Toon posts:

Probleem met Bulletproof & router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heyz,

ik heb een probleem met bulletproof icm onze router. Heb de search gebruikt, maar zelfs op het woord 'bulletproof' kreeg ik geen resultaten.. kan aan mij liggen |:(

Maargoed, het probleem: Lokaal krijg ik de ftp goed aan de praat.. alles werkt enzo. Maar anderen, buiten ons netwerk, kunnen niet inloggen. Kunnen zelfs geen contact maken met de server :o De ftp is ingesteld op poort 1234, deze poort is geforward naar mijn pc. Verder heb ik biij Passive Mode mijn ip ingesteld. Alleen kan ik bij Dynamic IP mijn IP niet instellen.. hij pakt steeds mijn lokale ip (192.168.1.33). Als ik dan mijn server aanzet geeft hij ook steeds de melding:

6-4-2004 20:22:34 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.33, on port 1234

Dit moet dus mijn gewone IP zijn, zodat anderen de server ook in kunnen... hij pakt hem dus helemaal niet. Als ik probeer te connecten geeft hij ook connection refused aan..

Nogmaals, ik heb gesearched, maar er kwamen vreemd genoeg geen resultaten uit.

Wie kan me helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

www.whatismyip.com

En als je die nou eens invuld ipv van je lokale IP? (of deed je dat al?)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
De search is stuk sinds dinsdag, zie de diverse topics in MED, LA en BUG.

Maar in principe heb je het nu goed gedaan. Heb je echt al aan iemand van buitenaf het netwerk gevraagd om naar je outside_ip:1234 te gaan?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in Bulletproof gewoon mijn eigen IP ingevuld (dus niet mijn lokale) en dan pakt ie hem ook niet.

Heb aan meerdere mensne gevraagd om het te testen, maar allemaal dezelfde error.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 18:30 ]

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik draai zelf ook bulletproof ftp server, en heb gemerkt dat mensen met flashxp (ftp client) geen dir list krijgen, wat je ook zouw kunnen proberen is de mensen met een account even te laten inloggen via hun internet browser,

code:
1
ftp://gebruiker:paswoord@domein.iets:1234

mischien dat dat werkt

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al geprobeerd. Wil ook niet lukken. Lokaal werkt alles gewoon perfect, ook via Flashfxp. Dat je geen mappenlijst krijgt maakt me nu ff nix uit. Het gaat erom dat er iig een verbinding tot stand kan wordne gebracht en dat schijnt niet echt te werken. Worden er soms nog meer poorten gebruikt die niet in mijn router geforward zijn? Ik heb alles al nagelopen maar kan verder niets vinden.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dan lijkt het meer een firewall probleemtje te zijn. Heb je dat ding van XP of een andere draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Nope :)

Verwijderd

Weer een gevalletje van een dubbele NAT-router misschien...? Zolang je geen info geeft over je setup blijft het gokken. :O
Pagina: 1