[optisch/draadoze muis] Beweegt vanzelf

Pagina: 1
Acties:

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Zo af en toe (soms pas na een paar uur, soms na een paar minuten) begint m'n muisaanwijzer ineens van zelf te bewegen.
Ik ben dan de controle totaal kwijt. Als ik hem even in z'n docking station zet dan draait ie weer als een zonnetje.... Dit is echt mega-irritant zoals julie vast wel begrijpen. Heb met deze muis (d.w.z. hetzelfde merk/type) als eens [url=ttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/868354]eerder problemen gehad[/url], maar heb hem toen op een beurs geruild voor een werkend exemplaar.

Dit is sinds afgelopen zondag, het volgende is toen verandert 's ochtends:
- windows 2003 server EE geïnstalleerd (de trial van de ms-site, om te kijken of het bevalt als desktop-os)
- in een andere USB-port gedaan

Helaas, onder windows 2000 (had toen ff dualboot, nu alles geformatteerd/geherpartioneerd dus alleen nog 2k3) had de muis dezelfde problemen :(
Ook nadat ik hem terug had gestopt in de 'oude' usb-port doet hij het niet.

Beide wijzigingen gebeurde 's morgens en de muis begon 's middags pas kuren te vertonen, dus denk eigenlijk niet eens echt dat het met elkaar in verband staat.

Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de muis te testen op een andere pc, hoop dit vanmiddag/vanavond nog te kunnen doen.

(belangrijke? ;) ) systeeminfo:
Type muis: Medion MD 6419
Draadloos: ja
Optisch: ja
Operating System: Windows Server 2003 EE

edit:

Het is natuurlijk(?) de muisaanwijzer, niet de muis zelf :)

[ Voor 5% gewijzigd door blizt op 06-04-2004 15:54 ]

United we stand, and divided we fall

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

driverupdate al gedaan ??

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Er zjin niet echt drivers voor dit beestje, eigenlijk alleen browser mouse werd meegeleverd op een cd'tje ... had ik ook al 2x op diskette liggen ;) (maar heb de cd gebruikt)

Verwijderd

batterijen verwisseld ? (just in case)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:59 ]

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
(jarig!)
komt het niet als je de muis ff niet gebruikt? misschien een soort slaapstand?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, het zou best wel eens kunnen dat dat het is, ja .... zal 'ns kiijken of we nog batterijen hebben die ik kan misbruiken

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 23:38

Dommel

Professioneel Software Sloper

Al gekeken of er misschien een vuiltje voor de lens zit :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
zoooper schreef op 06 april 2004 @ 15:59:
komt het niet als je de muis ff niet gebruikt? misschien een soort slaapstand?
Hij heeft wel een slaapstand, maar dan doet ie niets meer. dan moet je op een toets drukken en dan doet ie 't weer :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ken dit probleem wel, vaak baterijen zwak en een gsm in de buurt.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Er lag inderdaad een gsm in de buurt, die heb ik nu naar een andere kamer verlpaatst. Ik ga 'm nu weer aansluiten (zit nu ff met een ps2-muisje, met bal & staartje) en testen.
Bedankt voor de tips so far jongens ;)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Andere batterjien deed ie 't helemaal niet mee (waarschijnlijk leeg), de telefoon in andere kamer gelegd en nog steeds dezelfde probs.... batterijen zijn nu in batterijlader (dus niet met muis in dockingstation, maar echt batterijen in een lader) goed aan't ladern ... let's hope it works after it ;)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vergeet het maar, dit is een kwaaltje van veel Medion/Tevion/whatever muizen. De mijne doet het ook en ik krijg het er niet meer uit. Als je hem iets optilt springt 'ie alle kanten op.
Vreemde is dat m'n vorige het niet deed, en die van een vriend doet het ook prima.

Maar goed, ik gebruik dat ding toch al tijden niet meer.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Nou, ik heb die batterijen dus 'ns goed doorgeladen. En tot nu toe (nu zo'n 3 kwartier) werkt ie perfect... Hoop dat ie dat blijft doen want er zit nu zo'n 50 euro in, had ik ook een goede logitech voor kunnen kopen :(

Verwijderd

Whaha er zit gewoon iemand stiekum op afstand je muis te bewegen met vnc of zo ;)

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Nee hoor KnoWL3Dge, want hij werkt nu al weer de hele dag perfect, en ik was bijna de hele dag thuis (uurtje of 2 weg vanwege proefwerkweek) .... dus, helaas ;)
Verder, ik heb geen porten geforward voor VNC naar deze pc.... alleen port 80 :)

Het waren dus de batterijen, bedankt iedereen die me hier bij geholpen heeft! En ik ben al op zoek naar reservebatteries :P

[ Voor 21% gewijzigd door blizt op 07-04-2004 16:41 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Apart, de mijne wil echt niet meer :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Topicstarter
Te vroeg gejuichd dus .... wel grote kans dat 't batterijen zijn, en dat deze batterijen gewoon *** zijn :(
Ik ga morgen/ergens volgende week nog 'ns heel andere batterijen proberen ... en anders *sparen* voor een mx700 ...
I'll keep you guys posted ;)

Pagina: 1