[XP]Remote Desktop gedeeltelijk niet

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 19:44
Ik kan vanaf mijn werk een remote desktop connection maken met mijn PC thuis (ik krijg een inlogscherm en geen foutmeldingen). Als ik vervolgens inlog met username en password krijg ik heel even mijn desktop te zien en heel kort een schermpje met Saving Your Settings en dan vlieg ik er weer uit. Zonder foutmelding.

- Op mijn thuisnetwerk werkt het wel (dus wel gewoon mijn desktop)
- De goede poorten zijn geforward (3389 UDP+TCP) en krijg ook een inlogscherm dus
- Windows XP Prof SP1 met alle updates
- Firewall in XP uit

Ik zat te denken dat ik misschien nog meer moet opengooien, maar zelfs als ik van mijn thuis PC een DMZ maak (dus alle poorten forwarden naar die PC) werkt het niet.

De search is kapot en google leverde geen bevredigende resultaten...

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

kun je wat in de eventvwr van je machine zien? (thuis dan?)
offtopic:
Je hoeft alleen maar de 3389 TCP te forwarden

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Jack Flushell
Ik zal thuis ff kijken.

Ik heb trouwens een Sweex router (als dat kan helpen)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je hoeft alleen 3389 op TCP/IP te forwarden op UDP hoeft niet.

Wordt je er niet uitgekicked door policies? Maar thuis eens een nieuwe user aan geef die de juiste rechten en probeer het dan eens daarmee(sluiten we rot profiel ook uit)

Verwijderd

kan ik ook zijn dat de firewall van je werk, de poort dichtgooid indien die pakketjes langs die poort lopen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Dan zou ie het inlogscherm ook niet krijgen en ook niet kunnen inloggen..
Lijk alsof er een soort script loopt die 'm uitlogt als ie via RDP inlogt; maar dat zou ie dan ook moeten doen als ie binnen z'n lan een rdp connectie maakt..

Ik kan er niet zo een vinger op leggen; maar iets zegt me dat het niet aan de firewall of router instellingen gaat; hij zou dan immers geen inlog scherm mogen krijgen..

[edit]
Ik denk ook iets aan policies..

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 06-04-2004 15:55 ]

Pvouput live

• Jack Flushell
mutsje schreef op 06 april 2004 @ 15:46:
Je hoeft alleen 3389 op TCP/IP te forwarden op UDP hoeft niet.

Wordt je er niet uitgekicked door policies? Maar thuis eens een nieuwe user aan geef die de juiste rechten en probeer het dan eens daarmee(sluiten we rot profiel ook uit)
Dit zal ik doen... en inderdaad alleen TCP werkt ook :)

@denasseldonk: Dat lijkt me niet omdat ik dus in eerste instantie wel een inlogscherm krijg...

Het lijkt echt clientsite te zitten dus ik zal mijn logs eens doorspitten en een nieuwe user aanmaken. Inloggen met Administrator werkt trouwens ook niet...

Toch vreemd dat het binnen het netwerk wel lukt :?

tips zijn nog altijd welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jack Flushell op 06-04-2004 15:58 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Even iets heel anders:

Probeer eens een lagere resolutie in te stellen. Ik heb dit zelfde probleem gehad, en dat was weg toen ik in de Remote Desktop Client 1024x768 15 bit kleuren instelde.

Thuis werkte hogere resoluties en kleuren wel 8)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Jack Flushell
Jiriki schreef op 06 april 2004 @ 16:18:
Even iets heel anders:

Probeer eens een lagere resolutie in te stellen. Ik heb dit zelfde probleem gehad, en dat was weg toen ik in de Remote Desktop Client 1024x768 15 bit kleuren instelde.

Thuis werkte hogere resoluties en kleuren wel 8)
Nope, zelfs met de laagste instellingen niet :(
Ik kiek thuus wel even

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Nogmaals kijk eens in de eventvwr van je machine of deze een melding geeft waarom je er meteen weer uitgesmeten wordt.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Jack Flushell
Niks te zien in eventviewer :(
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde.. Kan in policies ook niets vinden dat hiermee te maken heeft. Iemand nog een lumineus idee?

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Gebruik je TSWeb of de gewone RDP client?? Installeer die laatste anders eens opnieuw (op je werk) of probeer het ook eens via TSWeb verbinding.

Wees consequent, maar niet altijd

• Jack Flushell
Oke ik ben eruit...

Als je Fast User Switching hebt aanstaan kan je alleen remote inloggen als je lokaal al bent ingelogd. Zodra je lokaal niet bent ingelogd kan dat dus remote ook niet... Met Fast User Switching aan kan je er remote ook voor kiezen om uit te loggen (waarna remote inloggen dus niet meer mogelijk is). Met Fast User Switching uit kan je alleen kiezen voor Disconnect.
Ik snap eigenlijk niet waarom, maar zo is het wel.

Misschien dat dit nog wel met een policy te verhelpen is en als iemand dat weet kan ie dat posten hier. Mij boeit het niet dat Fast User Switching uit staat, ik ben toch de enige gebruiker op mijn PC.

Fast User Switching is uit te schakelen in Config-scherm-Users

• Ook

Ook

Yes I can!

Heb je dit uit een artikel oid of is dit wat je concludeert uit je eigen bevindingen??
Ik heb Fast User Switching nl aan staan (default toch?) maar geen enkel probleem met RDP (en ik denk meerdere met mij). Je gaf zelf toch ook al aan dat het lokaal wel lukte? Dan kan het imo nooit met Fast User Switchen te maken hebben anders zou het lokaal ook niet werken (denk ik).

PS: Ik boot mijn PC dus via WOL en log dan in via RDP, daarna zet ik hem weer (echt) uit en dan kan ik dit proces weer (oneindig) herhalen. En dat met Fast User switching aan :)

• Jack Flushell
Ook schreef op 07 april 2004 @ 19:50:
Heb je dit uit een artikel oid of is dit wat je concludeert uit je eigen bevindingen??
Ik heb Fast User Switching nl aan staan (default toch?) maar geen enkel probleem met RDP (en ik denk meerdere met mij). Je gaf zelf toch ook al aan dat het lokaal wel lukte? Dan kan het imo nooit met Fast User Switchen te maken hebben anders zou het lokaal ook niet werken (denk ik).

PS: Ik boot mijn PC dus via WOL en log dan in via RDP, daarna zet ik hem weer (echt) uit en dan kan ik dit proces weer (oneindig) herhalen. En dat met Fast User switching aan :)
Vreemd. Bij mij werkt het dus echt niet (eigen bevindingen dus). Het is volledig reproduceerbaar, zodra ik het aanzet krijg ik problemen, mits ik niet lokaal ingelogd ben. De prompt verschijnt wel, ik wordt ingelogd, maar metteen weer uitgelogd..... Er zal wel een instelling zijn ergens, maar zelfs met een schone winXP Prof SP1 dus...

Verwijderd

Ik heb daar ook een vraagje over.......
Kun je op een of andere manier ook de remote pc opnieuw laten opstarten of afsluiten ?
Mij lukt het namelijk niet ook niet als je de shutdown.exe uit de windows map naar je bureaublad kopieert.
Dus als iemand daar een trucje voor heeft hou ik me van harte aanbevolen ! :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

The_Flight_Zone - open voor je eigen probleem even een ander topic - en beschrijf daar iets beter wat je bedoelt, want nu snap ik er niets van :)

• Jack Flushell
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:54:
Kun je op een of andere manier ook de remote pc opnieuw laten opstarten of afsluiten ?
Mij lukt het namelijk niet ook niet als je de shutdown.exe uit de windows map naar je bureaublad kopieert.
Yep dat kan wel

Met een 3rd party tooltje genaamd shutdown.exe kan je met het commando
code:
1
shutdown -r
rebooten. Je kan uiteraard ook de computer uitschakelen... (typ 'shutdown' voor de opties)

Edit: [rml][ XP] Extern bureaublad, leuk, maar ik wil meer[/rml] hier wordt ook wat nuttigs gezegd...

[ Voor 11% gewijzigd door Jack Flushell op 10-04-2004 19:10 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Jack Flushell schreef op 10 april 2004 @ 19:05:
[...]
Met een 3rd party tooltje genaamd shutdown.exe kan je met het commando
code:
1
shutdown -r
rebooten. Je kan uiteraard ook de computer uitschakelen... (typ 'shutdown' voor de opties)
Shutdown.exe zit gewoon in XP en is dus geen 3rd party tool ;)

• Jack Flushell
Ook schreef op 11 april 2004 @ 07:53:
[...]

Shutdown.exe zit gewoon in XP en is dus geen 3rd party tool ;)
hmm

ik zie het nu ook ja
wat gek, want de shutdown.exe van mijn eigen XP mag ik niet gebruiken en deze die ik op c:\ heb gezet mag ik wel mee rebooten...

[ Voor 45% gewijzigd door Jack Flushell op 11-04-2004 11:48 ]

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS!
Ik heb vrijdag me pc opnieuw geinstalleerd in Groningen en Remotedesktop aangezet zodat ik vanuit zwolle lekker op me pc de boel verder kon installeren. Kom ik vrijdagavond in Zwolle, lukt het me niet om er op te komen, zelfde resultaat als de TS heeft (user/password accepted, loging in, loging out, saving settings). Toen ik het zaterdagochtend probeerde werkte het ineens wel. Maar toen moest ik ff rebooten en sindsdien lukt het weer niet :(

Verwijderd

Probeer de toetscombinatie <ctrl><alt> END eens...

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Je kunt gewoon via de Task Manager (menu 'Shutdown') restarten of de computer uitschakelen.

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik weet niet of die mensen waar jullie op reageren nog op antwoord zitten te wachten. Aangezien de discussie meer dan 2 weken oud is.. Hoopte het onderwerp van FP nog ff op te halen aangezien ik dat probleem ook heb, daarom kickte ik dit topic.

Verwijderd

Edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 12:21 ]

Pagina: 1