Toon posts:

Suggesties voor Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met wat ideeën die ik graag kwijt wil aan jullie.
Ik heb ook eerst goed de TMF Faq gelezen en de eerdere verbeteringen aan het mod systeem gelezen.

Dit zijn de ideeën die ik heb voor Tweakers.net en dat zijn het ook ideeën.

1. Een waardering cijfer voor artikels, dus dat gebruikers een waardering cijfer kunnen geven aan het artikel.
Dit cijfer kan dan weergeven worden op de plaats van het cijfer van het aantal reacties per artikel. (dus i.p.v.)

2. Een waardering cijfer voor een reactie post, deze wordt dan ook gegeven door gebruikers i.p.v. modden.
Dus het modden weg halen bij de massa gebruikers (die het mod systeem toch alleen maar verpesten) en alleen de dedicated modders laten modden.
En naast een waardering cijfer te geven voor een reactie zou je ook een apart mee-eens of on-eens mini poll per reactie kunnen geven.

Dus de regel boven de post ziet er dan als volgt uit:
Gepost door ??? - dinsdag 6 april 2004 - 15:05 - Mee-eens 102 On-eens 20 Waardering 5
Dit kan ook met kleuren/plaatjes gedaan worden zodat er meer informatie op een kleine ruimte past.

3. Een dagelijkse of wekelijkse kolom introduceren voor tweakers.net
Maar deze hoeft niet perse technische van aard te zijn, het kan ook zijn dat een crew member een dag beschrijft hoe het toegaat bij tweakers.net.
Maar misschien dat er ook gebruikers zijn die hun belevenis willen delen met de rest, in een kolom.
Maar hier kan ook een mening worden gegeven over bijvoorbeeld security en hoe deze wordt ingevuld door bedrijven.

Ik heb nog meer details over deze ideeën, maar ik ben nu benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik zie ook deze ideeën om tweakers.net weer een nieuwe impuls te geven.

PS: mijn excuses voor soms een slechte zinsbouw, maar ik ben wordblind en ben daar niet zo goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een waardering voor de nieuwsposts wordt al in Frontpage Algemeen behandeld:
[rml][ idee] nieuwe feature: waardering newspost[/rml]

Voor optie 2 verwijs ik je naar de TMF-vaste klanten die hier heus op zullen reageren ;)

Optie 3 wordt op dit moment aan gewerkt door de T.net redactie :)

hoi pven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 06-04-2004 19:42 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
1. Volgens mij mag je aannemen dat de artikelen die op de FP verschijnen goed zijn; een cijfer geven lijkt mij daarom niet nodig (daarnaast heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur);
2. Dat modden heeft, naar mijn inzien, wel wat; rating geven doet iedereen al;
3. Tis hier geen FoK! :X ;)

edit:
Oei ... ik ga niet met de stroom mee zie ik ... :P

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 06-04-2004 19:41 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
1. Een waardering cijfer voor artikels, dus dat gebruikers een waardering cijfer kunnen geven aan het artikel.
Dit cijfer kan dan weergeven worden op de plaats van het cijfer van het aantal reacties per artikel. (dus i.p.v.)
en dan? dan krijg je kwalitatief goeie artikelen, die niet populair zijn, en dan de grond in gewaardeerd worden. dat is trouwens in strijd met je tweede punt, waar je dingen wel weer wilt over laten aan een dedicated groepje. een artikel hoor je voor jezelf te waarderen, en niet met een serie anderen. ik zie het al gebeuren dat artikelen van 1 specifieke poster omlaag gehaald worden
2. Een waardering cijfer voor een reactie post, deze wordt dan ook gegeven door gebruikers i.p.v. modden.
Dus het modden weg halen bij de massa gebruikers (die het mod systeem toch alleen maar verpesten) en alleen de dedicated modders laten modden.
En naast een waardering cijfer te geven voor een reactie zou je ook een apart mee-eens of on-eens mini poll per reactie kunnen geven.
en dan? dan staat er "VIEZE KUT MS!" 110 waardevol, 5 oneens, en -1 flamebait. dat staat dan wel erg krom. Het leuke van T.net is altijd geweest dat je er kunt modden. En hoe wil je een user dan LM/PM maken als haar/zijn historie niet een beetje na te kijken is? Iemand zal zich echt niet fijn voelen bij een situatie waarin er alleen in /16 geluld kan worden, en hij zelf niets kan uitvoeren. Zo krijg je geen kader waar diehards uit kunnen komen/groeien imho :)
Maar deze hoeft niet perse technische van aard te zijn, het kan ook zijn dat een crew member een dag beschrijft hoe het toegaat bij tweakers.net.
Maar misschien dat er ook gebruikers zijn die hun belevenis willen delen met de rest, in een kolom.
Maar hier kan ook een mening worden gegeven over bijvoorbeeld security en hoe deze wordt ingevuld door bedrijven.
Dat vind ik een beetje pappen en nathouden, dat zijn net van die algemene Computer Idee of C!T redactioneel stukjes. Een column verwoord vaak een mening, en is niet iets voor een nieuwssite lijkt me. Sowieso is een column over een technisch onderwerp lastig (je krijgt dan altijd mensen die het niet eens zijn met de strekking van de column, ik zie het al gebeuren...), en waar moet het dan over gaan? Een column is vaak een beschouwing, of een uiting van een mening, en daar hadden we al reviews voor dacht ik. Ik ben dus tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 19:37:
Dit zijn de ideeën die ik heb voor Tweakers.net en dat zijn het ook ideeën.
Die zijn altijd welkom. :)
Dat idee is al vaker voorgesteld. Helaas werkt de search momenteel niet optimaal, maar ik zal nog even een paar voorbeelden voor je gaan opzoeken. Het is echter zo dat een artikel in principe altijd door mensen worden geschreven die eerst worden getraind en een bepaalde stijl aanhouden. Hele grote afwijkingen zul je dan ook niet zo snel zien. Heeft als voordeel dat je een stukje kwaliteit kunt garanderen en het als één geheel kunt laten overkomen. :)
Da's gedeeltelijk het systeem zoals dat vroeger gehanteerd werd. Toen werd er een selectie gemaakt van mensen die konden modden op de frontpage (zoals je dat kunt zien/zag op Fok! :)). Uiteindelijk is toen gekozen voor het huidige 'democratische' model waarbij iedereen een waardering voor een post kon geven. Dat heeft zijn voor en nadelen zoals je misschien wel is opgevallen, maar in principe zou het huidige systeem moeten werken op basis van de hoeveelheid waarde die een post toevoegt aan het topic. Is een post erg informatief en draagt ie veel bij aan het artikel (extra uitleg, linkjes, etc) dan zou dat gereflecteerd moeten worden in een goede score. Slechte dingen als flamebaits en trolls zouden gefilterd moeten worden voor de standaard bezoeker die op -1 kijkt. :)

De tag onwaar en waar is op zich niet heel erg gek, maar is in wezen zo subjectief als maar kan. Wat doe je bijvoorbeeld met mensen die niet goed geïnformeerd zijn en vervolgens waar of onwaar tags gaan uitdelen terwijl de bewering van de poster wel of niet klopt? :)
Momenteel wordt daarover nagedacht en gediscussieerd binnen de crew. Daar hoor je dus misschien nog wat meer over. We hebben ze trouwens in het verleden al wel gehad. :)

Overigens d:)b voor de wijze van meedenken en onderbouwing. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil iedereen al vast bedanken voor zijn reactie en mening, want elke mening telt.
Ik zal nu ook mijn gedachtes achter deze ideeën geven.

1. waardering voor nieuwspost.
Dit geeft dan een waardering voor de inhoud/informatie van het artikel en zie het ook als waardering voor de poster.
Dit zou ook als een stimulans kunnen werken voor de posters.
Plus je komt dan ook achter wat voor soort publiek tweakers.net heeft.
Want tussen de groep bezoekers van tweakers.net zitten ook ouderen en mensen uit het bedrijfsleven en dat is gezien de reacties een groeiende groep.
Nou is dat zonde als tweakers.net alleen voor tweakers is tussen de leeftijd 14 en 25 jaar blijft. (de grootste groep)
Ik doel op de negatieve reacties als er een nieuws artikel is waarin de beursgang van een it bedrijf wordt genoemd.

2. waardering voor reactie.
Ik vindt dat het duidelijk is dat een grote groep mensen het moderatie systeem misbruiken om hun mening te geven over een reactie.
Vooral nieuws post over amd, intel, ati, nvidia komt dat duidelijk naar voren.
Maar als een grote groep dat graag wilt, waarom dan niet een systeem die daarin voorziet zodat de amd (of een ander merk) bashers toch hun energie kwijt kunnen zonder dat hun het verpesten voor anderen.
Want die amd bashers raak je toch niet kwijt en zullen altijd manieren vinden om hun mening te geven/uiten.
Plus ik vindt dat de groep die-hard modders het beter doen als de grote massa.

3. een kolom
Ja tweakers.net is een nieuws site, maar weet je ondertussen hoeveel nieuwssites er ondertussen wel niet zijn.
Nou vindt ik de kracht achter tweakers.net het grote publiek die het aanspreekt, dus de hoeveelheid unieke hits.
Om dan tweakers.net te laten onderscheiden van de massa nieuws sites waarom dan niets zoiets als een kolom.
Plus je ziet dat de drempel vaak hoog ligt als het gaat om een goed en intersant technische artikel te schrijven voor tweakers.net
Terwijl misschien een kolom makkelijker te doen is omdat het niet perse in de puntjes hoeft uitgewerkt te zijn.
Zie het zoals de artikelen die verschijnen op cnet, zdnet of The Inquirer, die geven naast het nieuwsbericht ook een mening daarover.
En deze mening kan weer leiden tot een discussie. (reacties)

Maar ik ben blij dat hierna wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou graag willen dat het geven van een moderatie niet meer default mogelijk is voor elke geregistreerde gebruiker, want hoe het nu gaat staan er meer reacties krom gemodereerd dan goed gemodde reacties, ondanks hard werken van de LM/PM's. Vooral in draden waarin zaken zoals MS, Linux, Inte, AMD en ga zo maar door voorkomen, ik modereer die draden al niet eens meer. Ik doe veel moeite om alles goed te krijgen en binnen de kortste keren staat de draad weer zo scheef als de toren van Piza.

Het zou beter zijn dat gebruikers net zoals op GoT toegang moeten verdienen voor bepaalde zaken. Bijvoorbeeld bij een bepaald karma/tweakotine.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Dat ben ik niet met je eens. Ik kom vaak op de FP maar modereer en post er niet vaak. Alleen wanneer het onderwerp mij aanspreekt modereer ik er. Ook het posten doe ik alleen wanneer ik het gevoel heb dat ik echt iets kan toevoegen.

Wanneer je niet meer standaard mag modden is er waarschijnlijk voor mij de mogelijkheid om te modden niet meer aanwezig en zal ik er ook niet vaak meer komen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Beaves schreef op 07 april 2004 @ 11:18:
Ik zou graag willen dat het geven van een moderatie niet meer default mogelijk is voor elke geregistreerde gebruiker, want hoe het nu gaat staan er meer reacties krom gemodereerd dan goed gemodde reacties, ondanks hard werken van de LM/PM's. Vooral in draden waarin zaken zoals MS, Linux, Inte, AMD en ga zo maar door voorkomen, ik modereer die draden al niet eens meer. Ik doe veel moeite om alles goed te krijgen en binnen de kortste keren staat de draad weer zo scheef als de toren van Piza.

Het zou beter zijn dat gebruikers net zoals op GoT toegang moeten verdienen voor bepaalde zaken. Bijvoorbeeld bij een bepaald karma/tweakotine.
Daar wil ik toch even op reageren :)

Wat wil je dan instellen als ondergrens :? Moet iemand die eigenlijk nooit reageerd ineens gaan reageren omdat zijn karmascore anders geen moderaties toelaat :? Moet iemand die altijd de FP check zonder ingelogd te zijn ineens inloggen om aan een bepaald tweakotine te komen :? Wat je dan op zich beter kunt doen is proberen om de moderatieFAQ op de een of andere manier zo op te stellen dat deze kort en bondig weergeefd wat er wel en niet mag en waar je op moet letten. En ook melden dat je niet moet modereren om maar van je punten af te komen, iets wat ik de laatste tijd ook regelmatig lijk te zien :)

[edit]
Wat ijsschots dus zegt :+

Note to self: /me ChristuS moet toch eens sneller leren tikken *

[ Voor 5% gewijzigd door Dommel op 07-04-2004 11:44 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

@iisschots:
Je komt er toch niet speciaal voor de mods? Je komt er toch om de nieuwspost te lezen en de eventuele reacties? Dat je een reactie kan waarderen (modden dus) is toch alleen toegevoegde waarde??
Dus dat zou imo niet mogen uitmaken toch?

edit:

Dan doel ik dus vooral op je laatste zin: dat als je niet meer standaard zou mogen modden dat je er niet veel meer zal komen.... voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens....

[ Voor 29% gewijzigd door SnakeMind op 07-04-2004 11:52 . Reden: Toevoeging: zie edit ;-) ]

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

over punt 2. is genoeg gezegd en die ideeen deel ik ook sterk,
het is onmogelijk een moderatie-systeem te hebben dat 'perfect' werkt, altijd de juiste score voor een post geeft en ook eentje waarmee de poster zelf tevreden is.

Het Tnet systeem is zeker niet perfect in al deze zaken, maar het is een leuke extra, wat de grote meerwaarde ervan wel is, is volgens mij de mogelijkheid tot betrokkenheid bij Tnet, die ik verder bij geen enkele andere site ken.

Het modereren is voor mij ook onderdeel geworden van het doorlezen van de reacties, het voor mezelf bepalen welke waarde ik hecht aan de posts die ik daar lees.
Of ik het 'eens' ben met de mening van de reactie-poster daar is één onderdeel in mijn waardering voor een reactie, echter ik poog ook aandacht te besteden aan pure feitelijkheden, nieuwe informatie in de reacties, en meestal wegen die zwaarder dan enkel de 'mee eens/niet mee eens'

punt 3)
daar ben ik eigenlijk een enorme voorstander van, meer columns op de FP zou heel leuk zijn, een actief beleid hiertoe.
Vroeger gebeurde dat wel eens, maar was het zeer onregelmatig.

Het zou een leuk idee zijn om ook de binding met het forum an sich sterker te maken dmv. columns, om ook columns te kunnen plaatsen die betrekking hebben op GoT lijkt me een interessant idee.

Maar hiervoor zou het wel essentieel zijn dat er vaste deadlines gesteld worden voor de schrijvers, niet passief wachten totdat iemand een column schrijft en instuurd, maar vaste afspraken en vaste columnisten aanstellen, die dan met regelmaat columns plaatsen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
SnakeMind schreef op 07 april 2004 @ 11:50:
@iisschots:
Je komt er toch niet speciaal voor de mods? Je komt er toch om de nieuwspost te lezen en de eventuele reacties? Dat je een reactie kan waarderen (modden dus) is toch alleen toegevoegde waarde??
Dus dat zou imo niet mogen uitmaken toch?

edit:

Dan doel ik dus vooral op je laatste zin: dat als je niet meer standaard zou mogen modden dat je er niet veel meer zal komen.... voor de rest ben ik het in grote lijnen met je eens....
Het is juist de toegevoegde waarde waardoor ik op tweakers kom.
Dat je kun discusseren en wat meer over het nieuws kunnen weten, zoals eigen ervaringen ed.

Wanneer dit er niet meer mogelijk is zal ik hier minder vaak komen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1