Toon posts:

overvoltering of sensors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc nu stabiel op 2.2 ghz lopen.. maar als ik heb op bijvoorbeeld 2216 mhz zet dan krijg ik blauwe schermen (agp/pci gelocked enz)

ik durf mijn v-core niet hoger te zetten omdat mobo monitor en cpu zet en al die andere programma's zeggen dat mijn v-core altijd 1.856 volt tot de 1.87 volt zit
(hij staat nu in het bios op 1.775)
als ik heb op 1.750 zet dan is de v-core stabiel 1.84 volt maar nog steeds overvoltering?
ik heb een p4 1.8 ghz willamette, hij zou standaart op 1.775 volt moeten lopen?

maar overvolt mijn mobo mijn processor nu gewoon of ligt het aan de censors en kan ik mijn v-core gerust hoger zetten?

specs: asus p4pe-x sweex 300 watt voeding p4 1800 mhz willamette

Verwijderd

Vcore verhogen is natuurlijk nooit helemaal zonder risico... het zou best kunnen dat je mainboard een afwijking heeft in de monitoring...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het niet zonder risico's is... maar als hij op zijn laagst al op 1.84 staat dan is er toch wel wat mis :S
gebeurt dit vaker bij asus p4pe mobo's?
alvast bedankt ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:15

DataGhost

iPL dev

ik heb dan wel geen p4 maar is dat *fijn* icm een 300w sweex :/
is dat niet hetzelfde als een vrachtwagen volgeladen met zand laten trekken door een smart :)

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Je had zelf misschien ook wel kunnen bedenken dat sweex een beetje een gaar merk is, dus hang er eens een andere voeding (liefst van een ander (beter) merk) aan, want het kan zijn dat je sweex gewoon slechte volts levert (of hoe je dat ook zegt).

Post ook even je 3.3V, 5V en 12V lijnen (zijn te zien in MBM Dashboard). Als die wel gewoon goed zijn, is er niet veel om je zorgen over te maken denk ik.

Frogstar#2151

Verwijderd

Topicstarter
k weet het ik heb een nieuwe voeding nodig.. ik heb hier nog een 250 wat liggen maar ik denk dat ik toch maar is een leuke enermax of zo iets moet gaan halen :)
voltages: v-core 1.87 volt 3.3 volt = 3.31 volt 5 v = 5.31 volt 12 volt is 11.71 volt (ja erruug af wijkent.. dit is wel in windows afgelezen met speedfan he ;))

Verwijderd

Ik vind het niet een extreme afwijking...

edit:

welke waardes heb je in de bios eigenlijk ?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 22:19 ]

Verwijderd

Zou dit aan de sensors van de ASUS borden kunnen liggen? MBM geeft bij mijn a7n8x ook aan dat de Vcore geeft ook tussen de 1,68 en 1,70 voor m'n xp 2500+ terwijl ik in het bois hem vast gezet heb op 1,65.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

* nuclear waste is dom dom dom ;)

[ Voor 110% gewijzigd door nuclear waste op 07-04-2004 22:07 ]

</onzin>

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59
Het ging hier wél over de 3.3V lijn enzo, zie de post erboven :P
Het ging om de afwijkingen in de 3.3, 5 en 12V

Ticking away, the moments that make up a dull day

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:34
ik heb p4 2.8 Ghz in me bios had ik core op 1.7 gezet en mbm5 zegt 1.76 kleine afwijking dus maar een afwijking is dus denk ik normaal
Pagina: 1