Ik heb een linux server in elkaar gezet voor hier thuis, met een maxtor 40 gb schijfie erin. Nou zat ik gister wat via ftp ernaar te uploaden en merkte ik dat ie begon met 10 MBps, afzwakte naar 3 en daarna gemiddeld naar 5 MBps. Aangezien ik dat een beetje vreemd vond, heb ik em maar eens gebenchmarked met hdparm (hdparm -t /dev/hda). Blijkt dat ie maar 5 MBps doorvoert. Maar nu het vreemde:
Voorheen zat de schijf in mn x-box. Daarin had ik ook eens hdparm gedaan, waar 22 MBps uit kwam rollen (ata33 kabel). Later had ik em ook eens in mijn hoofd pc getest, waar ik 52 MBps kreeg (ata100). De IDE kabels in mn server heb ik vervangen, maakt niks uit. Moederbord (incl. cpu en memory) ook vervangen. Ook de voeding voor de grap vervangen. Ook heb ik de pci kaarten (soundcard en netwerkkaart) eruit gehaald. Echter mocht het allemaal niet baten.
Heeft iemand een idee, want ik word hier echt knettergek van!!
Voorheen zat de schijf in mn x-box. Daarin had ik ook eens hdparm gedaan, waar 22 MBps uit kwam rollen (ata33 kabel). Later had ik em ook eens in mijn hoofd pc getest, waar ik 52 MBps kreeg (ata100). De IDE kabels in mn server heb ik vervangen, maakt niks uit. Moederbord (incl. cpu en memory) ook vervangen. Ook de voeding voor de grap vervangen. Ook heb ik de pci kaarten (soundcard en netwerkkaart) eruit gehaald. Echter mocht het allemaal niet baten.
Heeft iemand een idee, want ik word hier echt knettergek van!!