Toon posts:

Losse Dolby/DTS decoder print

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede geluids-mensen,

Ik ben op zoek naar een aparte decoder print. Deze print wil ik zelf in een behuizing bouwen incl. een voeding, enz. Ik ben op zoek naar een reeds bestaand apparaat (DVDspeler, Receiver) waaruit ik simpel de losse print kan halen en gebruiken. Dit moet dan wel een 2e hands apparaat zijn, want het moet een beetje voor de hobby zijn. Als ik een losse decoder of digitale voorversterker wil kopen, ben ik snel een hoop centen kwijt.

Het liefst moet deze decoder nagenoeg alle formaten audio aankunnen (MP3 is niet nodig). Wat hij zeker moet kunen is Dolby Digital en DTS! (Eerst nog maar gewoon 5.1. 6.1 o 7.1 is mooi, maar kan eventueel ook later).

Weet iemand in welk apparaat (merk & type) een losse decoder print heeft (met bovengenoemde eigenschapen)? Of heeft iemand misschien een goed advies..?

Alvast bedankt....

Verwijderd

Ga op zoek naar de Creative Labs DDTS-100 Decoder, die doet het volgende:

"The DDTS-100 can handle about any type of signal you can throw at it. Built-in decoders include Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic II, DTS, DTS-ES, and DTS Neo:6."

Prijs rond de €130.

Wel zelf het kastje slopen he ;)

ps. volgende keer in je Titel aangeven om welke soort decoder het gaat, zo is het niet duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het advies. Is een leuk dingetje, die DDTS-100. Jah, Žk had misschien een andere tietel kunnengebruiken...

Heb je missschien nog andere adviezen (iets niet bestemd voor de pc, maar gewoon de huiskamer)? Ik denk toch meer aan een wat hogere kwaliteit. Denon, Pioneer, Philips enzovoorts hebben dacht ik wel ingebouwde decoders, maar ik wil graag weten welk apparaat een aparte print heeft met die decoder. Dat moet ik dan wel ff weten voordat ik hem (2e hands) ga aanschaffen, anders schaf ik straks een apparaat aan die geen losse print met decoder heeft.

Maareh, desalniettemin..... een leuk kassie! ;)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien is een Yamaha APU-70 wat voor je :)

Shop, 70 euro

test van het apparaatje

Verwijderd

Topicstarter
Is ook een leuk dingetje, jammer eigenlijk van de behuizing.... Ziet er ook strak uit, maar toh zou ik het erom weg slopen om het in een zelf ontworpen behuizing te stoppen.

Thanks...!!!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 19:38
Hmm ik ben zelf al een tijdje opzoek naar zoiets maar ik zou dat decodertje niet kopen.
Hij kan alleen virtual surround en vitual dts creeren. Tenminste dat is wat ik uit de specs en revieuw haal. Virtual is dus via 2 boxen en evt. een subwoofer een 5.1 geluid krijgen.
Nep dus.

Ik zelf ben een tijdje op zoek geweest naar de yamada 7100 een losse decoder unit..echter niet helemaal duidelijk of deze wel dts aankan. Werd /word gemaakt om 5.1 te krijgen voor ps2 en xbox.
Minpuntje, ik kan geen verkoopadres in Ned vinden

Voor een link naar een door mij gestart forum met ongeveer dezelfde vragen:
Goedkope externe DD/DTS decoder (Yamada?)

[ Voor 44% gewijzigd door flipje81 op 09-04-2004 09:30 ]

Verwijderd

kan je niet iets maken op grond van een geluidskaart voor de PC???
er zijn genoeg kaarten die (wat kwaliteit betreft) nauwelijks onderdoen voor dd/dts decoders die gebruikt worden in home cinema receivers of dvd-spelers.
(of krijg je dan problemen met de aansturing van zo'n kaart?)
Pagina: 1