Hallo,
Heb het nu eindelijk voor elkaar om de gehele inhoud van de film DB in een arraylist te tonen na het indrukken van een knop. Nu wil ik ook op een titel kunnen zoeken.
Lijkt mij dat het op zo´n zelfde manier gaat. Alleen moet de query waarschijnlijk aangepast worden en moet er aangegeven worden op welke waarde er gezocht moet worden want hij moet op de ingetypte waarde van een text veld zoeken.
De code om de gehele inhoud van mij Db in een arraylist te zetten is:
Wat moet ik veranderen dat er gezocht wordt naar de waarden die ik een text veld genaamd: jtitel heb ingetikt.
knackje
Heb het nu eindelijk voor elkaar om de gehele inhoud van de film DB in een arraylist te tonen na het indrukken van een knop. Nu wil ik ook op een titel kunnen zoeken.
Lijkt mij dat het op zo´n zelfde manier gaat. Alleen moet de query waarschijnlijk aangepast worden en moet er aangegeven worden op welke waarde er gezocht moet worden want hij moet op de ingetypte waarde van een text veld zoeken.
De code om de gehele inhoud van mij Db in een arraylist te zetten is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| public ArrayList geefFilmLijst() {
ArrayList gevondenFilms = new ArrayList();
PreparedStatement pstmt;
ResultSet resultaat;
try {
pstmt = deDatabaseConnectie.prepareStatement("SELECT * FROM Film ORDER BY titel");
resultaat = pstmt.executeQuery();
while (resultaat.next()) {
Film eenFilm = new Film();
eenFilm.settitel_nr(resultaat.getString("titel_nr"));
eenFilm.settitel(resultaat.getString("titel"));
eenFilm.setregiseur(resultaat.getString("regiseur"));
eenFilm.setacteur(resultaat.getString("acteur"));
eenFilm.settijdsduur(resultaat.getString("tijdsduur"));
gevondenFilms.add(eenFilm);
}
pstmt.close();
}
catch (SQLException eSql) {
System.out.println( "Filmlijst zoeken: " + eSql.toString());
}
return gevondenFilms; |
Wat moet ik veranderen dat er gezocht wordt naar de waarden die ik een text veld genaamd: jtitel heb ingetikt.
knackje
[ Voor 6% gewijzigd door knackje op 06-04-2004 22:26 ]