Nieuw inkt maar print niks......

Pagina: 1
Acties:
  • 1.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
M'n zwarte inkt was op dus ik nieuwe inkt gehaalt. Nadat ik de nieuwe inktpatroon heb geinstalleerd wou ik even iets kopieren. Er kwam niets meer als een lege blaadje uit dus ik zoiets van :s nou dan maar even de kop reinigen. En weer kwam er een leeg wit blaadje uit rollen. Ik ben dus terug gegaan naar de winkel waar ik een nieuwe meekreeg. Ik helemaal blij gelijk maar even kleur inkt gekocht. Thuis gekomen installeer de zwarte cartridge waar opnieuw niks anders als een wit blaadje uit komt. Toen kon ik niet meer verder proberen omdat twee kleuren op was. geen probleem want ik had net kleur inkt gehaalt. :) OK nu nog een keer proberen maar nee hoor nog steeds niks. en nu print ie de twee kleuren die ik net heb vervagen ook niet meer :s

mijn printer is Epson CX 5200
OS is windows XP en Mac OSX.3

ik weet het niet meer waar kan het aan liggen? Is de printer kaduuk?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 12:49

freddyathlon

McLaren Mercedes

misschien stom maar heb je het beschermlaagje van de spuitkop afgehaald??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32
Dat beschermlaagje(plastic) is ook het eerste waar ik aan moest denken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Racemol op 06-04-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

en dan enkel wel dat beschermlaagje bovenaan, en niet onderaan, want onderaan hoort dat erop te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Anoniem: 58225 schreef op 06 april 2004 @ 22:02:
en dan enkel wel dat beschermlaagje bovenaan, en niet onderaan, want onderaan hoort dat erop te zitten!
Dat dacht ik eerst dus ook maar er is helemaal niks wat ik kan wegtrekken. Ik heb m'n oude cartridge erbij gepakt en er hoeft helemaal geen beschermlaag boven weggehaald te worden. :S

Beschermlaagje van spuitkop wordt door een stokje in de printer door geprikt dus dat hoeft niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-04-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

bovenop zit toch n folie zodat de cartridge lucht kan happen en niet vacuum trekt na t printen? Of is dit niet bij alle epson modellen?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
misschien moet je gewoon de stroom ff van de printer halen en ff een paar seconden de aanknop inhouden, klinkt alsof hij ontregeld is. Baat het niet dan schaad het niet.

offtopic:
hoe heb je Mac OSX en Windows XP op 1 computer gekregen? of heb je 2 pc's computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109473

zijn het orriginele cartridges of van die nepperts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:24
Wat ik nog van Epson printers weet, is dat ze inderdaad bovenop zo'n ontluchtingsgaatje hebben waar je zo'n plasticje vanaf moet trekken... Als je onderop ook folie ziet, mag dit er alleen af als dat je printkop afdekt. Als je een vaste printkop hebt, wordt die onderste folie doorgeprikt bij het plaatsen van het inktpatroon en mag je er dus niet aankomen. Zat er geen beschrijving bij de inkt? Is niet lame bedoeld, maar misschien staat er iets in over dit vacuum probleem... (lijkt in ieder geval op een ontluchtings/vacuum probleem, omdat hij na een paar prints stopt volgens de TS)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
bigfoot1942 schreef op 06 april 2004 @ 23:31:
misschien moet je gewoon de stroom ff van de printer halen en ff een paar seconden de aanknop inhouden, klinkt alsof hij ontregeld is. Baat het niet dan schaad het niet.

offtopic:
hoe heb je Mac OSX en Windows XP op 1 computer gekregen? of heb je 2 pc's computers?
Nope stroom eraf werkt ook niet.

offtopic:
Laptop naast pc
Anoniem: 109473 schreef op 06 april 2004 @ 23:32:
zijn het orriginele cartridges of van die nepperts?
Orgineel
Basje2001 schreef op 06 april 2004 @ 23:35:
Wat ik nog van Epson printers weet, is dat ze inderdaad bovenop zo'n ontluchtingsgaatje hebben waar je zo'n plasticje vanaf moet trekken... Als je onderop ook folie ziet, mag dit er alleen af als dat je printkop afdekt. Als je een vaste printkop hebt, wordt die onderste folie doorgeprikt bij het plaatsen van het inktpatroon en mag je er dus niet aankomen. Zat er geen beschrijving bij de inkt? Is niet lame bedoeld, maar misschien staat er iets in over dit vacuum probleem... (lijkt in ieder geval op een ontluchtings/vacuum probleem, omdat hij na een paar prints stopt volgens de TS)
Niet allemaal schijnbaar. Ik heb zelf ook een stylus 400 en 440 gehad en daar zat wel die ontluchtings gebeuren boven op de cartridge. Zat wel iets bij maar dat was totaal geen beschrijving. Meer van "gebruik orgineel epson inkt, maximaal houdbaar....."

[ Voor 60% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-04-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 16:39

E-Vix

Nu met sneeuw!

De cartridge die je hiervoor gebruikte, was die ook origineel?
Het probleem bij epson is namelijk dat als de kop leeg geprint is, het vrij lang kan duren voordat de inkt weer helemaal door de kop heen is. Vandaar ook die chip in de cartridge die er voor zorgt dat als de cartridge voor iets van 98% leeg is, hij stopt met printen. Als je dus een imitatie cartridge hebt gehad met een slechte chip, of een hervulde cartridge met een chip die gereset was, maar als daar niet genoeg inkt in heeft gezeten, dan is dus je kop leeggeprint. Gewoon veel testpagina's achter elkaar afdrukken zou het probleem op moeten lossen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
E-Vix schreef op 06 april 2004 @ 23:47:
De cartridge die je hiervoor gebruikte, was die ook origineel?
Het probleem bij epson is namelijk dat als de kop leeg geprint is, het vrij lang kan duren voordat de inkt weer helemaal door de kop heen is. Vandaar ook die chip in de cartridge die er voor zorgt dat als de cartridge voor iets van 98% leeg is, hij stopt met printen. Als je dus een imitatie cartridge hebt gehad met een slechte chip, of een hervulde cartridge met een chip die gereset was, maar als daar niet genoeg inkt in heeft gezeten, dan is dus je kop leeggeprint. Gewoon veel testpagina's achter elkaar afdrukken zou het probleem op moeten lossen.
Hiervoor heb ik alleen 1 zwarte imitatie inkt gebruikt. Kleur was orgineel. Maar nu print ie alleen nog maar 1 kleur. (Apparte kleur cartridges) Dus 3 koppen werken nu ineens niet meer :S
Ik laat 'm wel 10 Zwart wit copies maken. Kijken wat er gebeurt.

EDIT: 10 mooie witte vellen papier. Er gebeurt helemaal niks. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Alpha-sphere op 06-04-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
Alpha-sphere schreef op 06 april 2004 @ 23:52:
[...]

Hiervoor heb ik alleen 1 zwarte imitatie inkt gebruikt. Kleur was orgineel. Maar nu print ie alleen nog maar 1 kleur. (Apparte kleur cartridges) Dus 3 koppen werken nu ineens niet meer :S
Ik laat 'm wel 10 Zwart wit copies maken. Kijken wat er gebeurt.

EDIT: 10 mooie witte vellen papier. Er gebeurt helemaal niks. ;(
grote kans dat het aan de imitatie inkt heeft gelegen. deze is vaak van slechte kwaliteit en wil nog wel eens je koppen slopen (epsons hebben toch apparte koppen? dus niet in de cartdridge)
inkt is waarschijnlijk opgedroogt in je koppen die nu mooi verstopt zitten.
je kan het proberen schoon te maken, maar geef je weinig kans op overleven...

natuurlijk kan ik er compleet naast zitten, maar dit heb ik al een paar keer gezien.
iemand die boos in de winkel kwam met een 1 1/2 jaar oude printer maar wel imitaties gebruikt... ze slopen gewoon je printer.

wat er vaak ook niet bijstaat is dat je garantie verlopen is zodra je imitatie cartdridges in je printer stopt!!! vraag maar na bij de printer fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
sharkzor schreef op 07 april 2004 @ 00:33:
[...]

grote kans dat het aan de imitatie inkt heeft gelegen. deze is vaak van slechte kwaliteit en wil nog wel eens je koppen slopen (epsons hebben toch apparte koppen? dus niet in de cartdridge)

natuurlijk kan ik er compleet naast zitten, maar dit heb ik al een paar keer gezien.
iemand die boos in de winkel kwam met een 1 1/2 jaar oude printer maar wel imitaties gebruikt... ze slopen gewoon je printer.

wat er vaak ook niet bijstaat is dat je garantie verlopen is zodra je imitatie cartdridges in je printer stopt!!! vraag maar na bij de printer fabrikant
Maar dat verklaart dan weer niet waarom m'n 2 van de 3 kleuren het nu ook niet meer doen. Daar heeft altijd orgineel inkt in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34
sharkzor schreef op 07 april 2004 @ 00:33:
[...]

Zelfs met originele cartridge kan dat gebeuren ja.
ALs je maar lang genoeg niet print dan droogt die boel op.
Nieuwe printkop is meestal net zo duur als nieuwe printer (afhankelijk welke serie natuurlijk, en of je het zelf zo'n kop kunt vervangen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Zijn die steekdingen niet afgebroken, of ligt er niet nog wat restant van een oud inktpatroon in de kop? Heb ik wel vaker gezien, toen werd een patroon gewoon niet "aangebroken" omdat d'r gewoon nog een onderkantje van een oud inktpatroon in achter was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85499

Hebben die cardridges een eigen printkop of zet je de cardridge in de printkop?

Ik heb zelf het idee dat je printkoppen gewoon verstopt zitten en zelfs zo erg dat je die met "printkoppen reinigen" niet schoon krijgt.

Volgens mij is er wel soort spul te koop om je printkoppen mee te reinigen. Misschien is lost dit het probleem wel op...

Voor de rest heb ik geen idee wat er anders aan de hand kan zijn. Ik heb zelf nooit een Epson printer gehad, maar altijd een printer van goeie kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

In mijn werk heb ik de meeste merken wel gezien, canon, HP, epson, zelfs olivetti. En ik moet zeggen dat epson IMHO schijtspul is.

Je zet de cartridges, eigenlijk niks meer dan domme tankjes, in een onverwisselbare kop, die een waslaagje onderop de printer doorsteekt. Er zit ook een luchtgaatje bovenop de cartridges (waar je een plastic folie vanaf trekt). Overigens: wanneer je een cartridge hebt geinstalleerd mag je hem er NIET uithalen tot hij leeg is, dat verpest de cartridge, want dan komt er lucht in.

CANON is al beter, die hebben wat slimmere cartridges (verwisselbaar OA), maar werken met alle elektronica op een kop, die verwisselbaar is. Na 3x moet je die eigenlijk vervangen, maar geen hond die dat doet. Zo had ik gister een klant met een Canon S600 die niet meer printen wou. 3x raden? Kapotte kop. Kop is niet meer zomaar te bestellen, dus even canon bellen hoe duur zoiets nou is. Wat denk je? 200 euro...

De klant heeft een nieuwe printer aangeschaft. Een HP die alle electronica ín het patroon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Dit zuigt wel een beetje. Als ik nu een andere printer wil gaan kopen moet ik wel weer een epson nemen die dezelfde cartridges slikt anders heb ik zeg maar 80 euro door de plee gespoelt. En ik was nog van plan om de volgende keer eens een andere merk te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78646

Anoniem: 76695 schreef op 07 april 2004 @ 08:15:
In mijn werk heb ik de meeste merken wel gezien, canon, HP, epson, zelfs olivetti. En ik moet zeggen dat epson IMHO schijtspul is.

Je zet de cartridges, eigenlijk niks meer dan domme tankjes, in een onverwisselbare kop, die een waslaagje onderop de printer doorsteekt. Er zit ook een luchtgaatje bovenop de cartridges (waar je een plastic folie vanaf trekt). Overigens: wanneer je een cartridge hebt geinstalleerd mag je hem er NIET uithalen tot hij leeg is, dat verpest de cartridge, want dan komt er lucht in.

CANON is al beter, die hebben wat slimmere cartridges (verwisselbaar OA), maar werken met alle elektronica op een kop, die verwisselbaar is. Na 3x moet je die eigenlijk vervangen, maar geen hond die dat doet. Zo had ik gister een klant met een Canon S600 die niet meer printen wou. 3x raden? Kapotte kop. Kop is niet meer zomaar te bestellen, dus even canon bellen hoe duur zoiets nou is. Wat denk je? 200 euro...

De klant heeft een nieuwe printer aangeschaft. Een HP die alle electronica ín het patroon heeft.
200 euro...waar je na 4/5 keer een cartridge in een HP verwisselen ook op zit,
in mijn Canon S500 zit ook een vaste kop waar ik nu al ruim 2 jaar mee print...
no problemo, tegen de tijd dat mijn kop het af laat weten (god knows when) is het wel weer tijd voor een nieuwe canon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70061

Misschien handig om het apparaat van binnen eens schoon te maken.
Heeft deze geen encoder strip?
En anders eens bellen met Epson of ze geen reset code hebben die eventuele lucht uit het
inkt-doorvoer systeem spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik heb net dus epson gebeld en zij vertelde mij ook dat de printerkoppen hoogst waarschijnlijk verstopt zijn. De reparatie kost zullen tegen de €100 zijn.
Tis goedkoper als een nieuwe printer kopen maar wel erg lastig met het opsturen of brengen. Ze zitten in utrecht en ik in Den Haag.

Iedereen bedankt voor jullie hulp. Ik ga dat ding maar inpakken en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32
Zou je niet eerst zelf proberen die printerkoppen schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Racemol schreef op 07 april 2004 @ 12:25:
Zou je niet eerst zelf proberen die printerkoppen schoon te maken?
Hoe dan? kan er niet echt bij komen. Anders moet ik de halve printer gaan demonteren en ik weet niet of ik het wel weer in elkaar kan zetten met die drivebelt en die flatkabel die eraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70061

hadden ze geen reset mogelijkheden?
Of een clean optie?

Bij HP wil dat probleem nog wel eesns opgelost worden door te cleanen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46284

Is het probleem inmiddels opgelost?

Ik heb soortgelijk probleem met mijn epson c20UX. Ik had een wecare zwarte cartridge dmv digital revolution resetter helemaal opgebruikt. Vervolgens heb ik er een reeds eerder gebruikte wecare zwarte cartridge ingedaan (ja dom ja). Hij was al eens gebruikt maar ik weet zeker dat er nog inkt in zat. Dat programatje geeft ook aan dat i voor 70% vol zit. Probleem: Er komt geen zwarte inkt op papier.

Nu las ik iets over lucht dat in de printkop kan gaan zitten. Oplossing... in lauw water en dat soort gein, maar zoals jullie weten zit die kop IN de printer dus dat gaat niet werken. Ander idee iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Anoniem: 46284 schreef op 06 mei 2004 @ 11:43:
Is het probleem inmiddels opgelost?

Ik heb soortgelijk probleem met mijn epson c20UX. Ik had een wecare zwarte cartridge dmv digital revolution resetter helemaal opgebruikt. Vervolgens heb ik er een reeds eerder gebruikte wecare zwarte cartridge ingedaan (ja dom ja). Hij was al eens gebruikt maar ik weet zeker dat er nog inkt in zat. Dat programatje geeft ook aan dat i voor 70% vol zit. Probleem: Er komt geen zwarte inkt op papier.

Nu las ik iets over lucht dat in de printkop kan gaan zitten. Oplossing... in lauw water en dat soort gein, maar zoals jullie weten zit die kop IN de printer dus dat gaat niet werken. Ander idee iemand? :?
Probleem is er nog steeds. Moet 'm nog steeds opsturen voor reparatie :(

Pagina: 1