wlan notebook ok, pci no way

Pagina: 1
Acties:

• bert67
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Heb al wat langer een sweex wireless router met 4p switch.

Op mijn notebook met XP pro zit een sweex pcmcia kaartje wlan en die twee hebben een goede verbinding. Internet etc no problem. Draait al een maand of 2 zo zonder problemen.

Nu sluit ik op de pc een pci wlan kaartje aan, ook van Sweex en die krijg ik niet verbonden met de router.
Pc draait op W98 SE.
Router al nieuwste firmware op gezet. WEP aan en uitgehad.
geen resultaat.
bij netwerkomgeving eigenschappen al op infrastructure en ad hoc gezet, maar ik krijg geen connectie met de router. Ik kan op de router wel zien dat hij er naar zoekt. (wlan lampje licht gelijktijdig met het oranje lampje achterop de pci op) Maar krijg geen verbinding.
Alle 13 kanalen al geprobeerd. Pc naast de router gezet, nothing works.
PCI kaart in ander slot gestoken, niet dus.
Daarom mijn wanhopige oproep: wat zou ik nog kunnen proberen??

• bert67
Nog even een aanvulling:
Ook een ad hoc verbinding tussen laptop en pc gemaakt, geen probleem. Ik snap er werkelijk de biet niet meer van.
aar ja ben ook een noob op draadloos gebied.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 09:18
Heb je soms MAC adres beveiliging aan staan?
Zo ja dan moet je het mac adres van de pci kaart eerst toevoegen aan het lijstje in de router.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

bert67 schreef op 07 april 2004 @ 10:13:
aar ja ben ook een noob op draadloos gebied.
In dat geval is het misschien handig om even te kijken in de Wireless FAQ.

Misschien staat daar iets tussen wat je kan gebruiken.

Forza Mucca!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Inderdaad, kijk of in je router gecontroleerd wordt op MAC adressen (mijn AP laat geen enkel MAC adres toe, behalve 1). Ziet je PCI kaart je AP/Router wel?

Verder, werkt de PC als je 'm met een UTP kabel verbind met de router wel? (mits je een vast NIC hebt natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 07-04-2004 10:20 ]

An Explanation of l33t Speak

• bert67
MAC adres filtering staat uit. Lijkt me sterk dat de router dan maar 1 mac adres accepteerd.

Heb voordat ik draadloos ging altijd prima met een draadje aan de router verbinding gehad.
De reden dat ik ook de pc draadloos wil is dat ik ben verhuisd. Ben een lui mens en wil geen draadjes meer trekken.

Verwijderd

Staat het IP protocol ook bij de PCI wlan kaart ?
Is Win98 geconfigureerd voor DHCP?

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 11:20 ]

• bert67
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:15:
Staat het IP protocol ook bij de PCI wlan kaart ?
Is Win98 geconfigureerd voor DHCP?
Ja
Ja

Zelfde pc heeft het op dezelfde router met kabel ook gedaan.
Bij installatie van PCI kaart is ook TCP/IP geinstalleerd voor deze kaart.

Verwijderd

Zie je in de client manager van de pci kaart iets van een signal strength? (Uiteraard in infrastructure mode..)

• bert67
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 11:46:
Zie je in de client manager van de pci kaart iets van een signal strength? (Uiteraard in infrastructure mode..)
Nee, bij sweex zit zo een hulpprogrammaatje waar je eea mee kunt instellen. Daar sit ook een signaalmeter en signaalsterktemeter tussen, maar die slaan niet uit.

Verwijderd

Is het PCI kaartje 802.11b, g of a? of een combinatie? Wat is de router? (en de laptop?)

Staat WEP aan of uit op de router? Werkt het met een passphrase , ASCII of HEX code?

Toen je nog via een kabeltje werkte, was dat tegelijkertijd met de wifi laptop?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 13:24 ]

• bert67
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 13:19:
Is het PCI kaartje 802.11b, g of a? of een combinatie? Wat is de router? (en de laptop?)

Staat WEP aan of uit op de router? Werkt het met een passphrase , ASCII of HEX code?

Toen je nog via een kabeltje werkte, was dat tegelijkertijd met de wifi laptop?
1. 802.11b Alledrie. AP is van Sweex, laptop zit op een pcmcia kaartje van sweex en de pci kaart is...... ook van sweex.
2. wep staat uit, heb ook aan al geprobeerd
3. ja, via router/switch kon ik zelfs bestanden naar elkaar overzenden toen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 09:18
Als je geen signal strengte hebt..
bert67 schreef op 07 april 2004 @ 12:54:
[...]

Nee, bij sweex zit zo een hulpprogrammaatje waar je eea mee kunt instellen. Daar sit ook een signaalmeter en signaalsterktemeter tussen, maar die slaan niet uit.
Dan kan het wel eens zo zijn dat de radio van je pci kaartje stuk is. En dan doet de software het perfect alleen het laatste stukje hardware (Zend en ontvang gedeelte) het niet.

Taal fouten inbegrepen ;)

• bert67
Als hij het AD-Hoc wel doet lijkt me dat niet het probleem, toch?
Ga er vanavond XP op zetten, misschien dat daar het probleem in zit.
Was dat toch al van plan, maar nu komt het goed uit.

Verwijderd

Kijk toch maar eens in de configuratie van je access point, ik heb dit probleem ook gehad bij een kennis van mij, toen ik een wlan adapter toevoegde had ik hetzelfde probleem.
In de conf. van het AP zag hij het app. wel, maar daarachter stond bij "Permit" een "?", die moest ik dus handmatig invullen. Foutje in de firmware denk ik.
Was overigens geen sweex, maar maybe is bij jou hetzelfde.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 10:07

Whuzz

Dodgeball!

Ik zit met een soortgelijk probleem (zie topic: [rml][ WLAN] Krijg PCI-kaart niet aan de praat.[/rml] ).
Ik had eerst ook een Sweex kaartje, die kreeg ik niet aan de praat (eerst wel, later niet meer), omgeruild voor een MSI kaartje, en die krijg ik nu ook niet aan de praat. Heb echt al van alles geprobeerd :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Staat de AP ingesteld als bridge?

Verwijderd

en hoe zit het met het bereik van de laptop op de plek van de vaste pc (misschien verschil in verdiepingen (gewapend) beton??)
Pagina: 1