Intel boxed cooler van mobo afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 10:21
Ik heb een ASUS P4PE moederboard en daar is van 1 van de 4 ophangpunten voor de processorkoeler het haakje afgebroken. het gaat dus om het vierkante ding dat op het moederboard zelf zit. hierdoor zat mijn koeler niet meer strak op de CPU en dat leverde wat onaangenaam hete resultaten op. zie http://pcweb.mycom.co.jp/.../mbwinter/images/P4PE.jpg het gaat om het zwart vierkante ding rondom de processor(is vrij eenvoudig te verwijderen van het mobo) en dus niet om de boxed koeler zelf.
ik ben langs een 4tal computershops geweest(computerland, mycom, dynabyte en paradigit), maar niemand kan dat onderdeel leveren. Gelukkig werd ik bij Paradigit erg goed geholpen: 1 van de monteurs had zelf dat probleem gehad en voorzag me van twee tie-ripps zodat ik nu dit berichtje weer van mijn eigen pc kan sturen zonder dat het warm wordt.
echt elegant is het natuurlijk niet, dus weet iemand misschien hoe je aan dergelijke dingen kan komen?

[ Voor 14% gewijzigd door .Johnny op 06-04-2004 20:15 ]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou op zoek gaan naar iemand/een bedrijf die een kapot S478 bord heeft liggen en deze lief aan kijken en vragen of je mag wisselen. Het maakt imho niet uit of een board een beetje kapot of heel kapot is.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

je kan ook de koeler vervangen door een koeler die gebruikt maakt van die vier gaten in je mobo (waarmee die zwarte beugel bevestigd is op je mobo). Ik meen dat swiftech die vier gaten gebruikt voor bevestiging. Wordt je cpu gelijk nog een stuk minder warm dan dat ie nu is :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:23:
je kan ook de koeler vervangen door een koeler die gebruikt maakt van die vier gaten in je mobo (waarmee die zwarte beugel bevestigd is op je mobo). Ik meen dat swiftech die vier gaten gebruikt voor bevestiging. Wordt je cpu gelijk nog een stuk minder warm dan dat ie nu is :)
Idd, dan heb je zelfs nog eens het voordeel dat je koeler aanzienlijk steviger op je mobo staat. Het is waarschijnlijk een iets duurdere oplossing, maar de beste IMHO

Blog (Linux-related)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:18
volgens mij heb ik er nog wel 2 thuis liggen van mijn server en download machine die allebij in een 1u rack zitten.

Verwijderd

Je kan ook even contact op nemen met ASUS support in Duitsland,
deze zullen je een nieuwe bracket opsturen.

Verwijderd

Dit wat jullie een houder noemen is een" RETENTION " Module voor een Pentium 4 cooler te bevestigen, en deze heb ik besteld bij Chako in Amsterdam. In Januari 2004 heb ik deze besteld inclusief verzendkosten voor € 7,08 dat is toch niet teveel dacht ik zo.Jullie kunnen informeren of die mensen dit nog leveren hier het E-mail adres : ( chako@solcon.nl ) niet geschoten is altijd mis.Ik heb deze aanbieding op deze url gevonden : http://www.2dehands.nl/ succes.Bellen kan ook 020 - 3652281.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 20:29 ]

Verwijderd

Hadden wij laatst ook. Defecte medion PC, die de klant niet wou opsturen omdat aldi de hele HD leeg zou gooien, gekke bedragen rekent, en 2 weken onderweg is.

We hebben toen een RMA-plank genomen (Asus P4P800), bracket afgehaald, wat supersimpel gaat trouwens, toevoeginkje aan RMA-form toegevoegd (extra reden waarom die plank brak is), en een blije klant d'r bij.
Pagina: 1