Toon posts:

Hulp, ondersteuning van moederbord en processor.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zelf heb een asus P4S8X-X moederbord met een bussnelheid van 533/400 mhz.

Nou is mijn vraag of er ook een processor op kan met een bussnelheid van 800 mhz(quaddump technologie). aangezien ik een snellere processor wil( 3.0+ghz northwood) zou ik dit graag willen weten, aangezien ik misschien zometeen iets koopt wat niet werkt..

wie kan mij hierbij helpen?

Firestorm__666

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Kijk eens op de site van je MB fabrikant. Die kan je vast vertellen wat jij moet weten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

Dat kan wel, echter als je bijv. een 3.0Ghz processor koopt dan heeft die een multiplier van 15. Als jouw FSB dan maar 133Mhz is ipv de 200Mhz dan resulteert dat in een uiteindelijke snelheid van (15x133=)2.0Ghz

Het kan dus wel, maar dan kun je beter een goedkopere processor kopen die bedoeld is om met een FSB van 133Mhz (533QDR) te werken. Op www.asus.com.tw kun je wel zien welke processoren jouw moederbord officieel ondersteund. Ook kun je daar vinden of je moederbord evetueel ook HT ondersteund, wat alle 800QDR en de 3,06Ghz 533QDR processoren ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 06-04-2004 19:19 ]

9800x3d

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Als de bussnelheid idd 400/533 is is de max een 3.06/533 nw. Lijkt me dat je antwoord er dus al is. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens het stukje tekst bovenaan New Topic. Daarin staat o.a. dat je eerst op de supportsite van de mobofabrikant en de PMG FAQ moet kijken voor antwoorden. Op de Asussite staat een actueel CPU support tabel en in de FAQ van dit subforum staat een direct-link erheen, kijk onder "Welke processors kan ik allemaal op mijn mobo prikken?" :)

Voortaan wel eerst vooronderzoek plegen eer je een topic opent he ;) Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

Dit topic is gesloten.