Videokaart vervangen laptoppie

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20
ik heb een micromaxx laptop met een geforce fx go 5200 64mb. Niet echt geweldig voor 3d applicaties. Graag zou ik een ati mobility 9700pro erin willen zetten alleen heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet kan of niet makkelijk is. De search ligt op moment van schrijven op zijn gat want ik krijg een foutmelding :( . Is er iemand die ervaring heeft met dit soort grappen want ik gebruik de laptop nogal veel voor spellen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

weinig laptops zijn upgradebaar (van grafische kaart)...
voor zover ik weet is de Dell inspiron 9100 de énige OEM laptop met vervangbare GPU...

en daarbij is je laptop waarschijnlijk ook niet gemaakt voor de hitteontwikkeling van de radeon 9700, tenzij je de mobile versie neemt, dan zou je 't kunnen proberen. maar aangezien de meeste laptops 'net op maat' zijn, is de kans klein dat er plaats genoeg is voor een ander (merk) gpu.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 21:33 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Vergeet het maar, hoogstwaarschijnlijk is de videochip op het "moederbord" gesoldeerd en is het niet te vervangen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals je zelf al zegt, zal niet gaan lukken.. Bij de nieuwste modellen van Dell (en ook de duurste dus) is er wel een mogelijkheid voor, maar normaal gesproken kan zoiets niet.. Helaas dus..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan niet, 99% van de laptop heeft geïntegreerde videokaarten.

Je kan op de site kijken, of mailen met de vraag of het kan, maar er zijn zeer weinig laptops waarvan je de videokaart kan vervangen, volgens mij was Alienware de enige die dat kan (en dat is ook gelijk de duurste)

-te laat-
en Dell kan het ook lees ik net, ik wilde eerst op de site van micromaxx kijken voordat ik reageerde :)

-edit2-
Hé, Micromaxx = Medion

[ Voor 23% gewijzigd door Resistor op 06-04-2004 21:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

OMD schreef op 06 april 2004 @ 21:29:
ik heb een micromaxx laptop met een geforce fx go 5200 64mb. Niet echt geweldig voor 3d applicaties. Graag zou ik een ati mobility 9700pro erin willen zetten alleen heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet kan of niet makkelijk is. De search ligt op moment van schrijven op zijn gat want ik krijg een foutmelding :( . Is er iemand die ervaring heeft met dit soort grappen want ik gebruik de laptop nogal veel voor spellen.
Kan niet alles is onboard en geen vrije slots.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Dan zou je om te beginnen toch de typeaanduiding van je laptop moeten posten, want met alleen maar "Micromaxx" kunnen wij ook weinig voor je zeggen?

Verder zou ik zelf eens op zoek gaan - je bent een tweaker of je bent 't niet, nietwaar? ;) Draai iedere schroef die je kan vinden uit je laptop en probeer 'm zover mogelijk open te krijgen. Dan zie je vanzelf of de videokaart op het moederbord zit of dat het een los kaartje is. Losse kaartjes, overigens, komen weinig voor in laptops, maar wie weet..

In geval van een videochip op het moederbord : vergeet het.

In geval van een los kaartje : vergeet het, je kan waarschijnlijk nergens aan een losse videokaart komen, en dan nog moet die dezelfde aansluiting hebben als de kaart in jouw laptop (geen idee of hier een standaard is).

Dat de search niet werkt is geen excuus om niets zelf te proberen of even goed te kijken en informatie te posten :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Stond er in het boekje of jouw laptop van videokaart geupgrade kon worden ?
Zit die FX niet onboard ( heb er geen flauw benul van van die FX mobile serie ? )

En zelfs al kan je upgraden dan vermoed ik ook dat de connector met het moederbord niet gaat passen op een Ati , en dat die Ati misschien ook niet zal passen binnen de behuizing van je laptop.

Maar het zou natuurlijk wel es best kunnen. Ik plaats er gewoon een reuzegroot vraagtegen bij omdat ik heel weinig laptops ken bij dewelke je de videokaart zou kunnen upgraden. Alienware laptops nu bijvoorbeeld wel.

Mijn Specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.