Aska 5850 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Een goedenavond,

Ik heb dit board hiero liggen maar zonder manal. Ik heb samen met Terw_Dan gezocht op google e.d. maar tevergeefs :(

Waar ik wel achter ben gekomen het type 5850 en de 5851 zijn identiek aan elkaar qua de onboard aansluitingen vga/sound/usb/ps/2. Behalve dat de 5850 2x isa poorten heeft en de 5851 egter 1 isa slot maar wel een amr slot.

De 5850 en 51 zijn gelijk aan de layout het is een baby at maar bevat ook een atx connector.

Op de site van Aska staat alleen een pdfje met de zelfde specificaties op de site alleen dan mooier :Y) . Termen op google met "Aska 5850 motherboard manual" Aska 5851 motherboard manual" enz.

Het rare aan dit verhaal is dat er nergens op het internet geen informatie verstrekt is van de 5850 :? Op de site van Aska ook niet (zou je eigenlijk wel verwachten :+ ) .

Ik hoop dat we er samen uit komen want het type nr. achterhalen was al een jaar op gave. Bedankt Terw_Dan _/-\o_

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chipset - VIA Apollo MVP4

Processor - Intel Pentium, Cyrix6x86/6x86L/6x86MX/MII, AMD K5/K6/K6-2, IBM6x86/6x86L/6x86MX, IDT WinChip C6 (66, 75, 83, 100MHz Front Side Bus)
- Supports 166 to 500Mhz or above
- Intel Pentium Processors with MMX Technology
- Socket 7 CPU

BIOS - 2MB Flash EPROM

Cache - External Cache 512KB On-board SRAM

System Memory - Up to 256MB

DIMM Socket - 2X 168-pins DIMMs (64bit) Synchronous DRAM (SDRAM)

Expansion Slot - 1X ISA
- 3X PCI
- 1X AMR

On Board Video - Integrated 64-bit 3D/2D Graphic Engine (AGP)

On Board Sound - On Chip AC97

On Board I/O - 2X PCI Enhanced IDEs PIO Mode 3,
Mode 4 and Ultra DMA 33/66 (Optional ATA66 cable)
- 2X FDDs
- 1X ECP/EPP Parallel Port, 2X16550A UART Serial Ports, 2X USB Ports, 1X PS/2 Mouse Port, 1X PS/2 Keyboard Port, 1X IrDA Port (Optional TX/RX Module)

Compliance - Plug & Play 1.1
- PC97/98 Ready, PC99 Color Connector
- PCI 2.1 Compliant

Form Factor - Micro ATX
duidelijk een VIA GRA / VIA MVP4 plank (zoals me al deed vermoeden).
Maar er is geen manual over te vinden.
enne, Meneer aard, het is geen baby AT maar een microATX volgens de site.

Overigens zou me het niet verbazen als dit weer een van de zovel pcchips klonen is.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 06 april 2004 @ 22:36:
[...]

duidelijk een VIA GRA / VIA MVP4 plank (zoals me al deed vermoeden).
Maar er is geen manual over te vinden.
enne, Meneer aard, het is geen baby AT maar een microATX volgens de site.

Overigens zou me het niet verbazen als dit weer een van de zovel pcchips klonen is.
BTW Terw_Dan het is wel een at form factor/ baby at. Want ik denk dat jij in de war bent geraakt van de 5851 die is atx formfactor.

De layout van de 5850 en 52 zijn precies hetzelfde, ik ga zo ff die lui mailen @ Aska.
Ik zal strx ff pic schieten dan kunnen jullie het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 07-04-2004 08:34 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Post eens vooral de BIOS string van dat ding, ik vermoed erg sterk dat het een relabeling is van de PCPartner MVP4BS7-947

(PC Partner/Vtech is GEEN PC Chips, wel een andere even obscure veellabelprutmerkje die o.a. Aska als relabling gebruikt)

Oslik blyat! Oslik!