cooler AMD K-2 500

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kan daar gewoon een socket7 cooler op (coolermasterding van 2 tientjes) die nu op mn iP233mmx zit? Of moet er een andere op? Ik zie nl. plaatjes van de K6-2 en dan zit er een soort bobbel op de cpu (metalen plaatje over de core). Loop ik niet de kans dat ik de cpu plet als ik die cooler dr op ga zetten?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een k6-2 draait gewoon lekker met als koeling IETS met een heatsink en een fan.
een een k6-2 is ook niet kapot te krijgen omdat er zo'n prachtig beschermplaatje op zit.

• Palomar
  • Niet online
ok :) en is koelpasta ook nog nodig?

• Palomar
  • Niet online
Is coolpasta nog nodig? Die K6 schijnt nogal heet te worden vandaar...

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Het is zelfs zeer aan te raden om koelpasta te gebruiken omdat het beschermplaatje van de k6-2 niet egaal vlak is.
Het slimste is om de cpu heel lichtjes in te smeren met koelpasta, dan de heatsink erop drukken (zonder klemmetjes, maar wel met ongeveer de zelfde druk) dan weer de heatsink eraf halen en kijken waar de koelpasta nu ook op de heatsink zit. Op die manier kun je zien waar je wat extra koelpasta moet smeren om volledig contact te garanderen tussen heatsink en cpu.
Wellicht met een goed koelertje kun je het voltage lekker verhogen en nog 50 megahertzen extra of misschien wel 100 mhz extra uit je cpu persen.
Even ter voorbeeld: ik heb een k6-2 500 op 550 mhz lopen op 2.7 volt met een Spire MA324-15 koeler en arctic silver ertussen.
Succes!
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

WOW!
2.7 volt!!??
hoe warm wordt ie dan wel nie??
Ik kreeg mn k6-3 50 hz hoger op 2,7V, maar dat vonnik stiekem veel te riskant.
Hmz ik heb een 550 besteld, en ik ben bang dat ik bij deze cpu hetzelfde ga proberen als wat bij mn k6-3 mislukt was,.. Plaatje eraf!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb mijn k6-2 450 gisteren op 500 gekregen met als voltage 2,5 (ipv 2,4). Van de week ga ik de 550 proberen met 2.7v. Ben benieuwd. Er zit dan wel een hele vette koeler op (GlobalWin FOP32-1) en Arctic Silver. Wel geinig trouwens: ik wilde die processor ook 'effe' uncappen --> don't try that :) Er brak een hoekje af. Ik ging natuurlijk van z'n kut en klote maar het ding doet het wonder boven wonder nog (met wiebelend pootje op de hoek nog wel!). Gelukkig.... 8-)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Ik heb net flink zitten vijlen om m'n ouwe bakkie (Asus P5A met K6-2/500) uit te rusten met een Spire Orbje 21B3... sjonge jonge.. zit wel lekker strak, maar die atx voedings plug.. grrrr...

Volgens zeggen moet een 'gewone' Socket A koeler passen.. zodat muh vriendin er nog wat aan heeft. ....maar op dat bord dus gewoon effe niet passen heh.. ook geen 'standaard' socket a, MA324....

dremel, slijpsteen, ijzerzaag, ... heeft er nog iemeand een slijptol te leen ??

maar ik ben er bijna, nog effe flink vijlen... met veiligheidsbril op 8-)

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op maandag 18 december 2000 14:09 schreef modderfokker het volgende:
WOW!
2.7 volt!!??
hoe warm wordt ie dan wel nie??
Ik kreeg mn k6-3 50 hz hoger op 2,7V, maar dat vonnik stiekem veel te riskant.
Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoe warm die wordt :)
Maar de heatsink wordt niet echt warm of zo en hij blijft wel stabiel draaien, dus ik neem aan dat dat wel goed zit.
Als m'n cpu z'n warmte niet goed kwijt zou kunnen aan de heatsink (dat zou ook de relatief koele temp van de heatsink kunnen verklaren namelijk) dan zou de computer op een gegeven moment instabiel moeten worden door de oplopende temperatuur van de cpu. Maar aangezien hij stabiel blijft heb ik er wel vertrouwen in.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Wat boeit het nou of 2.7volt te warm of te veel zou zijn.

als het werkt...mooi laten zitten! :)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Pagina: 1