Toon posts:

Geen 5.1 geluid met Winamp 5 rc.08

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik geen geluid in m'n achterste boxen heb als ik een nummer in Winamp af speel :(. Als ik hetzelfde nummer in Kazaa of Windows Media Player afspeel heb ik gewoon geluid in de achterste boxen. Alle instellingen van de boxen zijn goed, gewoon 6 kanaals 5.1 en hij staat ook op 5.1 boxen ingesteld.
Ik heb een Logitech Z-640 set en Winamp 5 rc.08. Ik denk dat het een instelling is van Winamp die het onmogelijk maakt geluid uit de achterste boxen te krijgen.
Weet een van jullie of het probleem bij de instelling van Winamp ligt (wat ik zelf vermoed), zo ja, waar, in welk menu, kan ik deze instelling wijzigen? Of ligt het probleem ergens anders?

Alvast hartelijk dank!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31

Wimmel

Hello

Bij de output plug-ins kiezen voor directsound output en allow hardware acceleration bij config van deze plug-in aanzetten.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

mischien helpt het ook als je ff naar de nieuwste versie van Winamp upgrade(versie 5.03a) :P

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Waarom update je winamp niet even naar de nieuwste versie btw??

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Gaan we dit nu iedere week drie keer uileggen :? Dit wordt om de haverklap gevraagd! Probeer eens de search te gebruiken, scheelt weer een heleboel werk (de TS, en de rest van de GoT'ers)!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

als je nou eens nagaat wat voor geluid je afspeelt... en in welk formaat muziek word opgenomen en afgespeeld....

dan merk je snel genoeg dat dat stereo is.. dus 2.0 en geen 5.1

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 20:53:
als je nou eens nagaat wat voor geluid je afspeelt... en in welk formaat muziek word opgenomen en afgespeeld....

dan merk je snel genoeg dat dat stereo is.. dus 2.0 en geen 5.1
I know the feeling JohnnyBB. Maar veel mensen zullen het toch nooit snappen, vandaar ook dat er iedere week weer deze vragen gesteld worden... Het is dweilen met de kraan open :P

No offence hoor... Als de TS het in 5.1 beter vind klinken moet hij er vooral naar blijven luisteren >:)

* voodooless luisterd stiekem in 2.1, gelukkig niet op standaard PC speakers, zijn .1 doet pas vanaf 50 Hz mee en is dus niet te plaatsen, hi is dus toch nog "stereofiel" bezig :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door voodooless op 06-04-2004 21:36 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Himmel dat is tenminste een antwoord! Al die anderen geven wel ontzettend flauwe antwoorden :(. Hoe kan ik nou zoeken als de "search" het al twee dagen niet doet! :?
Pagina: 1