Mail lezen via webpagina op je eigen webserver (simpel)

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is dit een ontzettende n00b vraag :P

Search lijkt down dus dan maar een topic...

• Wat wil ik?
Online mijn mail lezen, vanaf een pagina op mijn "server" thuis (met IIS).

• Waarom?
Normaal gesproken doe ik dit via Terminal Services/RDP, en dan gewoon Outlook openen, maar omdat op m'n werk (zoals het hoort) alles dichtgespijkerd is, kan ik alleen maar http of ftp sites in mijn browser openen.

Ik weet dat Exchange een webbased mailfunctie heeft (Outlook Web Access), en ik heb ook nog wel eens Mdeamon gedraaid die zo'n soort optie heeft, maar ik wil helemaal geen POP3/SMTP server thuis draaien. Eigenlijk alleen maar een soort online Outlook die mail van verschillende servers haalt en me de mogelijkheid geeft deze te lezen/replyen etc. Het liefst natuurlijk met een adresboek en opslag in mappen zoals je die in Outlook ook ziet.

Zijn hier simpele oplossingen voor, of ben ik toch aangewezen op Exchange/Mdeamon achtige pakketten die me veel meer bieden dan ik wil :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je PHP draait en je mailbox met POP3/IMAP te bereiken is zou je voor mail eens naar squirelmail ofzo kunnen kijken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:40

rally

Deyterra Consultancy

En iets als:

www.mail2web.nl?

http://www.deyterra.com

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Wat ik doe: met VNC/Remote Desktop inloggen. Op server staat een gewoon de mailclient (Eudora), die van dezelfde data-directory gebruik maakt als de mailclient op m'n werkbak. Te simpel voor woorden, maar je hebt gewoon altijd de beschikking over je complete mail.

• Mike Jarod
  • Niet online
@Spider.007: goed idee, net PHP geinstalleerd op IIS, en nu Squirrelmail aan het downloaden. Dit wordt leuk want ik heb de ballen verstand van PHP :P Ach ben ik weer even van de straat ;)

@rally: die zag ik ook al, maar dat is niet meer dan de online webmail functie die m'n provider ook biedt, en ik wil dus iets meer zoals meerdere accounts + adresboek + mappen.

edit:
@Nexxennium: zoals ik al aangaf in m'n startpost doe ik normaal gesproken ook zo, maar systeembeheer heeft op m'n werk alles dichtgespijkerd, ik kan alleen via de proxy via IE naar buiten, en dan alleen http of ftp. In een dosbox telnetten naar poort 80 of 21 werkt ook niet, laat staan 3389 (RDP).

[ Voor 31% gewijzigd door Mike Jarod op 06-04-2004 19:59 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nexxennium schreef op 06 april 2004 @ 19:55:
Wat ik doe: met VNC/Remote Desktop inloggen. Op server staat een gewoon de mailclient (Eudora), die van dezelfde data-directory gebruik maakt als de mailclient op m'n werkbak. Te simpel voor woorden, maar je hebt gewoon altijd de beschikking over je complete mail.
Mike Jarod schreef op 06 april 2004 @ 19:42:
Normaal gesproken doe ik dit via Terminal Services/RDP, en dan gewoon Outlook openen, maar omdat op m'n werk (zoals het hoort) alles dichtgespijkerd is, kan ik alleen maar http of ftp sites in mijn browser openen.
Le-zen :)

Overigens denk ik dat het erg moeilijk is om, als Outlook eenmaal de mails "heeft" je het niet gemakkelijk daar weer uit kunt lezen, vooral niet als je van die compressed folders gebruikt.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

@Nexxennium: dat werkt dus niet:
[...knip...]
omdat op m'n werk (zoals het hoort) alles dichtgespijkerd is, kan ik alleen maar http of ftp sites in mijn browser openen.
[...knip...]
edit:

Osiris :(

[ Voor 7% gewijzigd door blizt op 06-04-2004 19:59 ]

United we stand, and divided we fall

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Zit je achter een proxy ? Dan kan het ook nog leuk worden als je gebruik maakt van OWA omdat die credentials niet toelaat. De proxyserver denkt dan dat de inloggegevens voor de toegang van de proxy moet gebruiken ipv doorsluisen naar de website (in dit geval OWA).

• Mike Jarod
  • Niet online
Kleine update, PHP + Squirrelmail geinstalleerd, kom steeds verder maar na inloggen SM krijg ik timeouts + oa deze melding:
code:
1
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by ....
Lullige is dat ik er NOG niets over vind op de SM Faq pages/google. Ik zoek wel even lekker door.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Kvn

Uebimiau (ja dat spel je zo :S ) vind ik zelf persoonlijk een hele goede.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heeft je mail provider niet standaard die funktie dan?

[ Voor 62% gewijzigd door avon op 06-04-2004 22:36 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Hebben mensen echt zo'n moeite met lezen? Avon:
Mike Jarod schreef op 06 april 2004 @ 19:57:
@rally: die zag ik ook al, maar dat is niet meer dan de online webmail functie die m'n provider ook biedt, en ik wil dus iets meer zoals meerdere accounts + adresboek + mappen.
....

United we stand, and divided we fall

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16
• Waarom?
Zoek eens op httport, ken het nog van vroeger. Kan je (bijna) alles tunnelen over http, werkt ook via bedrijfsproxies.

Goed man!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 09:27
Ik heb precies hetzelfde probleem:
ik los het op dit moment op met een simpele html pagina met 4 frames: in elk frame wordt een (bestaande) webmailbox geladen en een 5e hidden frame refresht alles om de 3 minuten. Uiteraard is dit niet ideaal, maar het werkt wel aardig.
Moet ook nog keer goede oplossing maken.
dat zou idd zijn:
Centrale server waarop een webmailbox script draait die meerdere mailboxen tegelijkertijd uitleest en in 1 keer toont. Moet zeker te maken zijn, maar ik vermoed dat dat er eigenlijk al wel moet zijn....
Kan squirrelmail meerdere accounts aan? (documentatie op eerder genoemde site is nogal leeg en de changelog geeft ook weinig overzichtelijke info)

• Pwigle
  • Laatst online: 27-08 15:25
Je kan ook je terminal service op poort 80 zetten :) kan je doen in het register. Als je dan de 'windows xp remote desktop client' gebruikt, kan je als adres invullen: mijnipofhostname:port

• Mike Jarod
  • Niet online
DaPoztMaster schreef op 06 april 2004 @ 23:01:
Je kan ook je terminal service op poort 80 zetten :) kan je doen in het register. Als je dan de 'windows xp remote desktop client' gebruikt, kan je als adres invullen: mijnipofhostname:port
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik denk dat dat niet gaat werken. Ik kan namelijk vanaf m'n werk niet eens telnetten naar m'n poort 80 thuis (en daar draait wel degelijk IIS op), het lijkt erop dat ik alleen maar naar buiten kan via de proxy en/in IE. Komt ook nog eens bij dat er geen Remote Desktop Client op de PC's op m'n werk staat (Win2000), maar dat is natuurlijk niet zo'n probleem ;)

edit: Maar ik zie nog genoeg opties die ik morgen uit ga proberen. Tunnelen durf ik niet zo goed, ik weet niet hoe men daar op reageert als ze daar achter komen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mike Jarod op 06-04-2004 23:13 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In openwebmail kun je ook externe mailboxen poppen, en in combinatie met fetchmail kun je elke webmail gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pwigle
  • Laatst online: 27-08 15:25
Dat zou heel goed kunnen. Het is technisch wel mogelijk (terminal service via ssh, die weer via proxy), maar dat wil je niet.
Dan maar een goeie webmail zoeken waar de andere je vast veel beter in kunnen adviseren.
(zelf gebruik ik squirrelmail, en bevalt super)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan RDC ook via het web doen als je IIS geïnstalleerd hebt. Als je dan je poort verandert naar 80 zou het moeten werken

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
gwystyl schreef op 06 april 2004 @ 23:18:
Je kan RDC ook via het web doen als je IIS geïnstalleerd hebt. Als je dan je poort verandert naar 80 zou het moeten werken
bij de webversie (http://www.microsoft.com/...o/downloads/rdwebconn.asp) van RDP wordt er gewoon een activex component op de desktop geladen en die gebruikt gewoon de standaard poort 3389. Deze kun je niet veranderen.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-08 20:22

Cai

Verander je Nat van buiten naar binnen toe thuis van:

inbound: jouw private ip port 3389
outbound: jouw public ip port 3389

naar

outbound: jouw public ip port 80

verbind vanaf je werk/school naar port 80 op je pc, dit word automatisch door je router via PAT(port adress translation) omgezet naar je computer 3389 })

• Mike Jarod
  • Niet online
RDP port zal ik straks even veranderen, en morgen kijken of dat werkt. Ik weet alleen niet of ik rechten heb op de PC op m'n werk om de Remote Desktop Client te installeren. Zo niet houdt het meteen op. Op m'n server thuis heb ik ook al TSWEB draaien, maar dat werkt dus niet vanaf m'n werk (wel vanaf andere locaties).

Anyway, ik heb eens wat tips uitgeprobeerd, maar ik ben nog niet tevreden. Laten we even voorop stellen dat ik nogal matige PHP kennis heb, waardoor onderstaande dingen niet lekker werken. Elke foutmelding zoek ik me helemaal wezeloos op Google en op die manier gaat het allemaal maar traag. Dat uitzoeken is natuurlijk niet zo erg en het lukt ook allemaal wel na diep graven (alleen jammer dat ik zo weinig tijd heb) maar als er een makkelijkere oplossing is onder IIS dan hoor ik het graag :)

• Squirrelmail: kan geen POP3 aan (ik zie het ieg nergens in de config files en op de site) + ik heb problemen met configgen (PHP errors, komen vermoedelijk doordat ie naar een IMAP server zoekt die er niet is)
• Uebimiau: PHP errors + inloggen lukt niet
• OpenWebmail: ziet er goed uit, maar moet ook MySQL hebben, blijft een optie maar schuif ik naar achter omdat ik dan ook nog eens MySQL moet gaan draaien (=nog meer punten waar het mis kan gaan omdat ik daar nog geen ervaring mee heb)
• Tunneling: dat gaat zeker werken, maar doe ik liever niet omdat ik denk dat systeembeheer me dat niet in dank af zal nemen :)

Ik ben nog eens verder gaan zoeken, en heb IISWorks Webmail geprobeerd. Dat is een ASP dingetje dat best wel leuk is (had weer even wat problemen met configgen, maar op die site staat zeer goede uitleg), maar is wat onoverzichtelijk en kan maar 1 POP account aan :( Is overigens gratis voor personal use.

Kortom ik sta nog steeds open voor suggesties. Wat wilde ik ook alweer:
Webbased mijn mail lezen die van 3 POP accounts wordt gehaald + 1 van Hotmail (deze wordt denk ik moeilijk), en me de mogelijkheid geeft hierop te replyen etc + adresboek + mappen.

Iemand nog andere ideeen :?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien op de server dit instaleren

www.software602.com en dan lansuite...

voorbeeld pagina
oude pagina

bij versie 2003 zijn 5 gebruikers gratis

Download linkje
http://download.software602.com/ls2003.exe

Zit ook webserver ingebouwt...

haal /mail eraf en je ziet ook de administration link voor administratie van de server

verder kan je er proxy's mee opzetten... mail laten ophalen via pop3 en verder ook nog handiger... je kan elke mail naar zijn eigen gebruiker sturen...

hij laat webmail alleen maar zien als je bijvoorbeeld in outlook zorgt dat hij niet de mail delete van de server anders heb je er nog niets aan :P

En helaas kan hij geen hotmail aan, maar dat kan altijd nog via hotmail zelf

Komt steeds meer bij

je kan ook een SSL page maken

oude pagina (weet niet zeker of het werkt hoor), dus je mail kan je ook via een SSL verbinding maken... voor jezelf misschien wat prettiger...

Lees trouwens rustig die webpagina... ik gebruik zelf geen 2004 ... nog geen license van, maar 2003 heb ik netjes geregged... (volgens mij werkt 2004 ook met 2003 license maar dat terzijde)
er zit in de mail ook een adresbook.. verder kan je bijvoorbeeld op je server AVG antivirus erop zetten en Lansuite de opdracht geven om alle inkomende mail te scannen met de mailscanner van AVG, aangezien er in AVG antivirus een kernel zit die samenwerkt met Lansuite, of andersom..

Ik ben zeer tevreden over dit programma en gebruik het daarom ook om hier thuis alle domaincomputer van internet te voorzien :)
Cai schreef op 07 april 2004 @ 11:37:
Verander je Nat van buiten naar binnen toe thuis van:

outbound: jouw public ip port 3389

naar

outbound: jouw public ip port 80

verbind vanaf je werk/school naar port 80 op je pc, dit word automatisch door je router via PAT(port adress translation) omgezet naar je computer 3389 })
Dat lijkt mij niet slim aangezien hij ook al een webpagina host :P dan kan hij nog niets doen met ze iis..

[ Voor 131% gewijzigd door Vorkie op 31-07-2005 12:18 . Reden: 500x geedit met meer informatie :P ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mike Jarod
  • Niet online
Vorkie schreef op 07 april 2004 @ 22:14:
een allejezus lang verhaal :P
Hmmmm grappig pakketje :)

Kan wel extreem veel dat pakketje zeg: internet delen, firewall, proxy voor veel protocollen, www server, mail (pop3 en smtp) en fax services, antivirus. En dat alles gratis voor 5 users :? Kreeg wel een register popup, is dat alles :?

Doet nu dus al met de "tovenaar" alles wat ik wil in 3 minuten. Alleen jammer dat ik nu die www server op bv poort 81 moet draaien, want ik wil wel IIS behouden. Zou mooi zijn als ik het zo kan maken dat [mijnip]/ (root zegmaar) IIS doet, en [mijnip]/mail direct de webmail geeft, maar dat ga ik nog wel even uitpluizen of dat mogelijk is. Ook even uitzoeken of ie als service kan draaien.

Bedankt voor de tip :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mike Jarod schreef op 07 april 2004 @ 22:41:
[...]
Hmmmm grappig pakketje :)

Kan wel extreem veel dat pakketje zeg: internet delen, firewall, proxy voor veel protocollen, www server, mail (pop3 en smtp) en fax services, antivirus. En dat alles gratis voor 5 users :? Kreeg wel een register popup, is dat alles :?

Doet nu dus al met de "tovenaar" alles wat ik wil in 3 minuten. Alleen jammer dat ik nu die www server op bv poort 81 moet draaien, want ik wil wel IIS behouden. Zou mooi zijn als ik het zo kan maken dat [mijnip]/ (root zegmaar) IIS doet, en [mijnip]/mail direct de webmail geeft, maar dat ga ik nog wel even uitpluizen of dat mogelijk is. Ook even uitzoeken of ie als service kan draaien.

Bedankt voor de tip :)
Die register popup komt er omdat hij wel een key nodig heeft, maar voor 5 users is hij gratis...aan te vragen...

kan wel trouwens... maar dan zal je een blanc page moeten maken met forwarder.. ;) snap je?

/edit 3 ja hij kan als service draaien :) je kan zelfs kiezen na welke service hij mag opstarten... kon ik mijn herrineren

/edit 4 als je vragen hebt kan je me wel toevoegen op MSN :P

[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 07-04-2004 22:48 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mike Jarod schreef op 07 april 2004 @ 22:41: Alleen jammer dat ik nu die www server op bv poort 81 moet draaien, want ik wil wel IIS behouden. Zou mooi zijn als ik het zo kan maken dat [mijnip]/ (root zegmaar) IIS doet, en [mijnip]/mail direct de webmail geeft, maar dat ga ik nog wel even uitpluizen of dat mogelijk is.
Maak een vdir aan dan.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2004 23:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1