Toon posts:

CHMOD na Plesk 7 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fotoalbum script met allerlei mappen 1, 2, 3 enz. corresponderend met het id van het album. Tijdens het testen werkte ik onder Plesk 6. Voordat Plesk 7 erop is gezet had ik al 4 mappen gemaakt met CHMOD 777. Dit werkte prima.

Nu Plesk 7 geinstalleerd is heb ik een heel vreemd probleem. Ik kan nieuwe mappen geen CHMOD 777 meer geven (ook niet via FTP; permission denied) terwijl ik de oude mappen kan variëren in CHMOD zo veel als ik wil: van 777 naar 755 en terug naar 777. Hoe kan dit? En, met name: hoe los ik het op??

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bekijk de owner eens zou ik zeggen? Ik neem aan dat je gewoon geen rechten meer hebt :)

offtopic:
>NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit heeft weinig met programming te maken :)
Programming & Webscripting -> Non-Windows Operating Systems

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Als jij als root op de gewenste plek chmod -R 777 * doet dan krijgen toch echt alle onderliggende directories & bestanden deze rechten.

Niet dat het verstandig is om het op deze manier aan te pakken. Zoals Spider.007 al zei, vast een owner/group rechten probleem.
ModBreak: Als je dat vind dan heb je daar een TR voor. Wij kunnen zelf wel beoordelen of dit basiskennis is, en je hoeft dat dus niet hier neer te zetten op zo'n manier! Verder vind ik dat je de sfeer niet echt bevordert door mensen af te gaan zeiken over het verschil tussen mappen en directory's

[ Voor 44% gewijzigd door Zwerver op 06-04-2004 23:03 ]