Toon posts:

[Ati]Rare kleurtjes en vormpjes in windows..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister heel mijn PC geformateerd, en er opnieuw windows XP opgezet. Toen ik hiermee klaar was, heb ik de 4.3 catalyst drivers voor mijn ATI Radeon 9700 Pro gedownload. Geen probeem tot dusver, maar als ik nu mijn PC aanzet, ziet mijn taakbalk en startmenu er vreemd uit

Ik zie vreemde kleurtjes, alsof het maar een paar bit is ipv 32bit [ik heb resolutie 1280x960x32].

Hier een screenshot [deze is 2 of 3x erger als hoe het eruit ziet ,maar paint maakt het effect 3x erger ofzo 8)7 .

http://members.brabant.chello.nl/~r.boer/vaag.JPG

Als ik in het startmenu met m'n cursor op een programmanaam ga staan dan ziet het er daarna weer gewoon normaal uit..

Heb dit nog nooit eerder gehad, en m'n videokaart is ook niet overclocked.

En als ik een spel aan het doen ben, of aan het internetten ben, is alles wel normaal, maar op MSN heb ik er wel last van.

Hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 18:14 ]

Verwijderd

Plaatje doet niets :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik denk toch dat die dan te warm wordt... heb je al direct X 9.0b erop gezet? en andere drivers?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
-4.3 catalyst
-Drivers van m'n geluidskaart
-Drivers van m'n monitor
-Direct X 9b

Die staan er momenteel op. Moet genoeg zijn lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 18:45 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoe zien games eruit? Hetzelfde of erger? Heb je iets verandert aan je kaart, ziet die er nog goed uit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 18:45:
-4.3 catalyst
-Drivers van m'n geluidskaart
-Drivers van m'n monitor
-Direct X 9b

Die staan er momenteel op. Moet genoeg zijn lijkt me.
Niet de drivers van je chipset vergeten, die zijn behoorlijk belangrijk.

Het probleem lijkt idd op een warmte probleem. Ook dat soort vreemde efectjes in games?

Verwijderd

Topicstarter
Nopz heb er voor de rest niet echt last van, ook niet in IE of in een spel, alleen in de taakbalk en enkele MSNicoontjes.. En in UT2004 heb ik bij de adrenaline-pilletjes ook paar blauwe streepjes ertussendoor, voor de rest is alles perfect eigenlijk.

In mijn PC voelt het best koel, ventilatoren doen het ook goed. Het voelt niet warmer of kouder dan normaal.

Edit:

Ik heb trouwens gewoon de oude WINxp erop staan, geen nieuwe update-files of service packs gedownload. Misschien dat dat helpt? Want bij de download van de 4.3 drivers van Ati staat er "ATI recommends Windows XP Service Pack 1 or higher to be installed. "

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 19:05 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien even controleren of je vga kabel wel goed op de kaart en op je monitor zit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 18:48:
[...]

Niet de drivers van je chipset vergeten, die zijn behoorlijk belangrijk.
Sorry maar waar kan ik die vinden? Ik weet niet precies welke ik nodig heb O-)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je windows xp non-sp1? want dan kunnen de 4.3 drivers nie goed werken...als je nie aan SP1 kan komen dan kan je misschien oudere drivers proberen... probeer hem is te onderclocken dan kan je kijken of die te warm wordt... op hoeveel Hz staat je monitor?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd geen SP1 geinstaleerd, en draai op 85Hz.

Ik ga nu even SP1 downloaden

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 19:15 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 06 april 2004 @ 19:12:
heb je windows xp non-sp1? want dan kunnen de 4.3 drivers nie goed werken...als je nie aan SP1 kan komen dan kan je misschien oudere drivers proberen... probeer hem is te onderclocken dan kan je kijken of die te warm wordt... op hoeveel Hz staat je monitor?
Ik heb 4.3 geïnstalleerd met een windows + sp1 en zonder, was totaal geen verschil. :)
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 19:08:
[...]

Sorry maar waar kan ik die vinden? Ik weet niet precies welke ik nodig heb O-)
Welk moederbord heb je? Als je een moederbord hebt met een nVidia chipset, dan moet je kijken op www.nvidia.com achter de nForce drivers, als je een hebt met een via chipset, dan moet je op www.via.com.tw zoeken achter de 4 in 1 drivers.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Probeer eens op je dvi-aansluiting een dvi --> vga convertor ertussen te zetten (ik neem aan dat je monitor standaard vga-aansluiting heeft).

Ik had ook ooit problemen met mijn normale vga, maar niet met dvi. Bij spellen bijna alles goed, in windows strepen in beeld :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Het is verholpen!

Ik heb SP1 gedownload en installed, en heb nu geen problemen meer. Bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1