Toon posts:

Error 14120 bij ISA server *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn isa server,
Heb al vanalles geprobeerd maar blijf met de melding 14120 in mijn application log zitten. Nu staat er wel het e.e.a. over op bijv isaserver.org en bij microsoft zelf, maar tot nu toe was de oplossing niet daar bij. Als ik lees wat daar zoal als oplossing wordt aangedragen gaat het voornamelijk over het feit dat je minimaal 2 netwerkkaarten in je pc moet hebben en dat je dns goed moet werken. Dit alles is bij mij in orde, dus daaraan kan het niet liggen. Ik zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd zien ofzo. Zijn hier mensen die dit probleem bekend voorkomt ???

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
wat is de 'exacte' melding :?

How can I stop the dreaded 14120 error?

Date - Jun 10, 2002 Author - Thomas Shinder
This FAQ is by Thomas W. Shinder: The most common reason for the dreaded 14120 error is that you're looping backup through the external interface of the ISA Server to access an internal network server that you published via ISA Server. You can't do that! Another reason could be that you have not created a split DNS infrastructure. One way to get around creating a split DNS infrastructure is to create a HOSTS file on the ISA Server that contains the FQDN contained in the request host header. The entry in the HOSTS file would contain that same FQDN, but it would map to an internal network server. That way, www.mypublishedserver.com would resolve to an internal network IP address, instead of the public address on the external interface of the ISA Server

ook gelezen :? (www.isaserver.org)

EDIT: hoi koffie :) :>

[ Voor 98% gewijzigd door Zwelgje op 06-04-2004 21:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is ook wel benieuwd wat nu eigenlijk het probleem is :?
titel edit overigens.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Al eens rond gesnuffeld op eventid.net ? http://www.eventid.net/di...oft%20Web%20Proxy&phase=1
Hier worden wel een aantal oplossingen aangedragen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zowel op eventid.net als op www.isaserver.org gekeken. Het genoemde artikel op isaserver.org heb ik gelezen, maar de oplossing staat hier niet in. In dit artikel wordt o.a. gesproken over de dns, deze staat zeker weten goed. Ook wordt hierin gezegd dat je de externe nic niet moet opnemen in de lat, dit heb ik ook niet gedaan.

Als je bij microsoft gaat kijken vindt je twee artikelen,

Q288396: deze komt niet geheel overeen met mijn foutmelding (heeft een andere data waarde namelijk 0000: 41 01 00 c0)

Q288236: deze komt wel overeen. Allen de oplossing die hier gegeven wordt is dat je isa niet op een pc met maar 1 nic moet installeren.

In mijn pc zitten 3 nic's 1 die een verbinding heeft met internet ( deze staat niet in de lat) 1 naar mijn ene netwerk en 1 naar het andere netwerk.

Ben nu zover dat ik denk ik alles nog maar es opnieuw ga installeren, tenzij iemand nog een beter idee heeft.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

waarschijnlijk al geopperd, maar ik kan dit alleen vinden
http://www.google.com/sea...4120%20bij%20ISA%20server

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 18:35

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Um heb je toevallig de ISA als default gateway ingesteld?
Niet doen!
Wat is de melding precies (ikke thuis dik ISA boek :P)?
Dan zet ik vanavonde de oplossing erin (als ik het kan vinden natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op 07 april 2004 @ 15:31:
Um heb je toevallig de ISA als default gateway ingesteld?
Niet doen!
Wat is de melding precies (ikke thuis dik ISA boek :P)?
Dan zet ik vanavonde de oplossing erin (als ik het kan vinden natuurlijk)
Hoe bedoel je dat percies van die gateway ?? De clients hebben als gateway het ip van de interne nic van de isa server. De isa server zelf heeft alleen op de nic voor het internet een gatway ingesteld staan, namelijk die van de adsl router.

De melding die ik heb word omschreven in Q288236, namelijk:

Event Type: Error
Event Source: Microsoft Web Proxy
Event Category: None
Event ID: 14120
Date: 01/02/2001
Time: 11:28:50
User: N/A
Computer: SERVERNAME
Description:
The ISA Server services cannot create a packet filter 157.54.12.183. This event occurs when there is a conflict between the Local Address Table (LAT) configuration and the Windows 2000 routing table. Check the routing table and the LAT to find the source of the conflict.
Data:
0000: 15 00 00 00 ....

Verwijderd

oftewel klopt je lat?

clickety click install van isa werkt over het algemeen niet omdat tie alle private ranges als intern ziet... (gokje je externe nic heeft een 10.x.x.x nummer?)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:04:
oftewel klopt je lat?

clickety click install van isa werkt over het algemeen niet omdat tie alle private ranges als intern ziet... (gokje je externe nic heeft een 10.x.x.x nummer?)
tijdens install kun je dat uiteraard aangeven (dat weet jij als het goed is ook :P ) , je moet dan idd niet snel klikken, maar goed lezen en alleen die rangen aangeven die ook daadwerkelijk intern is

A wise man's life is based around fuck you

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Je foutmelding komt doordat je clients de default gateway alszijnde de ISA hebben.
De defaultgateway is ALTIJD je router! (8> Voor je clients en je servers, en je switches.
Je moet ook geen default gateway op je interne NIC hebben staan. alleen op je externe NIC! (dit is al je router)

[ Voor 40% gewijzigd door Kabouterplop01 op 08-04-2004 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond nog even het e.e.a uit gaan proberen. Ik laat nog wel weten wat de vorderingen zijn. In elk geval iedereen bedankt voor de input.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing bleek zoals wel vaak weer heel simpel. Het lijkt erop dat als je op de clients je isa server als gateway insteld, en je steld hem ook als proxy server in je dit probleem krijgt. Heb de gateway instelling verwijderd en werkt oke nu.

• wizzzzzz
  • Laatst online: 18-11 13:52
Ik heb ook mijn isa server ingesteld als default gateway voor de clients en dit probleem heb ik nog nooit gehad. (Draai toch al meer dan 2 jaar deze config)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:45:
De oplossing bleek zoals wel vaak weer heel simpel. Het lijkt erop dat als je op de clients je isa server als gateway insteld, en je steld hem ook als proxy server in je dit probleem krijgt. Heb de gateway instelling verwijderd en werkt oke nu.
Dat kan nooit de oplossing zijn, een ISA server client kan zonder enige probleem alle combinaties van firewall client, secure nat en webproxy client zijn.
Ik gok dat het je DNS setup is die ergens niet helemaal lekker zit.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 19:40:
[...]

Dat kan nooit de oplossing zijn, een ISA server client kan zonder enige probleem alle combinaties van firewall client, secure nat en webproxy client zijn.
Ik gok dat het je DNS setup is die ergens niet helemaal lekker zit.
De oplssing is = ISA = nooit default gateway.

En voor Whizzzzz,
welke mode draait jouw ISA

• wizzzzzz
Kabouterplop01 schreef op 10 april 2004 @ 11:45:
[...]

De oplssing is = ISA = nooit default gateway.

En voor Whizzzzz,
welke mode draait jouw ISA
Firewall mode

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Dat dacht ik al.
mhum73 draait integrated mode.

Ik ben nog even aan het snuffelen geweest wat nou precies het verschil is m.b.t. de default gateways, maar dat is volgens mij een nieuw topic; ik kan het niet vinden. :?

[ Voor 64% gewijzigd door Kabouterplop01 op 11-04-2004 10:20 ]

• wizzzzzz
Toch draaien wij op het werk SBS2000 met ISA in integrated mode en krijgen de clients het interne ip-adres als default gateway.
Heb net ff de event viewer erbij gehaald maar deze foutmelding nog nooit gezien.
Vreemd dus...........

Verwijderd

Ik heb hier dezelfde oplossing draaien als wizzzzzz en ik heb ook geen enkel prtobleem en ook die foutmelding heb ik nog nergens gezien.
Volgens mij ligt hert toch echt ergens in de NAT-tabellen.
Ik heb hier trouwens ISA op een member-server draaien met op een andere machine de AD etc. Verder heb ik 3 netwerkkaarten in de ISA-server zitten, waarvan er 1 aan het Internet hangt.
Ik heb alleen op die connecte een Default gateway staan. De rest hebben geen Def.Gateway... Moet de NAT maar uitzoeken en zo te zien gaat dat goed.
Pagina: 1