Toon posts:

Burenruzie tussen scsi apparaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met mijn nieuwe computer.

Het is een

Pentium 3 550 mhz
Giga GA 6BXU moederbord (met ingebouwde scsi controller)
Een seagate Barracuda scsi hd
een plextor 12*4*32 cd rewriter
Een onstream 30 gig scsi
Een ati videokaartje 8mb
Een ndis netwerkkaart 100mbit

Het probleem is het volgende:

Als ik en de cdwriter en de onstream er in heb hangen loopt de computer vast zodra ik in windhoos 98 windows verkenner, deze computer of internet explorer start.
Doe ik alleen de cdwriter er in dan gaat alles goed en alleen de onstream ook. En nee ze zitten niet op hetzelfde id.

(de ene op 4 de andere op 6, heb daar ook al andere waarden voor geprobeerd maar dat helpt ook niet)

Ik heb eigenlijk geen idee waar dit aan ligt. Iemand anders wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel natuurlijk Gigabyte moederbord ipv giga.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik neem aan dat je de terminatie ook goed hebt? (ik bedoel..als je zulke apparaten hebt dan moet je dat toch weten :))

Verwijderd

Topicstarter
Mwjah dat staat goed..

Verwijderd

Je harde schijf zou ik zondermeer op SCSI ID 0 zetten, die heeft dan de hoogtse prio met aansturen SCSI-Bus.

Verder lijkt me SCSI-ID 4 of 5 voor de CD-RW een zeer goede.

Kan jij soms ook je LUN (Logical unit Number) ergens instellen?
Zo ja, zorg dat ze op 0 staan...

Verder weet ik nix.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:32

Jaymz

Keep on moving !

Op hoeveel Bussen(=kabels) heb je de boel zitten 1, 2 of 3?
1 (Interne wide, meestal HD)
2 (Interne small, meestal CDROM)
3 (Externe kan beide, externe app. zoals externe writers ed)

Om een lang verhaal kort te maken.
Heb je je HD, cdrom en cdwriter allerdrie om een aparte(!) kabel zitten, is het gedoemd om te mislukken als alledrie de apparaten aanstaan.

De uitleg heb ik wel eens gahad, ik kan em alleen niet meer herhalen. ut komt erop neer dat je dan een 'T' maakt en de bitjes lopen er aan de bovenkant van de staande poot uit (schematisch)(omdat deze NIET getermineerd is (en ook niet kan worden))

Verwijderd

Topicstarter
2 kabels

een small met de hd

en een wide met onstreamer en cdwriter

Verwijderd

Topicstarter
Na het wederom opnieuw installeren van de drivers heeft zich een nieuwe situatie voorgedaan:

op de cd die bij de onstreamer zat een programma: echo setup, dat start met de start van windows. Deze zoekt de tapestreamer. Tijdens het zoeken kun je helemaal niks doen en loopt ie 9 van de 10 keer vast. Die ene keer vindt hij hem direct bij de boot van windows.

Het blijft vaag..

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Met welke snelheid communiceren de beide apparaten.??

Stel het eens zo in dat beide op dezeldfde snelheid lopen !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden, maar zo vaag als deze bug heb ik ze nog nooit meegemaakt..

Ik kwam erachter dat op exact hetzelfde moment dat windhoos de tapestreamer zocht de cdwriter even ging draaien. Er bleek nog een cd in te zitten..

Eruit gehaald, en hij liep als een zwerende vinger.

Cd er weer in, en hij wil weer niet booten.

Na het booten kan ik er zonder problemen een cd in stoppen en loopt alles prima.

Tamelijk irritant maar ik kan er mee leven. Het zal na de 1e maandelijkse hd format wel voorbij zijn vermoed ik.

Maar vaag is ut..

ik dank u allen voor u hulp

Verwijderd

Hmmmz, ik heb ditzelfde probleem. Idd als er een CD-tje in zit...maar ook meestal zonder aanleiding

Als ik mijn Plextor 32x, Pioneer DVD-303s, en Taiyo Yuden (yeeha ;))2x CD-R tegelijk aansluit gaat mijn systeem ook hangen als ik naar b.v. verkenner ga ofzo. Dan gaan de lampjes van alle drives heel irritant knipperen (alsof ie de SCSI-bus reset ofzo)...

Mijn moederbord is een Gigabyte 6BXS (met UW-scsi controller)

Ik kan er ook wel mee leven (door mijn CD-r alleen aan te sluiten als ik hem nodig heb), maar als iemand een oplossing weet zou het errug handig zijn...

Oh ja, alles hangt bij mij wel aan 1 kabel (scsi-2/wide) en is voorzover ik weet goed getermineerd)

Alvast bedankt,
Wouter
Pagina: 1