Toon posts:

[winxp]reboot na windows opstartlogo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een nieuw systeem. Dit heeft een paar weken goed gewerkt met win XP professional.

Emule opgeinstalleerd en dit heeft een aantal dagen goed gewerkt tot op gegeven moment de monitor zwart bleef. Na een reset trad het volgende probleem op.

Na elke vorm van booten (veilige modus, orginele config. e.d.) van het systeem word na het bootlogo het systeem herstart. Zelfs het 'herstellen' met de installatie cd van XP werkt niet.

Bij het herstellen treed overigens een ander probleem op en dat is dat ik na het kiezen van de juiste config een blauw scherm krijg met daarin een register fout.

Ook heb ik geprobeert een nieuwe install uit te voeren maar tijdens de install gaat windows xp setup automatisch zoeken naar vorige versies en je raad het al wat hij dan doet ***herstarten***

Heeft iemand een idee?

AMD XP 2600
MSI KT4AV
512mb
XP Prof

Verwijderd

laatst bekende juiste configuratie ?

edit:

had je al geprobeerd... beter lezen |:(

booten met een knoppix cd en kijken of je schijf nog intact is ?
Of nog mooier als je hem hebt de ERD commander van sysinternals ( of was het nou winternals... 1 van de 2... is overigens geen gratis pakket )

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe zou zoiets nou kunnen komen??

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Tja kan van alles zijn, rotte hardware, bios instelling die niet helemaal goed is, Belangrijkste hier in is de BSOD die je krijgt, aan de hand daar van kan je wel redelijk bepalen wat er niet goed is. Dus of zoek het op via BSOD guide of google of post em hier :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ff je hardware testen dus.
Idd ff zoeken op die BSOD melding. Misschien dat er iets over je geheugen staat ofzo... dan weet je al snel dat je naar www.memtest86.com moet gaan.
Het kan ook een rotte voeding zijn die het niet meer aankan om heel Windows te laden en een reboot geeft.

Ikzelf heb bij een kennis dit eens meegemaakt. Erg lang aan gezeten en kwam er maar niet achter wat het was. Ook niet na een format. Later bleek de HDD kapot te zijn. Dat was ook het laatste wat ik vermoedde en tegen die mensen heb gezegd.
Kijk dus ook een welk merk HDD je hebt en download zo'n check tool voor je HDD op de site van de maker.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
harddisk bleek kapot te zijn, nieuwe schijf erin en draaien
Pagina: 1