Stroomuitval & Schade?

Pagina: 1
Acties:

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Nou hebben een aantal gasten vanwege de verbouwing van onze badkamer een aardlekschakelaar aangebracht. Op zich geen probleem, veiligheid boven alles :)
Toch blijkt de elektrische belasting bij inschakeling van bepaalde apparaten te groot te zijn voor onze fijne schakelaar, wat dit weekeinde al 7x voor een stroomuitval zorgde...

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of zoiets blijvende schade kan veroorzaken aan de hardware van je computer (als die aanstond natuurlijk). Dat er file's kunnen omvallen weet ik natuurlijk, maar dat is niets nieuws in Windows :)

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

als je de stroom eraf gooit lijkt het me niet dat het schade aan kan richten,.....

je kunt natuurlijk altijd zo'n spannings-beveiligings-ding tussen het stopcontact en je pc zetten,....is zowiezo een veilig idee voor je pc'tje

Verwijderd

Volgens mij kan het wel degelijk schadelijke effecten hebben. Bijv. als je net op dat moment een cd'tje aan het branden bent of je bios aan het flashen >:)

• steenz
Ja, hehe, maar ik had het over de hardware, omgevallen bestanden zijn we wel gewend in Windows!

Verwijderd

Hier in de flat valt de stroom gemiddeld 3x per week uit [aardlek]... Compu zal het wel niet leuk vinden maar hij doet het nog steeds

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik had hier laatst een topic over: HD kaduuk door stofzuiger

Malief begon op de overloop met stofzuigen en op 'tzelfde moment was mijn pc net aan het opstarten. PC viel direkt uit toen stofzuiger aan was en de HD was dus compleet naar z'n gootje :(

Dusse, 't kan wel fout gaan, maar zou eigenlijk niet mogen :'(

• steenz
Hmm, nou ja, vanochtend is aardlekschakelaar van de groep met de pc verwijderd, dus het zal allemaal wel loslopen :)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

na 3e x stroomuitval.....compoorten vern#*kt!

Verwijderd

Is zoiets niet te verhalen op de verzekeringsmaatschappij m.b.t. inboedelverzekering?
Pagina: 1