Toon posts:

Windows wil niet installeren op maxtor 40 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een maxtor 40 gb harde schijf, waar clarity van mycom (een of ander programma wat ze op de harde schijf zetten als vervanging voor een windows cd) op zat. Nu had ik laatst per ongeluk met mijn stomme hoofd deze hd aangesloten toen de pc aanstond; gevolg was dat windows niet meer op wilde starten (kreeg als foutmeling: fout bij opstarten besturingssysteem). Ik kreeg hem echter nog aan de praat door er windows xp overheen te installeren en die clarity (die het niet meer deed) verders met rust te laten. Nu heb ik vandaag mijn harde schijf helemaal geformatteerd, clarity van mijn harde schijf verwijderd en opnieuw gepartitioneerd. Maar nu wil windows xp echter helemaal niet meer installeren, alleen het 1e gedeelte van de installatie gaat goed, maar als hij dan opnieuw opstart krijg ik als foutmelding "fout bij opstarten besturingssysteem" of "het besturingssysteem ontbreekt". Doe ik iets fout bij de installatie? (gewoon vanaf een xp cd), hoe krijg ik windows weer op deze schijf?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 20:37

Tux

Heb je al een uitgebreide check gedaan op defecten in je schijf e.d.?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
euuuh heo doe ik zo'n check? (weet wel dat na die keer dat ik hem aangesloten had, heb ik mijn warez en documenten en games enzo gescandisked, en daar was niks mis mee)

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:27
Idee setje bootflops van partition magic aanmaken en onder dos runnen?

Formateren en opnieuw indelen. daarna de versie van xp installen die je wil. Lijkt mij nl. dat er nog wel degelijk een restje clarity op die schijf staat.Vandaar ook foutmeldingen steeds, windows weet niet van welk Os nou te starten.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat met partition magic?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:27
b44rs,

internet is een mooi medium maar het is niet zo dat als je een vraag stelt in een tech community als GoT dat andere users alles uitgaan kauwen tot hapklare brokken....

Je kan ook wat zelf doen eraan, nl zoeken op google en in de desbetreffende faq's van de verschillende techfora kijken.

Dus daarom:

Welkom @ GoT! :) probeer nu eens te zoeken, evt een oplossing te vinden en mocht je dan er nog niet uitkomen.Post dan nog eens ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Pagina: 1