Netwerk spontaan verdwenen in PC ???

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik word toch de laatste tijd een partij gestoord van m'n pc... pfffff... ik zou bijna spontaan gaan zweren bij Mac... :(

Het is dus zo... ik zat net ff lekker een file te uploaden naar de server van school, niks aan de hand... midden in de file inneens: connection lost, reconnect?

Ikke: Yes!

Pc: Host not found!

Ikke: Internetten en Email binnenhalen ging ook niet meer, dus dan maar netwerk disablen en enablen... Hey, hij werkt weer. Ikke weer file uploaden.

Pc: op 11% geen upload activiteit meer... netwerk weer gaar...

Ikke: Reboot dan maar. Eenmaal opnieuw gestart:

Pc: Geen netwerk icoontje meer onderin.

Ikke: kijken in device manager -> geen netwerkadapter meer, dus ik denk, nou dat kaartje heeft het begeven ofzo. Ik dus een nieuw kaartje gepakt (heb er zat liggen), erin gedaan, opgestart:

Pc: In device manager nog steeds geen netwerkkaart te zien...

HELLUP!!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit is denk meer een hardware probleem is. Probeer eens een ander pci slotje en eventueel een andere netwerk kaart.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

SSH schreef op 07 april 2004 @ 12:34:
Dit is denk meer een hardware probleem is. Probeer eens een ander pci slotje en eventueel een andere netwerk kaart.
Nieuwe NIC heeft ie dus al geprobeerd.

In een ander PCI slot is een goed idee.

Heb je eerst je driver verwijderd voordat je een nieuwe erin deed? Anders krijg je een zooitje enzo.. :|

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MNECMotU
Okee, update van de stand van zaken...

Ik heb dus idd toen gelijk een ander pci slot geprobeerd en toen opgestart en toen: new hardware found enz, geïnstalleerd en weer werken!!!

Toen ging ik weer iets uploaden en op 11% weer precies hetzelfde verhaal...
ik in devicemanager kijken, stond er een uitroepteken door de netwerkkaartdriver heen.
Dus ik de driver verwijderen en toen refreshen... niks meer... ook in dit pci slot "begaf" de kaart het :'( ???
Toen heb ik maar de kaart terug geplaatst in het oude "kapotte" slot... opnieuw opgestart en toen herkende XP 'm in een keer weer...
Ik weer de file uploaden en hupsakee, gewoon werken... nu is het een dag later en hij doet 't nog steeds, vreeeeeeemde zaak...

Iemand vertelde mij dat misschien mijn voeding (300W op athlon2400+ systeempje) misschien te zwak zou zijn en niet genoeg voeding zou geven aan sommige pci kaarten...

Wie, hoe, wat, waar, waarheen en waarom dan wel niet?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

heb je ook een OS op je pc staan??

dit zou wel handige info zijn....

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:16:
heb je ook een OS op je pc staan??

dit zou wel handige info zijn....
het staat er een beetje onduidelijk, maar:
...Toen heb ik maar de kaart terug geplaatst in het oude "kapotte" slot... opnieuw opgestart en toen herkende XP 'm in een keer weer...
>:)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

dat had ik gezien, maar is dat home, pro, media center of 64 bit??

home is nl.nogal zwak met netwerken (je kunt bijv. geen persoonlijke docs delen, alleen de shareddocs)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:21:
dat had ik gezien, maar is dat home, pro, media center of 64 bit??

home is nl.nogal zwak met netwerken (je kunt bijv. geen persoonlijke docs delen, alleen de shareddocs)
:? en dus is voor de Home Edition normaal dat de netwerkkaart zomaar verdwijnt of er een uitroepteken bij komt :? En daarbij kun je alles delen wat je wilt in de Home Edition

Kijk eens of je met systeemherstel terug kunt, wellicht dat de kaart dan weer wel werkt. Als dat zo is, is het een softwareprobleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 08-04-2004 08:43 ]

• MNECMotU
Jah, ik heb dus Windows XP Pro (engelse versie) met SP2...

Maar aan de versie zal het niet liggen lijkt me.

Het is een verse installatie van precies 1 week oud.
Na 1 week was mn netwerkkaart dus ineens verdwenen, enfin, lees het hele verhaal maar...
En nu doet ie het gewoon weer, zonder rare fratsen.
Het viel me op dat het elke keer fout ging zodra ik een file probeerde te uploaden... maar dit kan ook toeval zijn.

Waar kan het dan aan liggen dat mn hele pc ineens mn netwerkkaart niet meer ziet? En de volgende dag weer wel?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

reiker

dan jij!

Ik zou haast zeggen dat het aardstralen zijn...

Maar, nu serieus... Je hebt niet toevallig een ander moederbord in je computer gezet en daarbij alleen windows repair gedaan ofzo, iig niet windows opnieuw geinstalleerd? Daar heb ik nl. nog wel eens last mee gehad :P

Zo gezegd, zo gedaan.

• MNECMotU
Nee, op deze configuratie heb ik ongeveer een jaar stabiel gedraaid (alleen toen zaten er nog andere harddisks in).
Nieuwe harde schijven erin gezet en alles opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd en Windows XP helemaal schoon erop gezet.

Echt superstabiel draaien, tot ineens dit probleem zich voordeed.
Nu werkt het wel weer, maar ik weet niet voor hoe lang en of ik t nu nog wel kan vertrouwen...

Pagina: 1