Toon posts:

Sony SDM-N80 18.1" TFT connector prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavong medetweakers,

Hier dan eindelijk maar toch een eerste topic omdat ik nog niet eerder had meegemaakt dat informatie die ik zocht zich niet al op dit geweldige forum bevint.

hier dan mijn probleem:

Ik heb op marktplaats een hele gafe tft monitor gekocht, nl de Sony SDM-N80 18.1".
Maar helaas toen het pakketje aankwam zag ik weldraa dat hieraan een speciale connector verbonden zat die op geen enkele pc te koppelen is. deze connector schijnt "15pin mini d sub" te heten en ziet er een beetje uit als een mini pcmci kaart (male). door deze connector gaat zowel het vga signaal als de voeding v\d monitor.

met andere woorden totat ik een oplossing heb gevonden ben ik niet instaat de monitor te gebruiken.

ik heb geen idee wat het schema is van deze connector omdat ik er op internet helemaal niets over heb kunnen vinden.
in mijn ogen zijn er nu dus 2 oplossingen mogelijk.

- iemand heefd de schema's en ik bouw een adaptor\convertor kastje.
- of zijn hier kant en klare convertors\verloopjes voor tekoop ergens.

Natuurlijk laat de helpdesk van sony geen woord los hierover :(. die hebben zoiets van het geld is binnen en koop de bijbehorende pc er maar bij.

mocht iemand mij hiermee kunnen helpen dan zal ik hiervoor erg dankbaar zijn, en ben ik bereid om evt die convertors ook voor andere leden van dit forum tegen kostprijs te gaan bouwen indien daar vraag voor is.

kamaradski

(helaas geen foto's van de connector kunnen vinden te illustratie)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor zover ik de piepkleine foto's kan beoordelen lijkt het enkel een kleinere variant van de standaard VGA connector te zijn.
Je zou dit kunnen controleren voor bv de aardes van de VGA stekker te nemen en te kijken of deze ook op dezelfde plaats zitten als de mini connector.

Bennu dit ook?
http://www.marktplaats.nl...1.x%3D28%26submit1.y%3D17

Blijkbaar zit er nog veel meer in die Media Engine. :)

Wat er precies in zit weet ik niet maar ik denk dat je redelijk zal moeten gaan klussen en meten in je monitor om er achter te komen.
Meestal kan je Sony onderdelen wel los bestellen, allen dat zal niet goedkoop zijn.
Bel gewoon naar de service afdeling en zeg dat je MediaEngine bij het verhuizen van de trap is gevallen en dat ie totallloss is. Dan kan je informeren wat een nieuwe eventueel zou kosten. :)

[ Voor 70% gewijzigd door -=bas=- op 06-04-2004 23:20 ]

Senile! Senile Oekaki

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Gigabit Video Interface dus

1 kabel die vervolgens naar een centrale unit gaat (stroom/audio)

maw: je moet nog die unit bemachtigen

http://www.computeranimal...monitors/sony_SDMN50R.jpg

dat kastje dus

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 06-04-2004 23:22 ]

A wise man's life is based around fuck you