[Outlook 2003] Mail synchroniseren met laptop

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 15:18
Ik heb een pda waarmee ik heel prima met Active Sync mijn mail kan synchroniseren met mijn vaste pc. Kan dit ook met een laptop en zo ja met welk programma? Ik heb gezocht in outlook maar kan het zo niet vinden.

NB de search is buiten gebruik dus excuses als het al eerder voorbij is gekomen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
http://www.outlookstore.com/

niet gratis tool om je pst te sharen, die laptop hangt neem ik aan wel in een netwerk :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Het ligt eraan hoe je netwerk in elkaar zit heb je maar 1 client? De beste oplossing is om het via Exchange te doen, aangezien dit product ervoor ontworpen is, maar met een paar honderd euro toch een vrij prijzige oplossing

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 22:19:
Het ligt eraan hoe je netwerk in elkaar zit heb je maar 1 client? De beste oplossing is om het via Exchange te doen, aangezien dit product ervoor ontworpen is, maar met een paar honderd euro toch een vrij prijzige oplossing
dan neem je mdeamon, das stukken goedkoper en kan dat ook

Verwijderd

zwelgje schreef op 06 april 2004 @ 22:21:
[...]

dan neem je mdeamon, das stukken goedkoper en kan dat ook
Mdaemon is helemaal niet vele goedkoper, maar besides that, since wanneer kun biedt Mdeamon native Outlook support? De communicatie tussen Outlook en Exchange vindt plaats via een eigen protocol en dat wordt niet door MDaemon ondersteund afaik. Het is leuk als SMTP server, maar dan houdt het ook op.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 22:24:
[...]

Mdaemon is helemaal niet vele goedkoper, maar besides that, since wanneer kun biedt Mdeamon native Outlook support? De communicatie tussen Outlook en Exchange vindt plaats via een eigen protocol en dat wordt niet door MDaemon ondersteund afaik. Het is leuk als SMTP server, maar dan houdt het ook op.
mdeamon is vele malen goedkoper omdat je geen 2000/2003 server nodig bent,

mdeamon kost voor 6 man slechts 110 dollar.. daar kan je echt geen exchange voor nemen voor 6 man :)

waarom heb je native outlook support nodig dan :? (behalve op het werk in je enterprise :? ) mdeamon kan ook outlook2000/2003 gebruiken als client, neemt je de groupware plugin kan je ook nog netjes je agenda sharen

en exchange gebruikt ook smtp als core communicatie :z (niet tussen client en server maar wel inter, geen werkende smtp.. geen werkende exchange)

ALLE mailsevers zijn smtp based.. das het mail protocol he

je hebt mdeamon zeker nog nooit echt goed gebruikt :?

* Zwelgje wil even onkrachten dat ie een mdeamon fan is.. hij is exchange certified 8) en fan van exchange, maar goed ik gebruik mdeamon ook wel eens

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 06-04-2004 22:35 ]

Verwijderd

zwelgje schreef op 06 april 2004 @ 22:31:
[...]

mdeamon is vele malen goedkoper omdat je geen 2000/2003 server nodig bent,
SBS Server is all you need en afaik goedkoper dan een losse Windows licentie en Mdaemon
waarom heb je native outlook support nodig dan :? (behalve op het werk in je enterprise :? )
en exchange gebruikt ook smtp als core communicatie :z (niet tussen client en server maar wel inter, geen werkende smtp.. geen werkende exchange)
Das leuk als je van plan bent om Imap te gebruiken op de server, maar das tamelijk brak.
ALLE mailsevers zijn smtp based.. das het mail protocol he
Heb ik dan iets anders beweerd?
je hebt mdeamon zeker nog nooit echt goed gebruikt :?
Ja genoeg en in vrijwel alle gevallen er een hoop problemen mee gehad

• MacDokie
Nou het is gewoon voor thuis. Ik heb mijn pc gebruikt als internet server met 2 lankaartjes en de een zit in de hub waar de laptop uiteraard ook aan vast hangt. Heel simpel dus. met 1 client. En ik was niet van plan om er 100den pieken aan te besteden. Sterker nog...het mag niets kosten :Y)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 22:38:
[...]

SBS Server is all you need en afaik goedkoper dan een losse Windows licentie en Mdaemon
waarom heb je native outlook support nodig dan :? (behalve op het werk in je enterprise :? )

[...]

Das leuk als je van plan bent om Imap te gebruiken op de server, maar das tamelijk brak.

[...]

Heb ik dan iets anders beweerd?

[...]

Ja genoeg en in vrijwel alle gevallen er een hoop problemen mee gehad
* Zwelgje gaat er geen woorden meer aan vuil maken. geheid dat dit dan weer geruzie/geflame wordt hier

**case closed**

Verwijderd

zwelgje schreef op 06 april 2004 @ 22:42:
[...]

* Zwelgje gaat er geen woorden meer aan vuil maken. geheid dat dit dan weer geruzie/geflame wordt hier

**case closed**
Nee dat was zeker niet de bedoeling, /me steekt de vredenspijp aan en schudt handen

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 22:45:
[...]

Nee dat was zeker niet de bedoeling, /me steekt de vredenspijp aan en schudt handen
* Zwelgje rookt niet :P

maar goed :> en tis weer goed

• MacDokie
Maar goed...is er geen oplossing? Met active sync en je pda is het ook gratis, waarom dan niet gewoon voor thuisgebruik ook zo'n leuk proggie.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem.

Mijn desktop pc en laptop hangen samen op een (wireless, voor de laptop) router en staan in netwerk.
Ik zou graag de mails die toekomen op mijn desktop pc willen kunnen bekijken op mijn laptop. Het is de bedoeling dat dit lokaal over het netwerk gebeurt. Het is niet persé noodzakelijk dat dit ook over Internet mogelijk is (tenzij dat natuurlijk dan ook simpel mogelijk is?)
Op beide computers staat Windows XP Pro en als mailprogramma gebruik ik Outlook 2003.

Ik weet dat eigenlijk MS Exchange hiervoor ontworpen is, maar ik las zonet dat versie 2003 blijkbaar enkel installeerbaar is op W2K server en W2K3 server... En ik heb dus, zoals eerder gezegd, XP op de pc's staan...

Hopelijk zijn er onder jullie die een oplossing voor dit probleem hebben...

Verwijderd

schopje... Niemand die hier een oplossing voor heeft?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Biedt de Briefcase geen oplossing?

Deze synct nl bestanden tussen bv een laptop en server...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Nulnulnix schreef op 08 juli 2004 @ 13:16:
Biedt de Briefcase geen oplossing?

Deze synct nl bestanden tussen bv een laptop en server...
Briefcase? Kan u aub wat specifieker zijn?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Briefcase is wat nu in XP 'offline files' zijn...per map/schijf kun je aangeven of er iets gesynchroniseerd dient te worden. Een PST-bestand is op die manier van de ene naar de andere PC te krijgen (map sharen via netwerk, driveletter mappen, en offline files instellen op die drive. Ik weet overigens niet of een PST-bestand gesynct kan worden terwijl Outlook openstaat, ik denk het niet. (normaal is die file gelockt tijdens gebruik)
Dus: Outlook sluiten, sync dat PST-bestand, en open die vervolgens op de 'secundaire' PC.

Misschien een oplossing, ligt eraan hóe de mail binnenkomt op die eerste PC: Als dit via POP is, en beide PC's hebben toegang tot internet, dan kun je uiteraard de mail op de server laten staan (instelling in Outlook), en gewoon beide PC's de mail zelf laten downloaden. Dan haal je alleen de mail 2 keer op, maargoed...anders wordt het zoeken naar een (freeware) mailservertje...waarbij MDaemon een mogelijke keuze is, zij het een beetje duur voor een thuissituatie.
Pagina: 1