Toon posts:

[XP] blauw scherm bij opstarten over sysaudio.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een computer uit een Compaq kast naar een nieuwe kast verhuisd. De computer bestaat uit een AMD processor 2000+ een Socket A moederbordje, 256 Mb geheugen, harde schijf en DVD speler. Geen insteekkaarten. Echter Windows start niet op, enkel in de veilige modus.

Wanneer ik opstart geeft hij een blauw scherm, verteld hij een verhaal over fysiek geheugen dat hij moet dumpen en dat er een fout is aangetroffen in sysaudio.sys
Ik heb dit bestand handmatig via de veilige modus verwijderd. Toen werkte het apparaat. Echter na enige tijd begon iemand het geluid te gebruiken, dit bleek niet te werken. Op zich niet vreemd omdat ik er van uit gaat dat sysaudio.sys het centrale aanspreekpunt is voor geluid in windows xp.

Maar op dit moment loopt hij steeds na enkele minuten vast met het blauwe scherm. Het handmatig verwijderen in veilige modus ten spijt, hij blijft dezelfde kuren vertonen.

Wie kan mij helpen om a. dit probleem op te lossen en b. het geluid aan de praat te krijgen. Het gaat om een simpele onboard soundcard van VIA. Ik heb de nieuwste drivers gedownload, bij het installeren loopt hij daar ook op vast.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Wouter Glaser

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:09

UTM

Probeer het eens met ander geheugen. Die blauwe schermen lijkt een beetje op kaduuk geheugen. Je kan ook nog altijd andere via 4 in 1 drivers installen en vervolgens de geluidsdrivers erover heen knallen. Op deze pagina is erg veel informatie te vinden wanneer een computer niet wilt booten of raar doet met booten: PMG FAQ. Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit jouwn verhaal is het volgende: Geeft hij ook blauwe schermen als je die drivers niet hebt geinstalleerd? Als je die drivers niet geinstalleerd hebt kan je dan wel gewoon windows in?

[ Voor 55% gewijzigd door UTM op 06-04-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 06 april 2004 @ 15:52:
Probeer het eens met ander geheugen. Die blauwe schermen lijkt een beetje op kaduuk geheugen. Je kan ook nog altijd andere via 4 in 1 drivers installen en vervolgens de geluidsdrivers erover heen knallen. Op deze pagina is erg veel informatie te vinden wanneer een computer niet wilt booten of raar doet met booten: PMG FAQ. Wat mij niet helemaal duidelijk wordt uit jouwn verhaal is het volgende: Geeft hij ook blauwe schermen als je die drivers niet hebt geinstalleerd? Als je die drivers niet geinstalleerd hebt kan je dan wel gewoon windows in?
Geheugen kapot? Ik heb al vaak computers overgehevelt, maar kapot geheugen heb ik nog nooit last van gehad. De pc heeft perfect 1 week gewerkt totdat ik weer naar het geluid ging kijken.

Als ik sysaudio.sys handmatig verwijder, dan doet hij het wel (althans 1 week geleden). Toen ik via configuratiescherm naar sound ging hing hij weer in het blauwe scherm.

Ik zal proberen met die drivers. Hopelijk werk dat :s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 16:14:
[...]

Geheugen kapot? Ik heb al vaak computers overgehevelt, maar kapot geheugen heb ik nog nooit last van gehad. De pc heeft perfect 1 week gewerkt totdat ik weer naar het geluid ging kijken.

Als ik sysaudio.sys handmatig verwijder, dan doet hij het wel (althans 1 week geleden). Toen ik via configuratiescherm naar sound ging hing hij weer in het blauwe scherm.

Ik zal proberen met die drivers. Hopelijk werk dat :s
Sysaudio.sys heb ik van iemand anders gekregen.. Geen soelaas, na 3 minuten in Windows XP loopt hij vast. Daarnaast heb ik sysaudio.sys van de installatiecd gekopiëert. Ook dat resulteerde in dezelfde foutmelding.
Ik heb memcheck 1.11 gedraaid, en die vond geen fouten in het geheugen, dus het is echt een software probleem vermoed ik.

Nog iemand een goede oplossing?

Verwijderd

Schakel het geluid op het mobo eens uit in de bios, misschien dat dit gaat helpen, daarna copy je dat bestand naar je harddisk, delete de geluidskaart anders eens, en install hem opnieuw?

Het zijn allemaal maar ideeën

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 12:52:
Schakel het geluid op het mobo eens uit in de bios, misschien dat dit gaat helpen, daarna copy je dat bestand naar je harddisk, delete de geluidskaart anders eens, en install hem opnieuw?

Het zijn allemaal maar ideeën
Bedankt, het is opgelost. Het probleem lag aan....het moederbord, dat zat te strak op de kast geschroefd zonder tussenboutjes en krijg daardoor die foutmelding. Alles is opgelost ook het geluid doet het weer.

Merci voor alle suggestieS!
Pagina: 1