PC wil soms niet starten en spontaan corrupte bios

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Ik heb hier al vaker wat gepost omtrent mijn PC (zie voor de specs mijn persoonlijke pagina http://www.tweakers.net/gallery/97027/sys).

Enkele van de problemen waren; pc starte na 1,5 maand niet meer goed door (werd opgelost na reset) en soms een spontaan corrupte bios.

Het probleem van de bios is overigens iets van de laatste maanden.

De PC is al voor 1,5 week terug geweest naar de fabrikant (Informatique). Deze konden niets vinden. Erg raar natuurlijk omdat de problemen die ik heb met mijn pc niet moegen gebeuren, en zeker niet al na anderhalve maand en bij een pc in deze prijsklasse.

Met het soms fout opstarten van de pc kon ik nog leven, maar het soms spontaan opstarten met een foute bios (die het daarna gewoon weer 3 maanden goed doet) is voor mij de druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen.

Het probleem is dat het voorval zich niet altijd voordoet, en Informatique in mijn PC geen onderdelen wil vervangen totdat er daadwerkelijk iets kapot is, of men een duidelijke oorzaak kan stellen.

Mede door deze opstelling weet ik niet meer wat nu te doen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook, wie heeft zoiets eerder aan de hand gehad? En wat zijn mijn rechten als consument? Ik neem aan dat ik recht heb op een perfect werkende pc...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kayce schreef op 06 april 2004 @ 19:58:
Ik heb hier al vaker wat gepost omtrent mijn PC (zie voor de specs mijn persoonlijke pagina).
Je specificaties posten is altijd stukken handiger :)

Overigens is dit geen vraag die hier thuis hoort, je hebt immers geen technische maar een garantievraag.

Zou i.i.g nogmaals je klacht bij Informatique neerleggen en duidelijk een grondige inspectie eisen. Stel anders voor dat een van hun medewerkers je PC een weekje intensief, thuis of op het bedrijf, gebruikt.

ARME AOW’er

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 21:15
Je computer doet het na een corrupt bios weer goed na een bios reset? Dan reset je het bios toch gewoon niet en breng je m naar informatique, zien ze meteen dat er echt iets mis is...

Verwijderd

registreer wanneer die het wel of niet doet ( datum en tijd ) en lever dat met pc ter reparatie in... indien de corrupte bois optreed maak als het mogelijk een foto ( indien het zichtbaar is op scherm uiteraard )

suc6

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Zoals ik het lees is het probleem van informatique voornamelijk dat het een reproduceerbaar probleem is.

Dus zorgen dat het probleem wel te reproduceren is, niet je bios flashen als hij aangeeft dat het corrupt is. Maar gewoon dan naar informatique gaan, heb je alleen grote kans dat hun zeggen dat je niet zelf je bios had mogen flashen...

Als je iets kan reproduceren kan er waarschijnlijk over garantie gesproken worden ( zie av van Informatique hiervoor) tenminste dat is de ervaring die ik altijd heb met leveranciers.

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Gomez12 schreef op 06 april 2004 @ 20:12:

Maar gewoon dan naar informatique gaan, heb je alleen grote kans dat hun zeggen dat je niet zelf je bios had mogen flashen...
Ze hebben we zelfs na een tijdje aangeraden mijn bios te flashen! omdat ze het zelf ook niet wisten. Dus om dan daarna te gaan zeuren lijkt me een beetje fout.

Overigens maakt dit volgens mij voor de garantie-bepalingen niet uit. Heb er niets over gelezen in de handleiding of in de overeenkomst..

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

Bleh!

:)

Misschien heb je problemen met de houder van de CMOS accu.
Als die slecht contact maakt krijg je ook dit soort problemen, soms wel soms niet.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Pagina: 1