Camera aansluiten op tv-in van computer

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Een kennis van mij, heeft laatst de computer van de aldi gekocht. Die van medion dus. Nu zit daar aan de voorkant, zo'n gele aansluiting, voor tv-in.

Nou heeft hij ook een camera van medion (geen digitale). Deze sluit hij normaal op z'n tv aan, met zo'n verloop kabeltje, naar de tv-in ingang van de tv, en dan kan hij beelden bekijken/opnemen etc.

Nu dacht ik, dat hij die camera ook wel op z'n computer kon aansluiten, door simpelweg het stekkertje niet in de tv te doen, maar in de tv-in van zijn computer.
(is dus een kabeltje, met zwart plugje in camera, en geel plugje aan andere eind).

Maar windows XP herkent vanzelf niets (redelijk logisch, is geen digitaal ding).
Maar is het nu toch mogelijk de beelden van die camera op de computer te krijgen?
Is daar speciale software voor ofzo? Heb een beetje gerommeld met movie maker, maar daar kwam nie veel uit, omdat de computer simpelweg niet "detecteert" dat er een camera aangesloten is.

ps. ik heb geprobeerd te zoeken op GoT, maar ik kreeg steeds de error:
"No results found (0 hits, Database `default' couldn't be opened)."

[ Voor 9% gewijzigd door gizmo9003 op 06-04-2004 18:07 ]

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je snapt toch hopelijk wel dat je geen fijne (jpg) plaatjes krijgt he? Het is niet de manier om foto's over te zetten.

edit: Nu snap ik het ff niet meer, een analoge cam met een tv-out?

[ Voor 25% gewijzigd door Cubix op 06-04-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Die aansluiting is ook niet bedoelt voor "digitaal". Je moet gewoon de beelden capturen met bijvoorbeeld virtualdub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cubix schreef op 06 april 2004 @ 18:07:
Je snapt toch hopelijk wel dat je geen fijne (jpg) plaatjes krijgt he? Het is niet de manier om foto's over te zetten.
't Gaat hier waarschijnlijk over een camcorder gok ik? :)

Anywayz, ja, dit is prima mogelijk, waarom zou je anders een Video-In hebben op je PC? Heb je die ooit überhaupt wel eens werkend gekregen? Wat voor videokaart zit er in etc?
Waarom niet? Onze camcorder heeft ook een tv-out hoor ;) De tv-in en out is altijd nog analoog :)

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 06-04-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online

Ja een videocamera geen fotocamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
sorry, het gaat hier inderdaad om een videocamera ja ;)
Tv-in heb ik bij verschillende mensen al eens in werking gezien, ook op de computer ja. Maar nooit zelf aangesloten.

Wat voor videokaart, ja die nieuwe van de aldi, radeon 9800 XXL of zoiets was het toch?

Maar het moet dus gaan, dan zal ik eens wat gaan rommelen met virtualdub ;)

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
gizmo9003 schreef op 06 april 2004 @ 18:15:
sorry, het gaat hier inderdaad om een videocamera ja ;)
Tv-in heb ik bij verschillende mensen al eens in werking gezien, ook op de computer ja. Maar nooit zelf aangesloten.

Wat voor videokaart, ja die nieuwe van de aldi, radeon 9800 XXL of zoiets was het toch?

Maar het moet dus gaan, dan zal ik eens wat gaan rommelen met virtualdub ;)
Ik moest bij mijn NVidia-ding iets van WMD-drivers (ofzo!) installeren voor de video-in. Misschien voor Ati-meuk ook wel :)

Overigens had ik bij mijn kaart een prachtige CD zitten met drivers en programma's ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 06-04-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Osiris schreef op 06 april 2004 @ 18:17:
[...]

Ik moest bij mijn NVidia-ding iets van WMD-drivers (ofzo!) installeren voor de video-in. Misschien voor Ati-meuk ook wel :)

Overigens had ik bij mijn kaart een prachtige CD zitten met drivers en programma's ;)
Op internet heb ik nu een serie WDM drivers gevonden voor de RADEON series.
namelijk deze site:
http://www.sapphiretech.com/downloads/downloads.asp

ga eens proberen of deze werken, misschien zijn deze standaard niet geinstalleerd

tjah..

Pagina: 1