Toon posts:

Gigabyte Ga-7s748 conflict?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: windows loopt na een bepaalde tijd gewoon vast, bleek in het moederbord te zitten. Moederbord doorgelicht, zonder RAM geeft hij geen waarschuwingen in de vorm van audio. Dit is de setup:

Gigabyte GA-6S748-L
AMD XP 2200+ (socket A, was boxed)

Volgens Gigabyte is er niets mis mee. Hij kwam dus hetzelfde terug. De laatste BIOS (F5) is geinstalleerd en hij werkt nog niet goed, zelfs niet met een schone xp installatie. Wat te doen?

Extra: er is een probleem bekend met dit moederbord en de 2400+, maar niets over de 2200+.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

hoe ben je erachter dat het aan je mobo lag? Controleer eens je geheugen met memtest en probeer evt een andere cpu.
Ik zou niet meteen de schuld bij je moederbord leggen iig ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het moet of aan het moederbord, of aan mijn onwetendheid liggen, aangezien het ook drie keer geprobeerd is met ander geheugen, een andere harde schijf, een andere videokaart en ook zonder videokaart.

Edit: als het mobo geen beep-melding geeft als er geen geheugen in zit, dan is er toch aardig wat mis en niet met het geheugen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 00:52 ]

Verwijderd

If your board has a Clear CMOS jumper, please refer to the Clear CMOS steps in the manual. If your board doesn't have such jumper, you can take off the on-board battery to leak voltage to clear CMOS. Please refer to the steps below:
Steps:
1. Turn off power.
2. Disconnect the power cord from MB.
3. Take out the battery gently and put it aside for about 10 minutes (Or you can use a metal object to connect the positive and negative pins in the battery holder to make them short for one minute).
4. Re-insert the battery to the battery holder.
5. Connect power cord to MB again and turn on power.
6. Press Del to enter BIOS and load Fail-Safe Defaults.
7. Save changes and reboot the system.

[Disable] de functie Top performance in de BIOS!,
daarna "Save and Exit".

Verwijder PCI kaarten en probeer het opnieuw,
waar precies crashed het systeem?

Test het geheugen even met MEMTEST86,
en kijk of de core van je processor in orde is (niet gecrushed)!

Mocht dit niet lukken, kun je dan een email sturen naar:
http://ggts.gigabyte.com....ebook&Country=Netherlands

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 05:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat van de BIOS is al geprobeerd, gewoon met de failsafe defaults opgestart. Bij het testen gewoon niets dan MOBO, CPU, Harde schijf en RAM erin gedaan. Hij loopt dan standaard tijdens het gebruik van windows vast.

Degene waarvoor ik kijk had liever niet dat ik naar de core kijk, omdat die "toch boxed was". Ja duh. Ik zal hem toch eens overhalen.

Iig bedankt.