Toon posts:

57 graden!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net via mn comp mijn Ghz hoger gezet (druk op del bij begin scherm, kom je in zon blauwig schermpje, daar kan ik hem gewoon sneller zetten.)

Het gaat hier om een AMD Athlon XP 2600+ trouwens.

Ik zet de snelheid op iets van 1970Mhz Ik kon kiezen uit 1,2Ghz, 1,5, 1,9 of 2,3, maar aangezien mn comp chrasht bij 2,3 had ik hem maar op 1,9Ghz gezet. Alles werkt goed, computer soms beetje krakerig, maar niks aan de hand dacht ik. Ik toch maaar even topics doorlzezen, kijken wat mijn CPU-Temperatuur is, 67 graden!! Ik snel uitzetten, Ghz terug naar 1,5, nu staat mijn temperatuur op 53. Wat moet ik doen? Dit is toch veel te hoog? En volgens een programaatje wat ik heb staan mijn Power Fan en mijn Chassis fan ook uit, hoe kan ik die aanzetten?

Thanks,

Verwijderd

faq

lijkt mij :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Temperatuur is niet schrikwekkend hoog. Ik gok er trouwens op dat je het programma waarmee je je fanreadings uitleest niet goed hebt ingesteld.

Kijk eens in je kast.

ARME AOW’er

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Power fan is de fan van je voeding (bijna nooit aangesloten).
Chassis fan is van een mogelijke extra fan op je kast.

Je krijgt ze pas aan als je er een fan op aansluit ;)

Enne, 67 kan best hoor. Het is wel wat hoog, maar zonder chassisfan best begrijpelijk. Hoe is je moederbord temperatuur?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• XyS
  • Laatst online: 20:38

XyS

0.o.O

67 graden lijkt mij ook hoog,en 53 (voor idle dan he)
ik had ook eerst dat hij aangaf dat hij 79 graden was,totdat ik met een ander programma keek.Daar was hij gewoon 32 graden.
Dus probeer even een ander programma.

en check of je cpu fan wel echt draait, is best handig dat hij dat doet O+

dat van dat power en chassis fan, als je geen fans hebt geconnecteerd aan je mobo dan kan je die ook niet aanzetten he.

edit: traaaaaaaaaag :>

[ Voor 7% gewijzigd door XyS op 06-04-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al dat er zon FAQ was, maar ik kon hem niet vinden. Ik las Athlon heeft interne, dus temperatuur 55-66 geld nog als normaal, maar omdat ik een third-party programma gebruik, meet hij dan nog intern??

EDIT: please vergeef mijn n00bness, maar op het gebied van coolers enzo ben ik niet echt expert:(

Oke, en hou weet ik of me power fan draait? En me chassis fan? En welke ander programma kan ik gebruiken, is er geen plek om me comp waar ik de temp kan aflezen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:22 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Dus hij stond standaard op 1500 MHz :?
Da's dan ten eerste al verkeerd.

Verwijderd

voor iemand die de bios een blauwig schermpje noemt nog best wel een stoere overklok :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond standaard op 1,2 sorry foutje.

EDIT: please vergeef mijn n00bness, maar op het gebied van coolers enzo ben ik niet echt expert:(

Oke, en hou weet ik of me power fan draait? En me chassis fan? En welke ander programma kan ik gebruiken, is er geen plek om me comp waar ik de temp kan aflezen?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:23 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:22:
Hij stond standaard op 1,2 sorry foutje.

Standaard hoort een 2600+ Barton op 1,93 GHz te lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
He was een AMD Athlon XP 2600+ is dat hetzelfde? Als het zo is, waarom krijg ik dan een error als ik mijn CPu-speed op 1960 zet?

Verwijderd

het kan er ook vanaf hangen hoe de rest ingesteld is...

post is wat je vind aan instellingen over geheugen, multiplier e.d

Verwijderd

Topicstarter
Uh..

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 4/6/2004, 18:43:34
Machine name: PARTICUL-W5REIJ
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 1 (2600.xpsp2.030422-1633)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: n/a
System Model: n/a
BIOS: Award Modular BIOS v6.0
Processor: AMD Athlon(TM) XP 2600+, MMX, 3DNow, ~1.9GHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 180MB used, 1069MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0b (4.09.0000.0902)
DX Setup Parameters: /PackageInstall
DxDiag Version: 5.03.0001.0902 32bit Unicode

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce FX 5200
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce FX 5200
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0322&SUBSYS_80DF1043&REV_A1
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1280 x 960 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Plug en Play-monitor
Monitor Max Res: 1600,1200
Driver Name: nv4_disp.dll
Driver Version: 6.14.0010.5216 (English)
DDI Version: 9 (or higher)
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 10/6/2003 15:16:00, 4246528 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp: n/a
VDD: n.v.t.
Mini VDD: nv4_mini.sys
Mini VDD Date: 10/6/2003 15:16:00, 1550043 bytes
Device Identifier: {D7B71E3E-4062-11CF-9367-D5A000C2CB35}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0322
SubSys ID: 0x80DF1043
Revision ID: 0x00A1
Revision ID: 0x00A1
Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
Registry: OK
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Not Available
DDraw Test Result: Not run
D3D7 Test Result: Not run
D3D8 Test Result: Not run
D3D9 Test Result: Not run

Meer?

• XyS
  • Laatst online: 20:38

XyS

0.o.O

Processor: AMD Athlon(TM) XP 2600+, MMX, 3DNow, ~1.9GHz
daar staat dat hij op 1.9ghz draait?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dit zou ik ook wel eens willen weten, want ik heb met speedfan gekeken en daar kwam dit uit:

Temp2: 69 graden
Temp3: 33 graden
Temp1: 32 graden
Ik kan je wel zeggen dat ik flink geschrokken was :X

Verwijderd

Gari, dat is inderdaad hetzelfde (Barton en jouw proc)

Ik weet niet hoe je bios de multiplier/fsb instelt (deze vormen het aantal Mhz) maar ik heb zelf nogal problemen met het instellen van mn multiplier. Deze wil niet onder de 11,5 zonder spontaan te stoppen. Gevolg is dat mn temperatuur ook erg hoog ligt. Toch is jouw temperatuur niet rara. Met een standaard koeling zonder fans wordt mijne even warm. Als je 2 fans in je computer zet (1 die onderin koude lucht naar binnen zuigt, 1 die boven je proc/moederbord de verwarmde lucht er weer uit blaast) zal het je wel 5-10 graden schelen (bij mij tenminste, en dat met koelers van €5,75). Bovendien kan je ook een andere koeler op je processor zetten (ik raad de Coolermaster Aero 7 Lite aan, niet duur maar wel goede prestatie, ook op een lager toerental) maar dit vereist wat kennis. Kan je misschien beter laten doen...

Hoe merk je of je cpu en mobo fans het doen? Steek een vinger erin, als het pijn doet draait hij... het is gewoon zo simpel: kast open, kijk of hij draait. Kan je het niet zien (omdat hij zo snel draait) dan hou je even je hand ervoor, en voel je of er luchtverplaatsing is. Ik kan me echter niet voorstellen dat je koeler het niet doet. Dan zou je processor binnen heel korte tijd volgens mij totaal doorbranden...

succes ermee :) enne 60 graden stressed is niet zo erg. Zet er wat fans in en je kan de snelheid makkelijk op 1,9 Ghz houden... die amd van je kan heel wat aan!

Verwijderd

tis een goed begin ;) . lijkt hier gewoon op 1.9 te draaien?

Eventueel kun je nog even in de bios kijken naar je instellingen, maar zo te zien staat alles wel goed, en zoals je in die verwijzing naar de faq had kunnen lezen zijn je temperaturen ook niet extreem, hoog maar het kan goed.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ehm Gari, hier valt echt geen soep van te koken ;) Dit subforum heet niet voor niets Die-Hard Overclocking & Cooling :) Lees eens de faq door bovenaan dit subforum, gebruik de search, en raadpleeg de algemene faq - topicstarts over wat je moet doen voordat je een topic opent, en wat er in moet staan als je hem opent.

Welkom op GoT in ieder geval, en ga eerst eens flink wat zaken lezen en je een aantal DOC-basiszaken eigen maken :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.