Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan elke schakelaar op alle voltages?

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb zo'n "pilotenschakelaartje" gekocht(zo noem ik het)
het is een staafschakelaar die vanonder scharniert
dus van \ naar /
op de zijkant staat nu
2A 250V
4a 125V

kan deze schakelaar nu enkel op deze voltages?
ik dacht dat een schakelaar geen weerstand had behalve de luchtweerstand die ertussen komt als je de schakelaar opent?(op 0 zet)

Ik hoop dak ik niet een 12v/24v speciale schakelaar moest hebben want ze nemen geen schakelaars terug(geenenkel component)

Het is, voor mijn CCFL handmatig aan/uit te zette

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

je kan deze prima voor lagere voltages gebruiken, tenzij je zeer hoge ampere door je schakelaar laat gaan. (bij 12v meer dan 41 Ampere)

maximaal mag er door je schakelaar UxI < 500

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 22:22 ]

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Dankuwel :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

eigenlijk heb je alleen te maken met een maximale spanning/stroom. minimaal is er niet, al kan een bep. knop misschien teveel weerstand hebben bij zeer lage spanningen :)

voor jouw ccfl hoef je daar zeker geen rekening mee te houden, kan dus prima.

offtopic:
iets met spuit...

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan op 06-04-2004 22:23 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

P = U * I
500W = 250V * 2A
500W = 125V * 4A

Conclusie: deze schakelaar kan 500W schakelen. Als je het dan invult in bovengenoemde formule, weet je het voltage en bijbehorende amperage dat je maximaal kunt gebruiken :)

en zo is het voorspeld!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Met een beetje logisch denken was je hier zelf ook wel achtergekomen, en anders lijkt het me een kwestie van uitproberen of even aan de verkoper vragen of je er ook lagere stromen mee kan schakelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.