PC ontzettend traag tijdens branden cd

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Vroeger kon ik altijd cd's binnen 3 minuten branden op 48x met mijn BenQ 4816P brander.
Het duurt echter de laatste tijd een stuk langer om een cd vol te branden (ook op 48x en nu duurt het zo'n 8 minuten) en daarbij komt ook nog eens dat de pc zo traag wordt tijdens het branden dat muziek begint te stotteren en zelfs de muis aanwijzer begint te haperen en traag te reageren. Nou kan ik natuurlijk gewoon de pc 8 minuten met rust laten en dan is de cd netje gebrand maar ik vind het toch erg vervelend.
Weet iemand hoe het komt dat de het branden van een cd de hele pc overload?

Alvast bedankt :)

(search wil niet werken hier, dus ik heb geen idee of dit al eens eerder is gevraagd)

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 23:08

BwO

Up The Irons!

Typisch geval van DMA die niet aan staat. Moet je even aanzetten bij de Device Manager en dan eigenschappen van je brander.

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• Aurelium
BwO schreef op 06 april 2004 @ 18:11:
Typisch geval van DMA die niet aan staat. Moet je even aanzetten bij de Device Manager en dan eigenschappen van je brander.
Ik zie het niet bij de eigenschappen staan.
Ik krijg de volgende tabbladen:
-general
-properties
-volumes
-driver

Bij geen van deze tabbladen is iets over DMA aanzetten te vinden.
Kun je het iets precieser uitleggen :)?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:40

Sjaak_Afhaak

Bleh!

bij controlpanel--> system --> hardware --> device manager --> IDE ATA/ATAPI controllers --> primary & secondary IDE channel --> advanced settings kun je je apparaten ook op DMA zetten. wel ff rebooten :)

Hier staat tekst

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:12
Gebruik je ook een ander programma?? Het kan zijn dat die zich in windows xp automatisch op de hoogste prioriteit zet om een buffer underrun te voorkomen

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Aurelium
Sjaak_Afhaak schreef op 06 april 2004 @ 19:50:
bij controlpanel--> system --> hardware --> device manager --> IDE ATA/ATAPI controllers --> primary & secondary IDE channel --> advanced settings kun je je apparaten ook op DMA zetten. wel ff rebooten :)
Ja, heb net eff in windows help gezocht en daar kwam ik er ook al achter dat ik bij IDE moest kijken en niet bij mn brander. Maar, nu staat daar een primair IDE channel en een Secundair IDE channel.

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/primaire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/Secundair.jpg

De secundaire channel wil niet op DMA mode gaan...
Wat kan ik hier aan doen

-edit-
Ik heb bij het secundaire plaatje en dan device 2, dat ding al van pio only naar dma if available gezet. Net eff gereboot, maar de transfer mode blijft op PIO only staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Aurelium op 06-04-2004 20:07 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Moet je die IDE controller en de apparaten die eraan hangen eens verwijderen uit je Apparaatbeheer en dan opnieuw opstarten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Aurelium
limoentje schreef op 06 april 2004 @ 20:08:
Moet je die IDE controller en de apparaten die eraan hangen eens verwijderen uit je Apparaatbeheer en dan opnieuw opstarten.
Thx man, ik heb de IDe controller eraf gegooid net, en toen ie opnieuw opstartte heeft windows alle cd rom spelers en IDE controllers en channels weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt ook het secundaire IDE channel op DMA Ultra :)

Allemaal bedankt voor jullie hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Aurelium op 06-04-2004 20:21 ]

Pagina: 1