Toon posts:

Welk van de 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakerzz....

Ik heb laatst een nieuw systeempje gebouwd,

P4 3.2Ghz
1 gig geheugen, enz enz.....

Nu had ik nog een cheape GeForce FX5200 liggen... deze heb ik hier ingestopt, maar ik vind het heel zonde van mijn systeempje...de 3d kaart zorgt voor lage prestaties bij de spellen zoals bijv. Far Cry en dat vind ik eigelijk wel zonde. Nu wilde ik een nieuwe kaart kopen maar ik ben er niet uit welke het gaat worden... Maximale Budget is 250 euro.

Ik zat zelf te denken aan de
- Radeon 9800 Atlantis Pro, 128Mb, DVI,TVo
en de
-GeForce FX5900XT VTD, 128Mb, DVI, ViVo
of iets dergelijks....

Goed id? of kan ik toch beter een andere nemen?
alvast bedankt voor het advies :P B)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een FX5200 is inderdaad nogal zonde in zo'n prachtig systeempje :D.

Persoonlijk zou ik gaan voor die Ati 9800 Pro, deze kaart is over het algemeen beter dan de FX in DX9 shaders (zoiets was het :P) die met name in Half-Life 2 en Doom 3 gebruikt zullen gaan worden. Je bent dus iets beter voorbereid op de toekomst en je kaart zal m.i. dus iets langer mee gaan :).

De Ati is bovendien met een beetje geluk te flashen naar een 9800XT wat zo'n beetje één van de snelste kaarten die op dit moment te koop is :).

Je betaald alleen wel meer dan de FX dus als je een klein budget hebt zou ik voor de FX gaan wat natuurlijk ook gewoon een geweldige kaart voor een leuke prijs is.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ook ik zal voor de Radeon 9800 gaan. Gewoon een betere kaart met betere drivers (IMHO). :D

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie...ik vind het niet erg om iets meer aan uit te geven. Als het de meer prijs maar waar is... en als het maar onder de 250 euro blijft want de kaartjes die daarna komen die zijn so ongeveer rond de 500 euro...dat vind ik toch net iets te veel voor een beetje ontspanning... :9

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Als ik jou was zou ik voor de radeon 9800 pro gaan. Zoals al is gezegt, kan jet met een beedje geluk de kaart flashen naar een XT.

Ik heb vandaag de club3d radeon 9800 pro bestelt bij Yorcom. Daarkost ie 226,50 €. En de prijs is deze week met 4,50 € verhoogd. Ik hoop dat ik hem vrijdag of misschien donderdag al binnen heb. Denk dat als ik hem heb, naar een XT te flashen.

Maar in de meeste reviews heb ik gelezen dat de radeon 9800 pro net even iets sneller is als de Nvidia.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikCornelissen op 06-04-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm das wel leuk prijsje....had de 9800 pro voor 239 zien staan. Nu zag ik ook dat de "Radeon 9600 XT Ultimate,128Mb" maar 4 euro goedkoper is. Is het verschil tussen deze 2 kaarten zo klein qua preformance :?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 23:14:
hmmm das wel leuk prijsje....had de 9800 pro voor 239 zien staan. Nu zag ik ook dat de "Radeon 9600 XT Ultimate,128Mb" maar 4 euro goedkoper is. Is het verschil tussen deze 2 kaarten zo klein qua preformance :?
Nee, de 9600 is niet zo indrukwekkend. Hij zal wel zo duur zijn omdat ze niet meer gemaakt worden / er geen vraag meer naar is of iets dergelijks. Zie ook deze handige benchmark op THG. :).

Verwijderd

een 9800 Pro is een goede kaart en is zeker ook goed te overclocken maar ook de 5900XT is een kaart met een super preformance en dat vooral voor z'n prijs.

waarschijnlijk heb je wel gehoord dat de 5900XT naar een 9550 ultra te flasen is, dat verhoogd de prestaties extreem, hoewel deze nog niet echt boven een goed goclockte 9800 Pro uitkomen

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

als ergens geen vraag naar is daalt de prijs volgens mij alleen maar hoor waarschijnlijk is de kaart gewoon allang uitverkocht en word de prijs niet meer geupdate ofzo zie wel vaker gebeuren zoek maar eens wat prijzen op van 9800 np's of se's die zijn vaak nog duurder dan de huidige 9800 pro's.

weet iemand nog een leuke signature?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

9800 Pro... dat is duidelijk de beste keuze, het liefts nog Build By Ati..zoals de Sapphire kaarten :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
toch maar niet het 9600tje :P, denk dat ik maar voor de 9800 ga :)8), is dat tweakuhh van die kaart een beetje makkelijk te doen? of moet je daar echt een Pro voor zijn?

ik wilde ook de kaart van Sapphire kopen als ik hem ging kopen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 23:24 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Het flashen van je videokaart is niet zo heel moeilijk. Anders moet je hier maar een gaan kijken; klik

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 23:23:
toch maar niet het 9600tje :P, denk dat ik maar voor de 9800 ga :)8), is dat tweakuhh van die kaart een beetje makkelijk te doen? of moet je daar echt een Pro voor zijn?

ik wilde ook de kaart van Sapphire kopen als ik hem ging kopen :)
De 9600 Pro/XT heeft ook maar 128bits geheugenbus en 4 pijplijnen..dus ... die zal al snel "ge maxed" zijn. Terwijl de 9800 Pro met 256bits geheugenbus en 8 pijplijnen heel ver kan komen......

Ik moet zeggen... heb hem zelf een tijdje kunnen draaien..helaas nu rma ( tja... uitval he ) en de 9800 Pro .. ouch ouch ouch ouch! De performance is gewoon ongeloofelijk hoog.

Geloof me, als je zit te fraggen in UT2004 met alle in-game instelllingen op hoge kwaliteit en 4x AA en 4x Aniso .... met framerates rond de 70 fps.. of hoger....

:9~

There is no place like ::1

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Ik zou zeggen, bekijk eens wat benchmarks/reviews die je makkelijk kan vinden via www.tweakers.net en op sites als www.anandtech.com of tomshardware.

Dan kan je zelf zien hoe deze kaarten presteren in verschillende spellen, overwegen welke van deze spellen jij het meeste zal spelen. Je bekijkt de verschillende features, beeldkwaliteit, snelheid en uiteindelijk het prijskaartje. Dan kan je helemaal zelf een goedoverwogen keuze maken voor een kaart waar jíj wat aan hebt. Want niet iedereen speelt dezelfde spellen of gebruikt dezelfde features, en niet iedere kaart presteert hetzelfde met verschillende spellen.

Ofwel, kijk gewoon rustig zelf rond. Wij kunnen zo niet blindelings voor je bepalen welke kaart jij moet kopen, dat kan je alleen zelf doen. Natuurlijk hebben velen van ons wel een persoonlijke voorkeur, en de ene kaart is "over het algemeen" mogelijk ook nog beter dan de andere, maar dit kan je zelf net zo makkelijk uit een review halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 07-04-2004 02:43 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.