Toon posts:

Problemen aansturen HD44780 LCD onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gesearched maar aangezien de search op dit moment niet werkt kon ie niks vinden.

Ik heb een HD44780 compatible lcd display 4*20 lpt (hier kan je meer info over de dislay vinden http://www.htvision.com/datasheets/207.pdf) en probeer deze aan te sturen onder Linux via het programma lcdproc (http://lcdproc.omnipotent.net/)

Dit gaat alleen niet helemaal goed ik blijf namelijk de initialisatie blokjes in beeld houden van mijn display.
Hij probeert dus wel data naar mijn display te sturen maar op de een of andere manier krijg ik geen leesbare karakters erop.
Onder windows heb ik deze display getest met CrystalControl en dit werkt perfect het lijkt me dus echt dat het met de aansturing van de display te maken heeft maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen weet iemand raad ????

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 14:38 ]

Verwijderd

Echt een softwareprobleempje - en aangezien het onder Windows gewoon werkt.
move CME > NOS

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie er misschien iets aan als ik er foto's bij doe oid zou het namelijk wel fijn vinden als ik tot een oplossing kwam

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Lees dit maar een aandachtig door, en doe precies wat daarin staat.
Ik heb het programma ook onlangs gebruikt (nu ff niet, omdat er een printer aan die poort hangt).
Check vooral of je parallele poort wel zo ingesteld staat als jij denkt dat hij staat (controleer in je bios). Daarnaast moet je in de LCDd.conf aangeven welke bedrading je gebruikt. Waarschijnlijk is dit de versie die beschreven staat als 'winamp', wat zo'n beetje de standaard bedrading is zoals hij door vele gebruikt wordt.

Hiermee moet je er wel uitkomen, want echt moetlijk is het niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Deepbass909 bedankt het werkt die doc die in de link stond hielp ik wist niet dat ik de winamp driver moest hebben. De link die op hun site naar de doc stond werkte namelijk niet nogmaals bedankt !!