en gewoon stereo.

Nu is ie stuk :(

Het beeld trilt en het geluid knettert. Langzaam wordt het beeld helemaal zwart en dan is het uit met de pret.

Wat mag het kosten om een TV van ruim 5 jaar oud te repareren? Heeft destijds ruim 2000 pieken gekost. Nu heb je al een leuke Sony of Philips 28" 100Hz voor 700 euro. Volgens mij is meer dan 150,= euro uitgeven voor een reparatie zonde...wat vinden jullie ervan?

Is er iemand die de symptomen herkent en een idee heeft wat er stuk is?
wij hebben dit ok gehad met onze Telefunken schijn een bekend kwaaltje te zijn, reperatie was opzich redelijk qua prijs maar de kans is groot dat het weer terugkomt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 13:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou bijna zeggen dat de reparatiekosten het niet waard zijn voor zo een TV. Probeer erachter te komen wat er precies aan mankeert via dat ene genoemde forum en vraag een kostprijs indicatie. Ik persoonlijk zou gewoon een nieuwe Breedbeeld kopen, want die krengen kosten tegenwoordig niets meer (vooral de 50Hz versies)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
n00bs schreef op 07 april 2004 @ 13:54:
Ik zou bijna zeggen dat de reparatiekosten het niet waard zijn voor zo een TV. Probeer erachter te komen wat er precies aan mankeert via dat ene genoemde forum en vraag een kostprijs indicatie. Ik persoonlijk zou gewoon een nieuwe Breedbeeld kopen, want die krengen kosten tegenwoordig niets meer (vooral de 50Hz versies)
Ik zal het probleem posten op dat forum...eens zien wat er uit komt.

Tja....een nieuwe TV...na 5 jaar...is niet echt economisch verantwoord....dure reparatie ook niet. Voor je het weet koop je weer een veel te dure TV omdat je alleen maar weer beter wilt... ;)

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

DAn doe ik het toch goed met me sony tv van 11 jaar oud :P, nog nooit een reparatie gehad :D
Pagina: 1